Lóerő

2010.06.01. 14:30

Az aszfaltdzsungel terepjárója - VW Tiguan

Rögös utakon jártam minap, egy hegyen található vendéglő felé tartva elfogyott alattam az aszfalt, a földes-murvás terepet kimosta a napokban lezúdult rengeteg eső. Kisautómban ülve arra gondoltam: de jó lenne most azzal a Volkswagen Tiguannal megbirkózni az egyre mélyebb gödrökkel, melyet a napokban próbáltam ki - idő hiányában csak - a városi aszfaltdzsungelben. (x)

Matolcsi Renáta

Az elegáns, közútra tervezett exkluzív R-Line felszereltség-csomaggal kínált Tiguan várt rám a Volkswagen innovációs roadshow-ján. Azt már korábban is tudtam, hogy a Sport and Style modellhez Heidi Klum, a világ egyik legszebb topmodellje és anyukája adta az arcát. Nem is csoda, hiszen a Touareg-kistestvérrel főként a családosokat, a gyerekeket fuvarozó, nagybevásárlást intéző édesanyákat célozták meg. (Terepre a férfiasabb, offroad-os Track and Field modellt javasoljuk kipróbálni 200 mm-es gázlómélységgel.)

Automata váltós van, jó lesz? – kapom a kérdést a szalonban. Persze - válaszolom, igaz, még életemben nem vezettem ilyen kapcsolású járművet. Sebaj, a lényeg, hogy a bal lábadat felejtsd el, tedd félre, arra nem lesz szükség – érkezik az ukáz. Ez  jó tanácsnak bizonyul, hiszen egyáltalán nem mindegy, ha az ember hirtelen ráugrik a fékre és lefejel valamit. Természetesen hatsebességes kézi váltót is választhat az, aki szereti érezni és uralni a fordulatszámot. Meglepett, hogy hiába nagy ez a terepjáró,  kisebb hölgyek is könnyedén beszállnak és vezethetik: igény szerint állítható a biztonsági öv, az ülés fel és előre, a kormány magasságban és hosszirányban. Jól kilátni, minden kéznél van.  

Egész könnyen haladok, hamar meg lehet szokni a bal láb, jobb kéz semmitevését. Sajnos igazi terepre nem hajtunk, sima a városi aszfalt, még egy árva fekvőrendőrrel sem találkozunk. Megtudom, az állandó összkerékhajtásos modell alattunk különleges alvázkialakításának köszönhetően elől 18 fokos, hátul 25 fokos dőlésszöggel segíti a terepen, göröngyös úton való közlekedést.

Opcionálisan választható a napfénytető, mely szinte az egész utasteret világossággal (nyári estéken csillagfénnyel) árasztja el. Szintén extraként kérhető a parkolást segítő funkció. Az asszisztens állítólag felismeri a megfelelő parkolóhelyet, és be is áll oda. Kipróbáltuk: az egyébként egyszerűen áttekinhető műszerfalon látható rajz valóban mutatja nekünk merre tartsunk, csak a gázt és a féket kell adagolni. Sőt, ha túl közel lennénk valamihez, azt sipolással jelzi. Mivel itt egy kicsit vastagon fogott az árceruza, csak annak javasoljuk, aki egyébként is bajban érzi magát parkoláskor, másnak nem igazán, ugyanis az autóból szépen és jól kilátni minden irányba. A csomagtér megfelelően elegendő (470-től 1510 literig), s rögzítőháló biztosítja, hogy stabilan maradjanak a csomagok.

Mindegy, hogy benzinest vagy dízelmotort választunk: a hatékony TSI technológia maximális erőt, minimális fogyasztást kínál. Az adaptív futómű-szabályozás (DCC) a lengéscsillapítókra és a szervokormányzásra fejti ki hatását, optimálisan alkalmazkodik az út- és közlekedési viszonyokhoz.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!