2020.01.15. 22:18
2020-ban megkezdődik az elektromos autók korszaka
Mikor Tesla lerántotta a leplet az első elektromos autóról, még kevesen gondolták, hogy néhány év alatt fordulat áll be az autópiacon. Azt még kevesebben, hogy ez a fordulat folyamatosan egyre gyorsul.
A jogalkotók ébredezése
Az emberek egyre inkább kezdik a bőrükön érezni a klímaváltozást, amit az ipar és a járművek által kibocsátott széndioxid gázok radikálisan felgyorsítottak néhány év leforgása alatt. Az óvatosak szerint is sürgős változásokra van szükség, de vannak, akik szerint már most túl késő a vészharang kongatása.
Az Európai Unió vezetői is lassan ráébrednek, hogy jogalkotói szintű beavatkozásra van szükség, mert kényszer nélkül sem a gyártók, sem a fogyasztók nem tesznek érdemi változásokat. Ennek megfelelően néhány hónappal ezelőtt Dánia felvetette a benzines és dízel meghajtású járművek teljes száműzését az Unió területén.
Kezd érni az elektromos autó piac
Az elektromos autók néhány éve már az autó árveréseken is megjelentek, ami tisztán mutatja, hogy az első generációs villanyautók már elég régen vannak a piacon, hogy a használtautók közé is kerüljenek.
Ennél még érdekesebbek azonban azok az újdonságok, amik nemrég kerültek bemutatásra és tisztán mutatják azt a trendet, amit a nagy gyártó cégek már luxus kategóriában is követni kezdenek. A teljesség igénye nélkül különböző kategóriákból íme néhány gyöngyszem:
Audi Q4 e-tron
Ez a villany meghajtású tank maga a kirobbanó erő és legjobban demonstrálja, hogy az elektromos autó nem egyenértékű a minőség és luxus terén kötelező megalkuvásokkal. Igaz, ez a jármű nem is a bolygó megmentéséről szól, inkább annak a zászlóshajója, hogyan lehet egy márka megszokott jegyeit elektromos formában kompromisszumok nélkül tovább vinni.
Fiat 500
A Fiat 500-nak már sokkal inkább jól áll az elektromosság, mert ez a hallatlanul népszerű kisautó pont az a kisméretű, praktikus és végtelenül szerethető jármű, ami megtestesíti az elektromos autókhoz kapcsolódó „megmentem a világot” érzést.
Tesla
Tesla nélkül nem lehet elektromos autókról beszélni. A Model 3 szerencsétlen indulása ugyan kicsit visszavetette a céget, de a 2020-ban piacra kerülő Model Y már olyan SUV, ami a hátsókerék-meghajtásos modell akár 540 km-es egy töltéssel elérhető hatótávjával és 3,7 mp alatti 100-ra gyorsulásával méltán mutatja meg a világnak, hogy az elektromos autókba bizony nagyon sok szufla tud szorulni.
Opel Corsa-e
A sort zárjuk a nagy klasszikus városi bevásárló és családi kisautóval. A Corsa-e az Opel első teljesen elektromos autója, ami hozzávetőleg 330 km-t tud megtenni egy töltéssel. Formája maradt a klasszikus kompakt bogár, de digitalizált műszerfala már az új korszak kezdetét jelzi.