Lóerő

2012.12.21. 09:38

Minden egyes porcikája új

Szombathely - Kié a megye legkülönlegesebb autója? Ezzel a címmel intéztünk felhívást olvasóink felé. Hajdú Ervin autója is megkaphatná ezt a címet.

Kerkai Attila

A képek mellett a rövid bemutató is önmagáért beszél. Hajdú Ervin büszkén mesélte el nekünk, hogy Németországban 28 évesen nyitott egy kis autószerelő műhelyt, ahol kezdettől fogva autókat tuningolt - igaz eleinte csak hobbiszinten. Négy évvel később azonban benevezett egy klubba, hogy versenyeken is részt vehessen egy túrakocsi csapat színeiben.

A "Különleges Túrakocsi Bajnokságban" Ervin csapatbajnoki címet ért el az átépített Alfa Romeo Giulia-val. A szélvédőn és a tetőn kívül mindent megváltoztattak a hétköznapi utakra nem éppen alkalmas versenyautón (Fotó: Hajdú Ervin)

- A versenyzés során az autót folyamatosan fejlesztettük, tuningoltuk. Versenyről versenyre egyre jobb eredmények igazolták a munkánkat. Igaz, a versenyzés eleinte hálátlan, hiszen nem lehet rögtön a  profikkal felvenni a versenyt, akik már tíz-húsz éve a "pályán" vannak. De sok munkával, szorgalommal és kitartással egy ilyen nagy mértékű lemaradás is behozható.

Ervin azt is elárulta, hogy tizenöt éven keresztül dolgoztak az autón éjt nappallá téve, aminek az lett az eredménye, hogy az utolsó pozíciókból az élre verekedték magukat.

- Háromszor egymásután éves csapatbajnok lettem ebben a Spezial Tourenwagen Trophy-ban (Különleges Túrakocsi Bajnokságban). Ez Németország legidősebb versenysorozata.

Fotó: Hajdú Ervin)

Mindezt egy Alfa Romeo Giulia-val érte el. A szélvédőn és a tetőn kívül - ami szabvány -, mindent megváltoztattak. Önhordós, csővázas keret, karbonszálas karosszéria, 1600 köbcentis motor 215 lóerővel, saját készítésű forma-autóból levezetett kerékfelfüggesztésekkel, és 725 kilogramm összsúllyal - ez mind a 15 éves fejlesztés végterméke.

- Azonban ezek csak száraz adatok egy versenyautóról. Az igazi adat mindig az autó futamideje körönként - amivel az autó az 1600 köbcentiméteres kategóriáját magasan verte. Ráadásul mindeközben bent volt a magasabb kategóriájú autók soraiban, ahol olyan gépek versenyeztek, mint a BMW M3 és Porsche 933-as.

Fotó: Hajdú Ervin)

Ez a sok éven át oly sok fejlesztésen és tuningoláson át-eső, számtalan versenypályára kigördülő és futamokat nyerő betontorpedó, aminek minden egyes "porcikáját" Hajdu Ervin  műhelyében készítettek, napjainkban már Vas megyében pihen.

 

Az Alfa Romeo 1962-ben kezdte el gyártani a Giulia típusnévvel ellátott modelljét. Ezen a néven 1978-ig két széria és tizenkét féle verzió gördült ki az olasz autógyár szerelőcsarnokából. Alfa Romeo Giuliákat nem csak a  közutakon, hanem német sorozatokban is gyakran látni lehetett a hetvenes években. A Tetthely és a Derrick krimisorozatok üldözéses jeleneteiben  rendre tűntek fel ilyen márkajelzéssel autók.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!