Szponzorált tartalom

2018.06.08. 11:24

Minden fiatal Startup vállalkozást akar

A magyar fiatalok új álmokat dédelgetnek mint régebben, amikor még a fater motorja volt az elérhetetlen álom, vagy egy saját verda. Manapság azonban – köszönhetően az internetnek – sok külföldi példa ösztönzi őket a vállalkozásalapításra. Az új világ ugyanis elhozza az ötlet orientált gazdasági társaságok alapításának éráját. Ma már nem kell milliárdosnak születni vagy házat zálogosítani és óriási banki hitelt felvenni ahhoz, hogy valaki kipróbálhassa magát vállalkozóként.

Ma már elég egy jó ötlet, némi rátermettség, egy jó csapat és persze a megfelelő tudás és már is a hírnév és a gazdagság kapuját döngethetjük. A startupokra sokan úgy tekintenek, mint olyan amatőr, friss vállalkozás kezdeményezésre, amelyben néhány fiatal, egy jó ötlettel befűzött egy nagy tőkével rendelkező befektetőt, hogy aztán két kézzel szórhassa a pénzt. Ennek azonban ellent mondanak azok a magyar sikeres startupok, amelyek már a világhírnevet is kiérdemelték és dollármilliomossá váltak.

A startup nem csupán egy vállalkozás, hanem egy életforma

Startup vállalkozni nem egyszerű, hiszen egy jó adag szerencse és jó kapcsolatrendszer is kell hozzá, hogy sikerre vigyük cégünket. Daymond Johnnak például mindössze 40 dollárja volt a vállalkozása kezdetén amikor megalapította a FUBU-t. Az alig 10.000 Forintnak megfelelő összeggel ma már magánvagyonát 250 millió dollárra becsülik, ami közel 70 milliárd Forintnak felel meg. Egy ilyen motiváló történet pedig igen sok lelkes fiatalban ülteti el a vállalkozói lét csíráját.

A jó startup vállalkozó ugyanis előnyt kovácsol a nincstelenségéből és fukarsága révén mindent „olcsón” vagy ingyen próbál létrehozni és olyan csatornákat ér el, amelyre a nagy befektetők nem is gondolnának. Az ilyen gyökerekkel rendelkező vállalkozó pedig akkor sem fogja szórni a pénzt, ha egy befektető a projektje mellé áll. Fontos, hogy jó vezetőként mindent jegyezzünk fel, hiszen ez is a startup lét egyik alapja, sokszor egy sima beszélgetés alatt is előjöhet egy olyan irányvonal vagy egy olyan ötlet, amit később még kamatoztatni tudunk. Azonban fontos, hogy merjünk nagyot álmodni és ha kopogtat a lehetőség, ne feledjük kinyitni az ajtót neki!

Hódít Magyarországon a repülőtéri közösségi autómegosztó startup

Add bérbe autódat a BeeRides-nál és keress garantált összeget! – hirdeti mottójában az a magyar startup amely a Liszt Ferenc téri reptéri parkolási díjat és az autók kihasználatlanságát elégelte meg. Amikor ugyanis elutazunk több napra vagy több hétre repülővel, akkor a parkolási díjunk minden egyes otthagyott perccel növekszik. A magyar startup megoldása azonban az ilyen, kihasználatlan autókat adja bérbe turistáknak, akik a piaci árnál sokkal kedvezőbb áron jutnak autóhoz.

A szolgáltatásuk részét képezi az az okos kulcstartó és megőrző szekrény, amelyet Smart Locker néven vezettek be és képes biztonságosan tárolni az autók iratait és kulcsait a könnyebb és gyorsabb autóbérlés érdekében. A szolgáltatással tehát nem csak ingyen parkolhatunk, de pénzt is kereshetünk, hiszen a bérleti díj felét az autótulajdonosok kapják meg. A magyar startup sikerét bizonyítja, hogy már hamarosan 6 repülőtéren is elérhető lesz a szolgáltatásuk és már eddig is több mint fél millió eurónyi megtakarítást értek el általuk a felhasználók. Már túl vannak a 12.000 bérbeadási napon és több mint 200 egyedi autó típus közül válogathatnak a bérlők, így nem csoda, hogy az éves növekedésük már túlszárnyalta a 300%-ot! A BeeRides.hu tehát méltó példakép lehet minden startup vállalkozni vágyó fiatalnak, akik olyan sikereket szeretnének elérni mint a Prezi, az Ustream vagy a LogMeIn.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!