Púder Nélkül

2011.01.09. 06:07

A legédesebb királynőnkkel találkoztunk

Nálunk járt őfelsége! Itt nem II. Erzsébet brit uralkodóra, vagy valamely´ kollégájára kell gondolni: Selmeczi Anna Zsófia, a 2010- es év hazai mézkirálynője vendégeskedett Zalában.

Magyar Nóra

A székesfehérvári hölgyet augusztusban, a 23. jászberényi Nemzetközi Mézvásár és Méhésztalálkozón választották az év mézkirálynőjének. A cím senkit ne tévesszen meg, itt nem holmi, a közönség előtti habos-babos ruhában való parádézásról van szó, hiszen a szakmai zsűrinek a magyar méz hazai fogyasztásának növelésére, illetve külföldi népszerűsítésére kell megtalálnia a legalkalmasabb magyar hölgyet. A versenyzők persze ezen a megmérettetésen is szépek, de nem csak azok: diplomás, több nyelvet beszélő, méhészeti ismeretekkel alaposan felvértezett jelöltekről van szó, akik a titulus elnyerése esetén eredeti ötleteikkel maguk is hozzájárulnak a méznépszerűsítési kampány adott évi sikeréhez.

– Szüleim régóta biztattak, hogy induljak a versenyen, de egészen 2009-ig nem éreztem elérkezettnek az időt. Akkor első udvarhölgy lettem, 2010-ben azonban már én vihettem haza a koronát – mondta a tizenhetedik mézkirálynő. Bár a méhészkedés szinte a génjeiben van – méhészcsalád sarja –, a Budapesti Gazdasági Főiskola végzős logisztikai, marketing- és PR-os hallgatója komolyan készült a versenyre: hetekig bújta a szakkönyveket, s ha valamit nem értett, édesapjához, a Fejér megyei Mézegyesület alelnökéhez fordult segítségért. A meghallgatás során a szakmai kérdések és a jövőbeni tervek részletezésére fektették a hangsúlyt. Ezek mellett azonban olyan ravasz feladványok is előkerültek,  mint hogy: ha egy szőrös szívű újságíró megkérdezi, miért jó a magyar méz, mit válaszolnál? – meséli a magyar méz „nagykövete”. Azt is rögtön hozzáfűzte: azóta is számos előadáson vett részt, hogy szakmai ügyekben képezze magát.


Emellett jótékonykodik, rendezvényekre és pályaválasztási tanácsadásokra jár, közösen dolgozik a mézlovagrendekkel, illetve készülő honlapján is munkálkodik.
– A rossz termésnek köszönhetően a méhészekben talán most tudatosult a legjobban a marketing jelentősége. Tanulmányaimból kifolyólag próbálok minél több ötlettel szolgálni az úgynevezett mézkirálynős meetingeken, ahol az udvarhölgyekkel és dr. Dögei Imrével, a Méhészet magazin főszerkesztőjével közösen igyekszünk itthon és külföldön is népszerűsíteni a hazai mézet – mondja, majd büszkén részletezi az eredményeiket.  – A minőség biztosítékaként már látható egy speciális zárszalag a fél és az egy kilogrammos mézeken, emellett forgalomban van az úgynevezett magyar termelői méz üveg. Jelenleg olyan egyentetőn dolgozunk, ami remélhetőleg a jó minőségű, magyar méz szimbóluma lesz. Végül magabiztosan válaszol arra a bizonyos szőrös szívű kérdésre is: – A magyar akácméz világhírű, igazi hungaricum. Nemcsak finom, de egészséges édesítőszer is, mely a szervezetben energiává alakul.


MÉZZEL A JOBB EGÉSZSÉGÉRT

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!