2021.09.28. 07:59
A világ betelefonál – Így működik a távközlés a Swiss Post Solutions-nél
Csörög a telefon – a vonal másik végén németül szólalnak meg. Mivel az ügyfél német számot hívott, sejtelme sincs, hogy a hívása Magyarországra fut be. Az ügyintéző a legnagyobb természetességgel kezeli a helyzetet, profi nyelvtudással segít a telefonálónak. A SwissPost Solutions-nél összesen 180 IP alapú telefonvonal biztosítja, hogy minden folyamat ilyen flottul menjen. Szükség is van rá, hiszen Európa szerte 70.000 munkavállaló bérszámfejtése tartozik a céghez. A szombathelyi és rábahídvégi telephelyeknek a megbízható távközlés létszükséglet, a munka tulajdonképpen megállna egy kimaradás esetén.
Lüktet a ritmus, zúg a gép
A 300 fős SwissPost Solutions-nél lüktető ritmusban folyik a munka: villognak a fénymásolók, zúgnak a scannerek, csörög a telefon. A nyüzsgő dallamok mögött pedig az irodák tele vannak mosolyokkal. A cég fő profilja az üzleti folyamatkihelyezés és dokumentumfeldolgozás, ami már 2 telephelyen kap helyet: Rábahídvégen és Szombathelyen. Nemzetközi cégről van szó, összesen 20 országban vannak jelen, így az országok és telephelyek közötti összeköttetés elengedhetetlen.
Biztonság és elérhetőség – Ehhez kell a távközlés
Az IP alapú telefonközpont olyan a cég számára, mint egy létfontosságú szerv az emberi testben. Nélküle megállna az élet. A szoftveres megoldás akár home officeból is működik, ez az egyik legnagyobb előnye. Emellett a rendszer rugalmasan bővíthető és a cég igényeire formálható. A SwissPost távközlési partnere a ZNET Telekom, akik teljes körű üzemeltetést vállalnak, ami nem csak a vonalra, de a készülékekre is kiterjed.
Természetesen egy ekkora cégnél internetre is szükség van. A szombathelyi telephelyen tartalékvonalat, míg a rábahídvégi épületben fővonalat nyújt a ZNET a SwissPostnak. Mindkét helyszínen fontos a folyamatos elérhetőség. Ha a fővonal valamilyen hiba folytán nem érhető el, a tartalékvonal biztosítja, hogy az internetkapcsolat elérhető maradjon.
Tekintve, hogy a partnerek javarésze külföldi nagyvállalat, ezért a SwissPostnak magas szintű követelményeknek kell megfelelnie mind információ, mind adatbiztonság, mind pedig épületbiztonság terén. A ZNET a telephelyeken beléptetőrendszert fejlesztett ki. Ezt egyrészt az épületbe való bejutásra, másrészt az épületen belüli zónák közötti közlekedésre használják. A biztonságáért 7 kamera is felel, amikhez szintén a ZNET nyújtja az internetkapcsolatot.
Közösségi élet az éterben és azon túl..
A szombathelyi telephely épp a COVID-19 home office-os időszakában nyílt meg a munkavállalók előtt. És bár az épület azóta benépesedett, a kezdetekben a munkatársak ritkán találkozhattak egymással. A probléma áthidalásához csupán néhány jó ötletre és egy #megbízható internetkapcsolatra volt szükség. A cég PR csapata tudatos kommunikációt folytat: belső kommunikációs csapatot szerveztek, majd virtuális challenge-eket, kilométergyűjtő aktivitásokat hirdettek meg a munkavállalók között. Online átmozgató tornákon is fel lehetett frissülni, egy applikáció és zárt Facebook csoport pedig segített a kommunikációban. Mindig nehéz feladat, ha földrajzilag távol lévő kollégákat kell összekötni, de megfelelő infrastruktúrával ez nem jelenthet akadályt.
A fejlődés kulcsa
A cég indulása óta több tulajdonosváltáson is túl van, mégis sikerült folyamatosan növekedni, fejlődni. Ahhoz, hogy ez a jövőben is így maradjon, megbízható partnerekre van szükség. Péntek Norbert, a Swiss Post Solutions telephelyvezetője így fogalmazott: „A jövőben továbbra is szeretnénk megőrizni piacvezető pozíciónkat mind az üzleti folyamatkihelyezés, mind a dokumentumfeldolgozás területén, ezért is fontos számunkra egy olyan partnerrel való együttműködés, mint a ZNET, aki csomagban biztosítja számunkra a távközlési megoldásokat”
Válts Te is a #megbízható internet technológiájára otthonodban és vállalkozásodban: www.zt.hu
Facebook: www.facebook.com/znettelekom
Instagram: https://www.instagram.com/znet_telekom/