Támogatott tartalom

2020.11.30. 07:00

A Magister nemcsak egy brand, hanem egy filozófia

Vegyszermentes kozmetikumokat minden magyar fürdőszobába – ez a jelmondata dr. Mester Ildikónak, aki nagyszülei nyomdokaiba lépve lett szakgyógyszerész. A 31 éves farmakológust, a Magister natúrkozmetikumokat gyártó cég tulajdonosát arra kértük, vezessen végig eddigi szakmai életútján.

vaol.hu

Sikeres nők, 20201113, ut, Mester Ildikó Virág, Magister, Szombathely, Vas Népe / Unger Tamás

Fotó: © Unger Tamás

Kiss túlzással mondhatom, hogy csecsemőkoromtól gyógyszerésznek készültem. A nagybátyám és a nagyszüleim is gyógyszerészek, elsőszülött unokaként hamar eldőlt, milyen pályára szánt a családom. Nyaranta rengeteg időt töltöttem a nagyapám, dr. Mester Lajos patikájában, kevertem a krémeket, pilulákat készítettünk, kúpot öntöttünk. A szolnoki gimnáziumi évek után egyenes út vezetett a Szegedi Tudományegyetemre. Öt csodálatos évet töltöttem gyógyszerész doktori alapképzésben, utána három év gyógyszerhatástan szakképzés következett. A gyógyszerhatóanyagok szervezetre gyakorolt hatásával foglalkozik a tudományág, a tanultakat mind tudom kamatoztatni a kozmetikumgyártás és -fejlesztés területén. Az egyetem után a családi patikánkban kezdtem el dolgozni Besenyszögön (Jász-Nagykun-Szolnok megye), párhuzamosan az ország különböző területein vállaltam helyettesítést gyógyszertárakban. Miután szembesültem azzal, hogy bár a gyógyszertári kozmetikumok is egy nagyon magas minőségi szintet képviselnek, mégsem felelnek meg az általam felállított elvárásoknak, elhatároztam, hogy saját receptúrák komponálásába fogok. Először helyben láttam el a betegeinket saját fejlesztésű kozmetikumaimmal, majd miután egyre nagyobb igény mutatkozott ezekre, döntöttem: a patikai hivatásomat háttérbe szorítom, és tudásomat, időmet a kozmetikumgyártásba fektetem. 2016-ban a páromat Vas megyébe kísértem, és Sében alakítottuk ki a kozmetikum-gyártóhelyet, ahol a labormunka zajlik, és a Magister Products üzem működik. Az induláskor 15-20, mára több mint 200 féle termékkel kényeztetjük a vásárlóinkat, akiknek az igényeit, visszajelzéseit folyamatosan várom és figyelem, hiszen nekik és értük dolgozom – mondja Ildikó.

 

Ha szembejön egy innovatív hatóanyag, azt megpróbálom beszerezni

 

A termékekben a szakmaiság mellett megjelenik az egyediség. Ildikó a vegyszermentes bőrápolás elkötelezettje és megrögzött hatóanyagkutató – a külföldi és magyar oldalakon is az újdonságokat fürkészi. Olyan professzionális hatóanyagok is bekerülnek a termékekbe, amelyek addig Magyarországon egyetlen kozmetikumban sem voltak megtalálhatók. Az innovatív és természetes anyagok rendkívüli hatást fejtenek ki a különböző kozmetológiai megoldásokban. Például kétfajta peptid: az egyik pigmentfolt-halványító, a másik az aknés bőr tüneteit csökkenti. Egy olyan liposzómás hialuronsav, ami többszörös hatáserősséget tud kifejteni, mint a hagyományos, és olyan liposzómás vitaminkoncentrátum is, ami négyszer erősebb, mint a megszokott vitaminok – jótékonyak a fáradt, fakó, élettelen, stresszes bőrre. A sor szinte végtelen, de érdemes még említést tenni a fitoszfingozinról, ami egy különleges bőrazonos ceramid fajta, amit szintén a pattanásos, aknés bőr ápolására fejlesztettek ki, de ilyenek a prebiotikumok is kendermagolaj-tartalommal.

A hatóanyagok kiválasztásánál az igazoltan ökológiai gazdaságból származó, biotanúsított termékek élveznek előnyt. Amelyekből elérhető a bio összetevő, amellett dönt, még ha ez 30-40 százalékos felárat is jelent. Az árképzésben a kezdetektől az a koncepciója, hogy akik nyitottak és elköteleződnek a természetes bőrápolás felé, azok meg tudják vásárolni a termékeket. – Az arc­ápolásnál nem elég egy hidratálókrém, azzal legtöbbször nem oldható meg a probléma. Arc­ápolási rutint kell felállítani, amiben helye van egy jó arctisztítónak, reggeli és esti arckrémnek, egy radírnak és egy pakolásnak. Nagyon magas árak mellett ez megfizethetetlen lenne – mondja, és tudatosan, bőrápolási rutinokkal, bőrtípus szerint építi fel az arcápolást úgy, hogy mindenki megtalálja az arcbőrének ideális terméket, és, hogy az adott termék a szépségmenetrenden belül hova illeszthető be. Mi, itt Szombathelyen igazán szerencsésnek érezhetjük magunkat, hiszen személyre szabott tanácsokért meglátogathatjuk Szabó Anett bőrápolási szakértőt a Bejczy utcában!

 

Nyaranta rengeteg időt töltöttem a nagyapám patikájában.

