Szponzorált tartalom

2021.09.21. 17:28

Kerékpár webshop választás: Nem mindegy, hol veszed a biciklid!

El se hiszitek, micsoda különbségek vannak kerékpárbolt és kerékpárbolt között. Most pont kerékpárt vásároltam volna az interneten, és óriási szerencsém volt, hogy jól körbe néztem, mert így egy csomó olyan szolgáltatást kaptam, ami máshol egyáltalán nem alap.

PR cikk

Lelövöm a poént, végül a Berguson.hu oldalon vettük meg a kerékpárokat, azt is elmondom, miért.

A kerékpár kiválasztása

Sok webshop úgy működik, hogy hirdetnek egy csomó kerékpárt, ami valójában nincs is nekik, sőt be sem tudják szerezni. Ha megrendeled, abban a hitben, hogy végre találtál egyet, másnap jön a mail vagy a telefon, hogy ez a bringa nem beszerezhető. Éppen ezért fontos, hogy a kiszemelt boltnak legyen megfelelő választéka, árukészlete és adatbázisa, ne csak az a 40-50 db, évek óta beragadt kerékpár. A Bergusonban még színek szerint is tudtam crosstrekking kerékpárt választani a méretemben.

Segítség a döntésben

De mire eljutottam odáig, hogy crosstrekkinget szeretnék, elképesztő mennyiségű, jó szándékú, szakértő segítséget kaptam a választáshoz. A legnépszerűbb típusaikról készítettek videókat a Youtube csatornájukra, ahol elmondják, hogy az adott kerékpár mit tud. Aztán kérdeztem tőlük a Facebook chat felületén, hogy az egyéb kiegészítők közül mit ajánlanak, és kiderült, hogy az általam választott sárvédő és csomagtartó nem kompatibilisek, és ajánlottak más típust. Végül meglett a megfelelő típus és a méret, a megfelelő kiegészítőkkel. Pár nap múlva mehettem érte.

Kerékpár biztosítás, és defektbiztosítás

Én biztos nem vettem észre, de a chat-es kolléga hívta fel a figyelmemet, hogy a kerékpárral együtt ajánlja nekem az egy év lopás elleni biztosítást a kerékpárra, amivel egy remek U-lakat is jár. Persze, hogy kértem, ahogyan a defektmentesítővel feltöltést is, ami szintén csak párezer forint, viszont sok kellemetlenségtől tud megkímélni. Megkérdezték, van-e rendes biciklis bukósiakom, meg kesztyűm, lámpám, de azok pont voltak még az előző (ellopott) kerékpárom miatt. Már érted a lakatot nem?

Fontosak a pontos feltételek

A kerékpár ára csak egy dolog. Jó pár olyan webshopot találtam előtte, ahol a kerékpárt nem helyezik üzembe a kiírt áron, vagy csak felár ellenében. Kicsit nem figyelünk oda, upsz, ugrott ötezer forint, amiből pont el tudunk menni vonattal mondjuk a Tisza-tóhoz egy körre. Tehát úgy nézelődjetek, hogy a kerékpár üzembe helyezése benne legyen az árban. A Bergusonnál benne van.

Garancia a kerékpárra

Nos, a garancia csak akkor érvényes, ha a kerékpárt hivatalos szerviz helyezte üzembe, és ezt bizonyítani is tudjuk. Főleg, hogy a fékekkel és a kormánnyal is kell foglalkozni, amik bizonsági kérdések, nem lehet cicázni velük. Ritka az olyan otthoni barkácskészlet, amivel célszerszámok nélkül megoldható az üzembe helyezés. Sőt, a vázra élettartam garanciát adnak, aminek a feltételei tételesen le vannak írva a berguson.hu című weboldalukon.

De a garanciáknak itt nincs vége, ugyanis a rendes garanciális javítások mellé egy év ingyenes szervizt biztosítanak, a nem garanciális esetekre is. Magyarul, ha bármi történik, csak az alkatrészt kell fizetnem, a szerviz díja ingyen van.

A kerékpár kiszállítása

A Bergusonosok erre is több lehetőséget kínálnak. Összeszerelve, és mindössze három-négy otthon is elvégezhető, egyszerű műveletet igénylő módon – amihez videós segítséget is nyújtanak -, a gyári csomagolásban küldik futárral, aki házig hozza. Ha egyszerűbbet szeretnék, és meg tudom oldani, egy általam megjelölt napon átvehetem kerékpárt az üzletben, és ott mindet szépen végig mutatnak rajta. Ebben az esetben nem kell nekem befordítani a kormányt, és a pedálokat.

Fizetési módok

A fizetési módok ma már mindenütt eléggé rugalmasak. Két kerékpárt vettünk végül, némi időbeli elcsúszással, így kétféle átvételt és fizetést is kipróbálhattunk. Az elsőt személyesen vettük át, és ott fizettünk kártyával, a másikat futárral kértük, és neki fizettünk utánvéttel.

A második kerékpár

A második bicajt a barátomnak vettük, mert pont beleakadtunk egy színben, méretben és árban is elfogadható darabba. Nem igazán szeretünk megalapozatlan döntéseket hozni, de nem maradt bennünk kérdés, mert vagy fél órát foglalkoztak csak velünk, amíg vártuk a bicajomat, sőt, közben WC-re is el tudtam menni.

A korábbi tapasztalataimhoz szerint ég és föld a különbség egy-egy kerékpár webshop között, szóval érdemes jól körbe nézni.