Púder Nélkül

2011.05.17. 13:03

Home staging: milyen praktikákkal vehetjük le a lábáról lakásunk potenciális vevőjét?

El kell érnünk, hogy eladásra kínált lakásunkra ne csak ingatlanként, sokkal inkább otthonként tudjanak tekinteni a potenciális vevők – mondja Prevics Bori enteriőrtervező, akit az ingatlanértékesítésben itthon még ritkán alkalmazott home staging módszerről kérdeztünk.

Szabados Judit

A módszert külföldön már negyven éve sikeresen alkalmazzák, itthon azonban még kevesen ismerik – mondja Prevics Bori lakberendező, enteriőrtervező.


– Bizonyítottan hamarabb, a statisztikák szerint közel feleannyi idő alatt, olykor pedig a piaci ár felett kelnek el a home staging szakemberek segítségével átrendezett ingatlanok, mint a hagyományos módon meghirdetettek. A módszer lényege az eladásra váró lakások belső tereinek vonzóbbá tétele. A home staging abban segít, hogy hogyan lehet az eladás előtt kevés ráfordítással megszépíteni az ingatlant, majd rendkívül rövid időn belül értékesíteni – foglalja össze a szakember.

– A módszer sikere a pszichológiában rejlik. A home staging szakember olyan fortélyokat alkalmaz, amelyekkel a leendő vevőt leveszi a lábáról, olyan hangulatot teremt a lakásban, amelyet a potenciális vásárló első pillanattól fogva a magáénak érez. Azokban az országokban, amelyekben alkalmazzák, köztudott, hogy jelentős előnyre tesznek szert azok az ingatlanok, amelyeket home staging szakemberek segítségével értékesítenek. Előfordulhat, hogy hónapok, esetleg évek óta áruljuk lakásunkat, az érdeklődők mégis kiábrándultan távoznak egy-egy lakásbejárás után. Hiába mosolygunk kedvesen, mesélünk a hihetetlenül alacsony rezsiköltségekről és a lakásban rejlő mesés lehetőségekről, az érdeklődők csak rezignáltan bólogatnak, de visszahívásra, ajánlattételre már nem kerül sor.

– Ez azért lehetséges, mert az értékesítésben kulcsszerepet játszik az első benyomás. A potenciális vevő ugyanis a lakásba való belépést követően, alig tizenöt másodpercen belül eldönti, hogy az adott ingatlan felkeltette-e az érdeklődését vagy sem. Ilyenkor többnyire már hiába mondunk komplett védőbeszédet a lakásért, hiába hivatkozunk különféle statisztikákra és adatokra, a vevő vagy lát fantáziát a lakásban, vagy nem. Ahoz pedig, hogy megtetsszen neki az ingatlan, egy különleges életérzést kell felkínálnunk számára, amelyben el tudja képzelni mindennapjait. Tisztában kell lennünk azzal, hogy nem lakást, hanem otthont szeretne vásárolni – véli a szakember.

Egy-egy illat, virág vagy „véletlenül” kint felejtett apró tárgy is hatással lehet döntésére. Azaz: rendezzük át kissé a lakást, takarítsunk ki a legeldugottabb zugokban is, ügyeljünk a rendre. Töltsük meg élettel az üres szobákat, a zsúfolt sarkokat tegyük szellősebbé, a személyes tárgyakkal pedig játsszunk ügyesen – tanácsolja Prevics Bori.

– Ne zsúfoljuk tele családi fotókkal a lakást, de egy-két személyes tárgy legyen elöl. Ha fiatal, kisgyerekes házaspár fogja megnézni a lakásunkat, felejtsük kinn véletlenül a gyerekek óvodás rajzait vagy gesztenyefiguráit. Ügyeljünk az apró részletekre. A bútorokat toljuk arrébb az útból, így nagyíthatjuk a teret. Sokszor anyagi ráfordítás nélkül is csodákat művelhetünk a lakással. A dobozokba rejtett kiegészítőket mazsolázzuk át, egy-egy nem használt ágytakaró, függöny is a segítségünkre lehet. Kapcsoljunk villanyt, ügyeljünk a megfelelő megvilágításra, engedjünk be minél több fényt a nyílászárókon keresztül – tette hozzá a szakértő. 

 



Elég néhány apró trükk, amivel vonzóbbá tehetjük lakásunkat a potenciális vevő számára. Ha egyedül nem boldogulnánk, a home staging szakember segít, átrendezi a lakást, feldobja néhány apró kiegészítővel, textíliákkal, de ha szükséges, komplett csapat segítségével újjávarázsolja az értékesítendő ingatlant.

Szerző: Szabados Judit

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!