2017.12.12. 08:00
Prémium Linképítés – módszerek, tippek hatékony technikák (x)
A PageRank megszűnés, a linkmarketing változásai komoly átalakulást hoztak az online marketing világába. A linképítés 1998-ban vált jelnetős SEO tényezővé, mikor a Google bevezette a PageRank mutatót (PR), mely azt volt hivatott meghatározni, hogy egy oldal milyen linkerővel bír, ezáltal a leginkább befolyásolta a rangsorolást. Ez hatalmas teret engedett a black hat megoldásoknak, így idővel a keresőóriás kénytelen volt változtatásokat eszközölni.
A linképítés fontossá válásával, a PageRank hatalmas jelentőségével adott volt az út a spamlinkek felé. Létrejöttek a linkfarmok, a különböző ingyenes vagy fizetős linkgyűjtő oldalak melyek nem rendelkeztek értékelhető tartalommal, nem is a felhasználók számára készültek, csupán a célból jöttek létre, hogy manipulálják a rangsoroló algoritmusokat. A linkkatalógusokba bárki tömegével küldhette a linkeket. Ennek azért volt az első időkben manipulatív hatása, mert a PageRank értéket az adott webhelyre mutató linkek száma határozta meg. Ez persze gyorsan megváltozott és a Google figyelembe vette azt is, hogy a linkek milyen PR értékű oldalakról származnak.
A Google idővel a horgonyszövegekhez tartozó kulcsszavakat is megjegyezve nehezített a webmesterek dolgát, akik minél több helyre akarták eljuttatni linkjeiket, még akkor is, ha egyes oldalak esetében a tartalmak közt semmi összefüggés nem volt. Fórumokon, blogokon, hozzászólásokban helyeztek el linkeket vagy azok aláírásaiban, így spamlinkek sora gyűlt össze értéktelen kommentek formájában. 2012-ben a Google bevezette a spamlinkelés visszaszorítására és büntetésére a Pingvin algoritmus frissítést, de még ezzel sem sikerült kiszűrni a legagyafúrtabb linképítőket.
A linktípusok népes családjából ma már több is jelentőségét vesztette, de az átalakulás nem a linkek SEO beli teljes elértéktelenedését jelentik, hanem azt, hogy a linképítés mostantól inkább csak közvetve meghatározó tényező. 2016 elején megszűnt a PageRank. Ez így pontatlan, hiszen a PR nem szűnt meg, csupán a nyilvános adatokat vezette ki a Google. A keresőóriás használja tovább a PR mutatót, ám az önmagában már nem nyom annyit a latba, mint a kezdeti időkben. A linkek esetében is az a helyzet, hogy a linkek mellett a hozzájuk kapcsolódó egyéb körülményeket is vizsgálja rangsoroló.
Hányféle linktípust különböztetünk meg?
2017-ben a linképítés tényezői
2017-ben a legfontosabb tényező a természetes, minőségi linképülés, melynek közvetett keresőoptimalizáló hatása van, azonban az adott weboldal látogatottságát, linkerejét, megbízhatóságát, bizalmi indexét és brandépítést közvetlenül szolgál. A magas látogatottsággal rendelkező weboldal, melyre több, magas PageRank mutatóval rendelkező más oldalak hivatkoznak a Google szemében is értékkel bír, és ez megmutatkozhat a helyezésben is.
Nagyon fontos, hogy a következőket kerüljék a webmesterek: spamlinkek, linkkatalógusok, automatikusan épített linkek, nagy mennyiségben épített linkek, túloptimalizált horgonyszövegek.
Ami viszont fontos tényező:
Értékes forráslinkek megjelenítése és forrásként szolgáló tartalmak készítése