Jogos felháborodás, de túlfűtött indulatok

2018.07.26. 10:22

Olvasóink is nyűgösek, ha késik a csomagjuk

Rájár a rúd a Ryanair-re: a légitársasággal sem az utasok, sem az alkalmazottai nem elégedettek maradéktalanul – és akkor még visszafogottan fogalmaztunk.

Miközben a légi utaskísérők és a pilóták a munkakörülményekre panaszkodva a társaság történetének első nagy sztrájkjára készülnek, az utasok felháborodottan reklamálnak, a fogyasztóvédelmi hatóságok pedig eljárást indítanak a Ryanair ellen.

Ahogy portálunk arról hírt adott, a légitársaság ebben a hónapban kétszer is gondot okozott magyar utasainak azzal, hogy túlsúlyra hivatkozva nem vitte el a feladott poggyászokat, azokat csak késve akarta eljuttatni a célállomásra. Legutóbb július 22-én, vasárnap történt incidens Ferihegyen, amikor is a társaság már-már ultimátumot adott a nyaralni igyekvőknek: vagy a gépen maradnak, és akkor három nap késéssel, szerdán kapják meg a poggyászaikat kint, vagy ha ez nem elfogadható számukra, leszállhatnak a repülőgépről, és itthon maradhatnak. A heves tiltakozásnak és a rendőri (!) kiszállásnak köszönhetően végül a társaság kipréselt magából egy vészmegoldást, és bejelentette, hogy akiknek a csomagja Budapesten marad, az legkésőbb hétfőn, tehát másnap megkapja azt, indulás előtt pedig még kiveheti bőröndjéből azt, amire feltétlenül szüksége lehet addig.

Az, hogy rendőrökkel és asztalcsapkodással, sőt, repülőgép elé állással kell kivívnunk annak a szolgáltatásnak a teljesítését, ami törvényes és amiért fizettünk, az manapság (európai kultúrkörökben) erős eufemizmussal élve szokatlannak, és legalábbis bosszantónak mondható. Úgy sejtjük, a légitársaság imázsáért felelős marketingkommunikációs szakemberek épp kikapcsolt (vagy poggyászban felejtett) telefonnal tölthetik nyári szabadságukat (ahová talán nem is repülővel mentek), ugyanis minden arra utal, hogy a Ryanair-t valamiért nem zavarja, hogy épp ezekben a napokban érdemli ki magának „A társaság, amely alkalmazottaival fizettet az ivóvízért és visszatartja az útipoggyászokat”, korántsem megtisztelő címet. Mindenesetre nem túl bizalomgerjesztő, hogy a társaság ellen a fogyasztóvédelem is fellép, és annyi alkalmazottja sztrájkol, hogy többszáz járatát törölnie kellett.

Tengerparti út helyett jogi útra terelődni

Olvasóink több mint harmadának fejében is ilyen gondolatok járhattak, hiszen 39%-uk vallotta azt, hogy ha érintettje lenne egy ilyen incidensnek, ő bizony a botránykeltés eszközéhez nyúlna, sőt, perre vinné a dolgot. A felháborodás – mint írtuk – teljes mértékben érthető, mi csak annyit fűznénk hozzá, hogy talán több értelme van azokat a higgadtság tartományán belül megformálni. Temperamentumosabb olvasóink a fentiek ismeretében persze megalapozottan aggódhatnának amiatt, hogy a háborgástól mentes reklamálással esetleg nem érünk majd célt. De talán érdemes szem előtt tartani, hogy ha vállaljuk a szelídség kockázatát, annyit mindenképpen nyerünk vele, hogy az oly értékes szabadságunkat, vakációnkat nem mérgezi meg teljesen a könnyen feltörő, de hangulatunkról csak keservesen lesikálható harag.

[eweb-voting id="2431080"]

Mindenki lenyugodott

Sztoikusabb habitusú szavazóink rendíthetetlen lelki békével tették le voksukat azon álláspont mellett, hogy a fapados világban bizony megszokott jelenség az egyszer fent, egyszer lent, nem érdemes nagy vircsaftot csapni. Olvasóinknak eme harmada úgy sejti, hogy pusztán az emberi indulattól még egyetlen gépjármű sem indult el.

Ami jár, az jár – és nem csak a szánk

Sokszor hangoztatott igazság, hogy konfliktushelyzet esetén a problémamegoldó attitűd, a megoldásfókusz a legkifizetődőbb hozzáállás. Apropó, kifizetés: pragmatikus hajlamokkal megáldott olvasóinknak is épp ez a szó juthatott eszébe akkor, amikor állásfoglalásra került a sor, hiszen 21%-uk szavazatában kijelentette: ő bizony nem is a csomagokért, hanem rögtön a kártérítésért jelentkezne. Véleményükkel nehéz vitatkozni, bár ezt a megoldást – szerintünk – azok választják szívesebben, akiknek nem felbecsülhetetlen (eszmei) értékű, fontos emlékeket idéző tárgyak rejtőznek bőröndjeikben. Egy fényképezőgépet lehet pótolni a pénz segítségével, egy unokától ajándékba kapott, préselt négylevelű lóherével díszített firkarajzot már nehezebben.

A nem kalandozó magyarok

„Lazítani, próbálj meg lazítani...” A legjobban talán akkor járnának a Ryanair-utasok, ha a klasszikus Hofi-slágert loop-ra téve dugnák be fülhallgatójukat Ferihegynek indulván. A szavazatok alapján úgy tűnik, kevés a kalandorszellemű nyaraló (noha azt a statisztikák elvileg jól alátámasztják, hiszen azok szerint a repülés a legbiztonságosabb közlekedési mód): olvasóinknak mindössze hat százaléka látna csábító kalandot abban, ha néhány napig csomagját nélkülözve kellene talpon maradnia egy idegen országban. Bár lehet, hogy ez az arány mindössze annyit jelez, hogy a Ryanair-rel szemben érvényt szerezni az akaratunknak vagányabb extrémsport, mint a cuccok nélküli nyaralás, így az adrenalinvadász olvasók inkább ezt a kihívást választják...

" />

Borítókép: Illusztráció / Shutterstock / AJR_photo

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában