Sárvár

2014.02.12. 17:30

A Facebook és a Z generáció kapcsolata

A Budapesti Gazdasági Főiskola Zalaegerszegi Gazdálkodási Kara negyedszer hirdette meg a Siker kulcsa vetélkedőt, melyen a Tinódi gimnázium csapata harmadik helyezést szerzett.

Simon Erzsébet

– A versenyre való bejutáshoz egy dolgozatot kellett elkészítenünk. Mi A Facebook és a Z generáció kapcsolata témakörön belül A Facebook két arca: lehetőségek és veszélyek címmel adtuk be a pályamunkánkat. A választásunk könnyű volt, hiszen a Z generáció a mi generációnk. Úgy éreztük, ezt a témát az interneten fellelhető információk és a saját véleményünk alapján jól tudjuk elemezni – mondta az előzményekről a Tinódi gimnázium 11. C osztályos  tanulója,  Tischler Patrik.

A háromtagú versenyzőgárdának egy csapatbemutató képet is kellett készíteni. Ezt Barkovics Alex így elemzi: – Háttérként New York egyik utcáját választottuk. A New York-i tőzsde utal a verseny közgazdasági jellegére, emellett pedig kiemeli a mai kor digitalizált marketingvilágát. Hajas András (középen) egy hacker, aki a Z generációt képviseli, míg Tischler Patrik és jómagam a régebbi, konzervatívabb társadalmat jelenítjük meg. Patrik a teljesen maradi, én jelzem a hidat a két forma között: egy telefont tartok a kezemben. A mobil, mint a fejlett tömegkommunikáció jelképe, arra utal, hogy ez az eszköz képes elvonni a figyelmet a végzett munkáról. A cím angol: egyfelől szerintünk így jobb, másrészt ez a generáció szívja be magába a világ „hivatalos” nyelvét, amit egyre többen alkalmaznak az élet minden területén.

Barkovics Alex, Hajas András és Tischler Patrik bemutatkozó képe (Fotó: Vígh Viktor)

A zalaegerszegi döntőre a fiúk felkészítő tanára, Vígh Viktor is elkísérte a csapatot. Ott a környezettudatos életmóddal kapcsolatban kellett egy kérdőívet kitölteni, majd egy család havi költségvetését összeállítani és kiszámolni megadott paraméterek alapján. Az általános műveltségi, valamint az aktuális politikához, gazdasághoz kapcsolódó kérdések segítették a diákokat a „Siker kulcsához”, akik jó válaszainkkal és eredményes taktikájukkal megszerezték a harmadik helyet.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!