Ország-világ

2020.07.31. 13:25

Varga Zoltán vörösbáró állhat az indexes hisztériát tápláló médiaoldal mögött

Az Indexet szétrobbantó baloldali belháború miatt kialakult politikai hisztéria egyik táplálója a Media1 nevű oldal, amelyet Varga Zoltán vörösbáró 24.hu nevű portáljának egyik, médiával foglalkozó egykori munkatársa készít. Nem meglepő, hogy a lap mögött maga Varga Zoltán áll.

Az elmúlt időszakban „a magyar média világával foglalkozó” Media1 erősen aktív volt a kormány és a jobboldali média elleni támadásokban – olvasható az Origo cikkében. A lap szerint a Media1 az Index belső szétrobbantását követő baloldali hisztériából erősen kivette a részét, majd Varga Zoltánt kezdte mentegetni és védeni, miután a Central Médiacsoport tulajdonosa Brüsszelbe ment panaszkodni az őt ért állítólagos hazai támadásokra.

Varga Zoltán mozgathatja a szálakat a Media1 körül

A portál tulajdonosa a Vipcast Media Bt., felelős kiadója pedig a cég ügyvezető igazgatója, az ex-24.hu-s újságíró, Szalay Dániel, aki egyben a főszerkesztői feladatokat is ellátja. A vállalkozás tulajdonosai között egyébként a rokona is fel van tüntetve, kültagként viszi a céget. Szalay 2015-től három éven át volt a 24.hu média rovatának a szerkesztője. Magyarán a korábban „Trükkös Zotyóként” emlegetett

Varga Zoltán médiabirodalmából, a Central Médiacsoport Zrt-ből érkezve alapította meg médiaügyekkel foglalkozó felületét.

Médiapiaci pletykák szerint a mai napig jó kapcsolatot ápolnak egymással, ami a mindennapokban is megmutatkozik:

  • Szalay volt az, aki a 888.hu 2016-os tényfeltáró írása után Vargát védelmébe véve, a 24.hu-n szemlézte a Médiapiac.hu-n megjelent interjúját;
  • a Media1 rendszeresen szerepelteti a Central Médiacsoport Zrt. vezetőjét, a lap szerkesztői minden esetben nevetségesen beállított, idealisztikus fotókat közölnek róla,
  • Miután kiderült, hogy Varga a veszélyhelyzet alatt visszatetsző módon kivett másfél milliárd forintnyi osztalékot a cégéből, a Média1-en elkezdték mentegetni az üzletembert, azt állítva, hogy nem is vette ki az osztalékot a cégéből, csak úgy látszik.

    Az Origo szerint ezért is alapos a gyanú, hogy Szalay csak formálisan tulajdonolja a lapot, valójában a legfontosabb döntésekben Varga Zoltán mondja ki a végső szót.

    A Central Médiacsoport vezetője egyike annak a tizenhárom vörösbárónak, akik baloldali gazdasági-politikai szereplőként hatalmas vagyon felett rendelkeznek.

    Korábban a Magyar Nemzet alapján az Origo részletes portréban mutatta be, hogyan lett a bonyhádi bányászcsalád gyermekéből Magyarország egyik leggazdagabb üzletembere.

    Varga egyébként nemrég azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a koronavírus-járványra hivatkozva cégbirodalmában jelentősen csökkentette az újságírók fizetését, miközben mintegy másfél milliárdos osztalékot vett fel.

    Az Origo Varga Zoltán ügyeire, brüsszeli próbálkozásaira hamarosan részletesen visszatér.

    Ezek is érdekelhetik