Lóerő

2010.11.05. 15:35

Volkswagen Amarok: tettünk egy sáros kört a német dagonyázó bajnokkal

A japánok felköthetik a gatyaszárat, mert a Volkswagen pick-upja minden tekintetben konkurencia lehet a szegmenset egyébként teljes mértékben uraló japánoknak. Nem hogy lehet, hanem biztos az lesz!

Glogovcsan Nikola

Az Amarokot természetesen Németországban tervezték, a gyártás azonban a Buenos Aires melletti Pachecoban zajlik. A dél-amerikai piac egyébként is a pick-upok Mekkája, a hatalmas kontinenst meg van áldva a legkülönfélébb terepviszontagságokkal. A gyártónál látszólag szó sincs válságról, az Amarokból eddig 40 000 példány kelt el csak Dél-Amerikában, biztató jel ez az európai eladások előtt. Itthon évente kétezer darab pick-up talál gazdára, ebből egy ötszáz darabos szeletet szeretne a Volkswagen magának megkaparintani.

Az Amarok frontja egyértelműen az új VW-dizájn jegyeit hordja, elölről akár egy dögös SUV-nak is elmegy. Küllemre tulajdonképpen a kocsi első látásra valahol a robosztus és a brutális kategória között ingázik. Az összbenyomás alapján a belső kialakítás jószerével egy komolyabb Volkswagen személyautó belsőjét is felidézheti, odabent (is) tulajdonképpen minden a legnagyobb rendben.

Fussunk át néhány kötelező adaton, mielőtt a dombnak eredünk. A motor egyrészt kétliteres, négyhengeres, közvetlen befecskendezésű, közös nyomócsöves, 122 lóerős turbódízel, illetve kétliteres, 163 lóerős, duplaturbós dízel. Ugyanaz a blokk, kétféle kiszerelésben. A duplaturbó már 1500-as percenkénti fordulatszámtól nyüstölhető. Amiben jobb az Amarokot a vetélytársaktól, az a raktere. A duplakabinos kivitelé 1555 milliméter hosszú, 1620 milliméter széles és 2,52 négyzetméternyi teret kínál. A kerékjárati ívek közötti táv 1222 milliméter, azaz, a standard raklap keresztben is elfér. Erre a gyártó különösen büszke. A kocsi hossza 5254 milliméter, 3095 milliméteres a tengelytáv, 1944 milliméter széles, a plató alja egész alacsonyan, 78 centiméteres magasságban van, oldalfala magas: 50,8 centiméter. Áruk 6,5 és 7,2 millió forint között ingadozik. Irány a terep!

Fotós kollégámmal karöltve láttunk neki a közeli dombos terület meghódításának. Már az elején érezhető volt, hogy meg sem kottyan neki a terep, amit hagyományos kocsival bejárni mondjuk, nem mindennapos meló lenne. A 163 lóerős biturbós Amarok széles mosolyt csalt mindkettőnk arcára, lyukakon, gödrökön, méretes pocsolyákon teljes nyugalommal haladtunk át. A kapcsolható összkerékhajtást nyilván mi is ki szerettük volna próbálni, ki-be kapcsoltuk, de a terep nem volt méltó ahhoz, hogy számottevő különbséget érezzünk a kettő között. Közben elhaladtunk egy igen ronda, már-már kráterekkel tördelt, nagyjából húsz méteres, negyven fokos emelkedő mellett. Tökéletes hely az off-road funkció tesztelésére. Hasznos és kényelmes cucc, bekapcsolom, és az Amarok maga hoz le vagy visz fel a legotrombább lejtőn vagy emelkedőn. Sem a kuplungot sem a gázt nem kell nyomni, kizárólag a gödrök kerülgetésével kell foglalatoskodni.

Emocionálisan megtörten szolgáltattuk vissza a kocsit, hiszen sem az idő nem volt elegendő, illetve jelenleg a hely sem elegendő ahhoz , hogy leírjuk, milyen baromi jó móka volt vezetni a Volkswagen pick-upját, az Amarokot.

Amitől jobb a többinél
A kerékdobok közötti hely szélessége (befér közéjük a keresztbe fordított raklap), raktere két és fél négyzetméter. A rakodási magassága a legalacsonyabb (78 cm), legnagyobb a teherbírása (1150 kg, akár 45 fokos emelkedőn is). Az Euro 5-ös motorok fogyasztása a kategóriában a legkisebb (a tankméret végetti legnagyobb hatótávot). Az Amarok az egyetlen pickup, amelyben terepen is működik az ESP (bizonyos nyomatékig hagyja megcsúszni a kerekeket, gyakorlatilag éket építve a puha, lucskos talaj és a kerék közé). A 11 másodperces gyorsulásával és 185 km/órás végsebességével lekőrözi a konkurensek két és fél litereseit is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!