 

Olyan illatokat és növényi kivonatokat is bevisz a kozmetikumokba, amelyek amellett, hogy jótékonyak a bőrre, aromaterápiás élményt is nyújtanak. Közvélemény-kutatás alapján derítette ki, hogy a potenciális vevői nyitottak a gyümölcsillatokra, ezt nem mesterséges parfümökkel éri el, hanem természetes gyümölcskivonatokkal – tavaly nyáron például banános kollekcióval rukkolt elő a meglévő epres, mangós, csokis termékek mellé. A legújabb – Moroccan rituals prémium vonal – keleties illatú darabjai pedig az érzékekre ható relaxáló aromaterápiás kényeztetést ígérnek.

A Séance a kozmetikusok számára egy egyedülálló professzionális kezelési koncepció, mely egy valóban hatásos, tisztán természetes és biológiai szemléletű szépségterápiát takar. Már több mint ötven Séance kozmetikussal vehetik fel a szépülni vágyók a kapcsolatot az országhatárokon belül és kívül – említi még Ildikó. A kozmetikusokkal való szorosabb együttműködést és a kozmetikustanulók támogatását tekinti fejlődési útnak, ezért csapatát Kovács Erikával bővítette, aki a saját bőrén tapasztalta meg a Séance élményt, hiszen maga is ezekkel a termékekkel tett kozmetikus vizsgát.

Büszkeséggel tölti el az is, hogy néhány hete édesanyja vezetésével Szolnokon megnyílt az első Magister Krém/Kávé üzlet, ami hagyományos referenciaszalonként működik, emellett kávézóként is funkcionál.

Érdemes a technológiába invesztálni és a lehető legjobb munkakörülményeket kialakítani, mert ezek segítik a dolgozói elköteleződést – vallja. A termékek gyártásért ő felel. Az üzemben a legtöbb munkafolyamat kézzel zajlik, kis energiaigényű vagy manuális gépi eszközök segítségével történik a kézműves termékek kiszerelése és a címkézés is. A séi logisztikai központból Hutter Eszter kolléganője vezetésével működtetik a web- shopot, a csomagokat is onnan küldik ki az egyedi megrendelőknek, illetve az üzleteknek, leginkább határon belül, de Európa minden tájáról érkeznek megrendelések.

Dr. Mester Ildikó olyan illatokat és növényi kivonatokat is bevisz a kozmetikumokba, amelyek jótékonyak a bőrre, aromaterápiás élményt is nyújtanak

 

Ildikó nagyon fontosnak tartja a közvetlen kommunikációt az ügyfelekkel. Erre különböző social media platformokat vesz igénybe, amelyeken figyelemfelhívó, hasznos információkkal látja el az olvasóit a helyes bőrápolásról, a kozmetikumokról. A Facebookon több mint 5700 tagot számláló Magister zárt közösség helyet kínál mindazoknak, akik már használják a termékeket, vagy még csak ismerkednek és érdeklődnek a termékcsalád iránt. Az edukációt élő videókkal és egyedi tartalmakkal segíti. Szerveztek már workshopokat is, amelyeken a jelentkezők a saját arckrémjüket tudták elkészíteni. És a férfiakról sem feledkeznek meg: őket is arra biztatják, váljon mindennapjaik részévé a bőrápolás, ami optimalizálja a bőrfelszínre jutó faggyú mennyiségét, tisztítja a pórusokat, nyugtatja a bőrt borotválkozás után, és még a ráncok képződése ellen is hat. A javasolt termékekről a honlapon rendszeresen jelentkező blogban olvashatnak az urak. A blogot mindenkinek érdemes követni: a babák, majd a tinik bőrápolásától az ekcémás bőrpanaszok hátterén keresztül a fényvédelemig és az egészségmegőrzésig változatos témákban ad tanácsokat.

Az elmúlt években számos elismerésben részesült Ildikó és a Magister márka. Tavaly Szombathelyen a Női Vállalkozói Klub Egyesület bálján őt választották az év női vállalkozójának. Az idén a márka elnyerte a MagyarBrands program Innovatív és üzleti top márka díját is. Ildikó bevallja, a szívének az Innovatív márka díj a legkedvesebb, hiszen a patikai hagyományok megőrzése mellett az egyediség, a korszerű hatóanyagok bevezetése jellemzi leginkább a Magistert, „ami nemcsak egy brand, nemcsak kozmetikumok kincses kamrája, hanem egy filozófia, egy történet, ami mélyről ered, minden egyes részlete szívből születik, és mottója továbbra is az: A te bőröd a mi küldetésünk”.

 

RAGYOGÁS

„Egyszer egy interjúban olvastam, hogy amikor az ember valami olyat alkot, amitől felcsillan a szeme, akkor azt folytatni kell. Nos, a mi szemünk minden egyes kreáció megszületésénél egyenesen felragyog, és egy olyan érzés kerít hatalmába, amitől át tudnám ölelni az egész világot. Ez az a komponens, ami minden egyes ápolónkban megjelenik, amit semmilyen alapanyag vagy szaktudás nem pótolhat.”

Üzletek elérhetősége

  • Budapest, Harminckettesek tere (Baross u. 59. )
  • Szeged, Csongrádi sgt. 27.
  • Szolnok, Móra F. u. 1.
  • Szombathely, Bejczy u. 1.
  • Webshop: www.magister.hu
  • Közösség: Magister zárt csoport
  •  

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában