HIRDETÉS

2018.11.13. 09:12

Egyre többen vásárolnak webáruházakban karácsonyra

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján úgy tűnik, az egyre népszerűbbé váló Black Friday-el kezdődik el a hazai e-kereskedelem legforgalmasabb időszaka. Az akcióval tulajdonképpen elkezdődnek a karácsonyi vásárlások is. Nem meglepő, hogy Magyarországon évről-éve egyre többen vásárolnak webáruházakban karácsonyra. A szakemberek szerint ugyanakkor újdonság lehet, hogy míg a hazai online kiskereskedelmi piacot tavaly a december dominálta, idén novemberben várható nagyobb forgalom. De nézzük a részleteket.

Ezeket veszi leginkább interneten a magyar

A webáruházak által lebonyolított e-kereskedelem térhódítását mi sem mutatja jobban, hogy az internethasználó lakosság túlnyomó többsége, karácsonyi ajándékaikat már elsősorban interneten keresztül rendelik. 2016 óta minden esztendőben 10-12 százalékkal több ajándék kerülhet a webáruházak raktáraiból a karácsonyfa alá, mellyel a vásárlók többsége elsősorban a sorbanállást szeretné elkerülni. Érdekes annak nyomon követése is, hogy évről évre melyek azok termékkörök, amelyek vonatkozásában a boltok karácsonyi rohamra számíthatnak. Természetesen minden karácsonykor felbukkannak az adott évre jellemző slágertermékek, az online vásárlást használó népesség körében 2018-ban is megvannak az olyan, állandóan keresett árucikkek, mint amit a ruházati cikkek, a könyvek, a szépségápolási termékek vagy éppen játékok jelentenek. Az előzetes becslések alapján úgy tűnik, hogy szűk családi körökben ebben az esztendőben is népszerűek lesznek a különböző elektronikai termékek – ezek között is a multimédiás- és egyéb eszközök – valamint a lakás felszerelési- illetve barkács árucikkek is.

Nemcsak a kényelem, az ár is számít!

Az interneten keresztül lebonyolított vásárlás tehát évről évre egyre elterjedtebbé válik a karácsonyi vásárlás során. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a webáruházak termékeire igényt tartó vásárlók zömének döntését nemcsak a webáruházak és kínálatuk közti választás, hanem az azt megelőző keresési eredmények is befolyásolják. Nagy szerepe van utóbbi vonatkozásában az olyan ár-összehasonlító oldalaknak, amelyek segítségével a legkedvezőbb ár mellett a szállítási költséget valamint a vásárlás helyét is kiválaszthatjuk. A felmérésekből az is egyértelműen kiderül, hogy a karácsonyi ajándékok webáruházban történő beszerzése előtt, az internethasználók több mint 85%-a tudatosan válogat a kínálatban. A legfontosabb szempontot természetesen továbbra is az adott termék árfekvése jelenti, ám mind gyakoribb szempontként jelentkezik a kiválasztott webáruház megbízhatósága, a minőségi, illetve a kényelmi szempont is. Meglepően sokszor befolyásolja a választást a szállítási- és átvételi módok közti választásmilyensége, valamint az a körülmény, hogy a webáruházban kiválasztott termék a rendelés idejében raktárkészleten van-e.

Idén is a családtagokra költjük majd a legtöbbet!

Egy napokkal ezelőtt napvilágot látott felmérés szerint a magyarok átlagosan 54-6 embernek vesznek karácsonyi ajándékot. A felmérésben résztvevő internetes vásárlók döntő többsége elsősorban – nem egy esetben kizárólagosan – családtagjai számára ajándékoz karácsonyra. A szakemberek szerint a 2017-es esztendővel ellentétben idén az ajándékokra szánt teljes összeg ajándékozónkként várhatóan 10%-kal lesz magasabb. A megkérdezett online vásárlók az ünnep közeledtével átlagosan mintegy 25 ezer forint értékben fog költekezni szerettei számára.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában