2018.02.24. 11:30
Egy emeletes buszt is el kell bírnia a glóriának
Az FIA (Nemzetközi Automobil-szövetség) tavaly úgy döntött, hogy 2018-tól a Formula–1-es csapatoknak kötelező felszerelniük autóikat az úgynevezett glóriával, amely a pilóták fejét hivatott védeni.
A csapatok tavaly már tesztelték a glóriát Fotó: Mercedes
A száguldó cirkusz csapatai és pilótái nem győzték tavaly kritikával illetni a számtalanszor tesztelt glóriát. Ám hiába ellenezték bevezetését a konst-ruktőrök, a szövetség nem engedett a nyomásnak, és – a versenyzők biztonságát szem előtt tartva – 2018-tól a versenyautók kötelező elemévé tette a fejvédőt.
Miközben a csapatok már lázasan dolgoznak az idei autóikon, nem kis fejtörést okoz számukra a glória integrálása. Egyrészt a súlya (12 kg) miatt, másrészt mivel az autó aerodinamikáját is komolyan befolyásolja. Mindemellett a Mercedes technikai igazgatója,
James Allison elárulta, hogy komoly terhelést kell a fejvédőnek kibírnia. Konkrétan egy emeletes busz súlyát.
Tény, hogy a fejvédő rendszerrel alapvetően megváltozik az F1-es autók megjelenése. A sportág történetében talán 1983-ig kell visszamennünk, hogy hasonlóan nagy volumenű újítással találkozzunk. Akkor a – mai szemmel csupasznak tűnő – autókat látták el első vezetőszárnnyal.
Akár elrondítja az autókat, akár sem, nem árt tudni: az elmúlt években nem egy életveszélyes, illetve halálos kimenetelű fejsérülés történt együléses, formaautós versenysorozatokban.