PR

2017.12.12. 08:00

Prémium Linképítés – módszerek, tippek hatékony technikák (x)

vaol.hu

A PageRank megszűnés, a linkmarketing változásai komoly átalakulást hoztak az online marketing világába. A linképítés 1998-ban vált jelnetős SEO tényezővé, mikor a Google bevezette a PageRank mutatót (PR), mely azt volt hivatott meghatározni, hogy egy oldal milyen linkerővel bír, ezáltal a leginkább befolyásolta a rangsorolást. Ez hatalmas teret engedett a black hat megoldásoknak, így idővel a keresőóriás kénytelen volt változtatásokat eszközölni.

A linképítés fontossá válásával, a PageRank hatalmas jelentőségével adott volt az út a spamlinkek felé. Létrejöttek a linkfarmok, a különböző ingyenes vagy fizetős linkgyűjtő oldalak melyek nem rendelkeztek értékelhető tartalommal, nem is a felhasználók számára készültek, csupán a célból jöttek létre, hogy manipulálják a rangsoroló algoritmusokat. A linkkatalógusokba bárki tömegével küldhette a linkeket. Ennek azért volt az első időkben manipulatív hatása, mert a PageRank értéket az adott webhelyre mutató linkek száma határozta meg. Ez persze gyorsan megváltozott és a Google figyelembe vette azt is, hogy a linkek milyen PR értékű oldalakról származnak.

A Google idővel a horgonyszövegekhez tartozó kulcsszavakat is megjegyezve nehezített a webmesterek dolgát, akik minél több helyre akarták eljuttatni linkjeiket, még akkor is, ha egyes oldalak esetében a tartalmak közt semmi összefüggés nem volt. Fórumokon, blogokon, hozzászólásokban helyeztek el linkeket vagy azok aláírásaiban, így spamlinkek sora gyűlt össze értéktelen kommentek formájában. 2012-ben a Google bevezette a spamlinkelés visszaszorítására és büntetésére a Pingvin algoritmus frissítést, de még ezzel sem sikerült kiszűrni a legagyafúrtabb linképítőket.

A linktípusok népes családjából ma már több is jelentőségét vesztette, de az átalakulás nem a linkek SEO beli teljes elértéktelenedését jelentik, hanem azt, hogy a linképítés mostantól inkább csak közvetve meghatározó tényező. 2016 elején megszűnt a PageRank. Ez így pontatlan, hiszen a PR nem szűnt meg, csupán a nyilvános adatokat vezette ki a Google. A keresőóriás használja tovább a PR mutatót, ám az önmagában már nem nyom annyit a latba, mint a kezdeti időkben. A linkek esetében is az a helyzet, hogy a linkek mellett a hozzájuk kapcsolódó egyéb körülményeket is vizsgálja rangsoroló.

Hányféle linktípust különböztetünk meg?

  • Forráslink: egy vagy kétirányú link, kapcsolódó tartalommal
  • Reciprokális link: kétirányú link, kölcsönös látogatottságnövelésre
  • PR cikk, vagy prémium linképítés: fizetett külső tartalomelhelyezés, erősen optimalizált tartalommal
  • Fórumok, blogok
  • Social bookmarking: közösségi linkgyűjtemények, melyek nem egyenlők a linkkatalógusokkal
  • 2017-ben a linképítés tényezői

    2017-ben a legfontosabb tényező a természetes, minőségi linképülés, melynek közvetett keresőoptimalizáló hatása van, azonban az adott weboldal látogatottságát, linkerejét, megbízhatóságát, bizalmi indexét és brandépítést közvetlenül szolgál. A magas látogatottsággal rendelkező weboldal, melyre több, magas PageRank mutatóval rendelkező más oldalak hivatkoznak a Google szemében is értékkel bír, és ez megmutatkozhat a helyezésben is.

    Nagyon fontos, hogy a következőket kerüljék a webmesterek: spamlinkek, linkkatalógusok, automatikusan épített linkek, nagy mennyiségben épített linkek, túloptimalizált horgonyszövegek.

    Ami viszont fontos tényező:

     

  • Aktív jelenlét közösségi oldalakon
  • Erős tartalmú, megfelelően optimalizált PR cikkek
  • Bloggerekkel, sajtósokkal való együttműködés
  • Adott weboldal tartalmára releváns tartalmú oldalakkal való együttműködés
  • Értékes forráslinkek megjelenítése és forrásként szolgáló tartalmak készítése

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában