Reklám

2016.11.22. 11:35

A Suzuki zászlóshajója (x)

Egyes vélemények szerint Magyarországon akkor fogy jól a Suzuki, ha szájízünk szerint való autó születik. Az új S Cross létrejötte a történelem egy ilyen pillanata volt.

A modell ugyan csak ráncfelvarráson esett át, a gyártáshoz nem használtak más présformákat az esztergomi üzemben, a lemezeket tekintve csak a motorházfedél változott, viszont egy olyan jármű született, amely megérdemli a figyelmet és az elismerést.

Az S-Cross korábban se volt rossz autó, az új változat (amely nagyszerűségéről több napos menetpróba után mi magunk is meggyőződhettünk a Sipos Autóház jóvoltából) viszont mintha az újságírók, kritikusok véleménye alapján alakították volna át:

– A kocsi orra sikeresen megújult: sokkal markánsabba függőleges lamellákkal díszített hűtőrács és újrarajzolták a fényszórókat.

– Modern, gyors, éles grafikájú és logikus navigációt kapott, a tolatókamera képe tűéles és erős napfényben is kontrasztos.

– A kemény műszerfalat felpuhították.

– Kiváló futóművet kapott 2600 mm-es tengelytávval,

1,5 cm-rel magasabb alvázzal.

– 55 literrel nőtt a csomagtér kapacitása.

A vezetéstámogató rendszerek közül alap felszereltség az ABS, az ESP (elektronikus menetstabilizáló rendszer) és a TPMS (abroncsnyomást figyelő rendszer). A magasabb felszereltségen elérhető az adaptív tempomat(ez nem csak tartja a beállított tempót, de automatikusan fékez majd visszagyorsít, ha a helyzet megkívánja/megengedi), az ütközésfigyelmeztető és a hegymeneti elindulássegítő is (ez a hasznos „segéd” akár 2 másodpercig is megtartja a kocsit az emelkedőn, miközben mi a fékpedálról a gázra átlépünk – isten veled kéziféke elindul!.)

Az ajtók nyitásához és zárásához nem kell megkeresnünk a távirányítót, elég, ha valahol nálunk van, majd egy laza gombnyomása kilincsen, ééés... Szezám tárulj! Ha már elfoglaltuk a helyünket a vezetőülésben – aminek magassága is állítható, csakúgy, mint az anyósülésé –, a motort is egyszerűen egy gomb megnyomásával indíthatjuk be.

A műszerfal kialakítása tetszetősen klasszikus,cseppet sem hasonlít Han Solo Falconjának cockpitjára, igaz, hogy az S-Cross-ban kevesebb gombbal kell beérnünk, és hiperhajtómű-kapcsoló sincs... Van helyette viszont 7 colos érintőképernyős rendszer, ami fontos újdonság: erről vezérelhetjük az audio és videó lejátszást, a telefon kihangosítást, a csatlakoztatott okostelefon szolgáltatásait és persze a navigációt is (GLX felszereltség).

A multikormányon is találunk egy csomó kapcsolót, innen is vezérelhetjük például a rádiót, a kihangosítást, no még sok minden mást is. Az analóg sebesség és fordulatszám mutató között elhelyezett multiinformációs kijelzőről könnyen leolvashatók a fontosabb infók, például az üzemanyag-fogyasztás, a tankolásig megtehető távolság, a pontos idő, a külső hőmérséklet stb. A sebességfokozat-visszajelző segítségével pedig mindig a megfelelő pillanatban válthatunk, így tovább csökkenthető az autó fogyasztása.

Ha a Suzuki motorgyártásáról kellene egy összetett mondatot mondani az így hangzana:

árérték arányban a Suzuki – legyen szó akár motorkerékpárról, akár autókról – a motortervezés és gyártás csúcsa: kis pénzből, kevés anyagból állítanak elő százezres darabszámú remekműveket, amelyek tartósak, megbízhatóak,keveset fogyasztanak és még jól is működnek.

Ilyenek az új S-Crossba került ezres és ezernégyes Boosterjet motorok is. A GL+ felszereltségű próbaautónkban az egyliteres, 110 lóerős, 170 Nm nyomatékú erőmű dolgozott.

Ez egyébként bőven elég az 1,1 tonnás kaszni mozgatásához. Csak 1100 kg? – kapja fel a fejét a kedves olvasó. Igen, a nagy szilárdságú acélelemek hatékony alkalmazásának köszönhetően a karosszéria rendkívül merev, mégis könnyű – így az autó kiválóan irányítható és még keveset is fogyaszt! Akkor most lássuk a medvét! – hangzott el az önfelszólítás, és mire hármat számoltunk, már az országúton robogtunk. Mondhatom, meggyőzően teljesít a kis háromhengeres ezres!

Gyorsításkor alig érezni a turbó lyuknak nevezett késedelmet, már alacsony fordulatról jól húz, és a hangja sem fáj. Pedig nem sportolásra találták ki az S-Crosst, az biztos. Futóművén a frissítésnél még lágyítottak is, így suv-hoz képest egészen kellemesen rugózik. Tisztességesen elboldogul a kátyúkkal, nem üt fel, nem pattog el, csak dübög. Meglepően stabil tempósabb váltott kanyarokban is.

A motort szinte nem is hallani benne, rezgéseit mesterien elfojtották, a szélzaj sem vészes.

Ha már lendületben van, szépen viszi az autót, országúton, autópályán, városban bátran el lehet vállalni minden ésszerű forgalmi szituációt – előzést, besorolást, vagy egy mellékutcából sietős becsatlakozást a forgalomba. Mit is jelent ez számokban? Házi tesztünkön

12 másodperc kellett a 100 km/órás sebesség eléréséhez és további 20 másodperc a 160- as tempóhoz (gyári adat szerint 180 a vége), mindezt 5 fokozatú váltóval. 90-ről 110-re gyorsításkor 3. fokozatban 4,5 másodpercet mértünk, ez 4-esben 6, 5-ösben 8 másodpercre hízott. Szóval érdemes visszakapcsolni, ha egy kicsit „keménykedni” akarunk, de kényelmesen „átugorhatjuk” az előttünk haladót kapcsolgatás nélkül is.

Bátran kijelenthető, hogy ennek a motornak is a legjobb ezres turbósok között van a helye, egyrészt mert szépen keni el a turbólyukát, másrészt döbbenetesen keveset eszik: nyugodt országúti tempónál 5,5 liter, nagy átlagban is 6 körül lehet tartani.

Összességében sokkal fogyaszthatóbb autót csináltak az S-Crossból. Ezt a változatot vélhetően mind a magánzók,mind a cégek jobban kedvelik majd. Aki nem hiszi, próbálja ki!

Suzuki SX4 S-Cross 1.0 GL+ BoosterJet

Lökettérfogat: 998 cm3

Hengerek/szelepek száma: 3/12

Max. teljesítmény: 81 kW (110 LE) 5500/perc

Max. forgatónyomaték: 160 Nm 1800–4000/perc

Saját tömeg/max.tömeg: 1090/1730 kg

Csomagtér: 430/875 l

Üzemanyagtank: 47 l

Max. sebesség: 180 km/h

Fogyasztás: 5,7/4,6/5,0 l/100 km (város/országút/ vegyes)

Tesztfogyasztás: 6,0 l/100 km

CO2-kibocsátás: 113 g/km

A tesztelt modell megvásárolható a Sipos Autóház Kft.-nél, Szombathely, Zanati út 48.

Tel.: 94/512-770, www.suzukisipos.hu.

A GL+ felszereltségű S-Cross listaára 5 310 000 Ft, akciós ára 4 370 000 Ft.

A tesztmodell felszereltsége: tetősín, automata világításvezérlés, automata ablaktörlő, elektromosan behajtható tükrök, nyomógombos

motorindítás, kétzónás automata klíma, smartphone érintőképernyő és tolatókamera, első ülésfűtések, kartámasz elől és hátul, DRL

led nappali menetfény.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!