Világbajnokság

2021.04.17. 07:00

Folytatódik a bajnoki párbaj – A hétvégén a klasszikusnak számító Imolába látogat az F1 mezőnye

A hétvégén a második nagydíjhétvégét rendezik meg a Formula–1-es gyorsasági autós-világbajnokság 2021-es kiírásában. Miközben tavaly ilyenkor rendre törölték vagy halasztották a futamokat, és még azt sem lehetett tudni, hogy egyáltalán mikor kezdődhet el a szezon, addig idén a szervezők felkészültebbek a vírushelyzettel kapcsolatban, és zavartalanul folytatódhat a versenysorozat.

Kelemen Attila

Idén júniusban az Alpha Tauri pilótái már körözhettek az imolai pályán

Fotó: Alpha Tauri

Ha tavaly év elején arról kérdezték volna a Forma–1 rajongóit, hogy el tudják-e képzelni az amúgy is zsúfolt versenynaptárat egy imolai futammal, ráadásul a nagydíj elnevezése is eltérne a megszokottól: Emilia-Romagna GP; akkor vélhetően sokan kinevették volna a kérdezőt. Ezzel szemben nem csak egyszeri alkalommal tért vissza tavaly a 2006 óta mellőzött versenypálya, hanem idén újrázhat is. Normális esetben a magas jogdíj miatt esélye sem lett volna az észak-olaszországi aszfaltcsíknak visszatérnie az F1-es versenynaptárba, és mivel a normalitástól még idén is távol állunk, így a klasszikusnak mondott Imolának továbbra is van keresnivalója az autósportok királykategó­riájában. És ha már így alakult, a pálya üzemeltetői minden követ megmozgatnak azért, hogy a pandémia után is bent maradhassanak a száguldó cirkusz körforgásában.

A Bolognától nem messze található Autodromo Enzo e Dino Ferrari versenypálya már harmadik elnevezéssel rendezhet nagydíjat az F1-ben. A debütáló évében, 1980-ban az Olasz Nagydíjnak adott otthont, majd ezt követően 25 éven át megszakítás nélkül a San Marinó-i Nagydíjat rendezték meg rajta. Tavaly pedig azért vonult be a történelembe a futama ­Emilia-Romagna Nagydíj néven, mivel egy nemzet autósport-szövetsége csak egy nagydíjat rendezhet egy évben. És mivel az Olasz GP-t Monzában tartották, így maradt a tartomány neve. Idén sem lesz másként: a tartomány mellett az olasz kormánynak is célja népszerűsíteni a régiót és annak egyéb eseményeit, mintegy reklámot csinálni az idegenforgalomnak.

Ugyan a pályán csak pénteken bőgnek fel a versenyautók 1000 lóerős motorjai, ám az első futam óta eltelt három hétben jó párszor összecsaptak a rivális éllovasok: a Mercedes és a Red Bull–Honda irányítói, tanácsadói oda-vissza alapon nem egy szócsatát vívtak azzal a céllal, hogy az ellenfél vállára helyezzék az esélyesség terhét. Az alapvető kölcsönös tisztelet mellett némi fricska is belefért a nyilatkozatháborúba. Míg a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint a Red Bull az idei évre remekül összerakott autójával lényegében csak elveszíteni tudja a bajnokságot, addig az energiaitalosok tanácsadója, Helmut Marko a német gárda hétszeres világbajnokán, Lewis Hamiltonon próbált fogást találni. Véleménye szerint pilótája, Max Verstappen a rutin kivételével már minden tekintetben a riválisával egy szinten áll, ha nem jobb.

Az Emilia-Romagna Nagydíj menetrendje (magyar idő szerint): péntek, 11.00: 1. szabadedzés, 14.30: 2. szabadedzés. Szombat, 11.00: 3. szabadedzés, 14.00: időmérő edzés. Vasárnap, 15.00: a futam rajtja.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!