Sport

2010.06.20. 18:37

Bükfürdő-rali - Aschenbrenner győzött (frissítve)

A rali országos bajnokság negyedik versenyét, a Karpackie-Groupama Bükfürdő-ralit is Aschenbrenner György nyerte, így magabiztosan halad a végső siker felé. A szombathelyi Magyar Miklós az A6-os kategóriában győzött.

Vastag Nándor


Jó döntés volt, hogy egy év után ismét visszatért Vas megyébe a rali országos bajnokság közel 250 fős mezőnye. A szervezés Bükfürdőn, valamint a pályákon tökéletes volt, az indulók jól érezték magukat a háromnapos hétvégén, ráadásul a hűvös, esős és szeles idő ellenére rengeteg néző figyelte a sok izgalmat hozó száguldást.

A szombati első napon a káldi,    körjellegű gyorsot háromszor, a Hosszúpereszteg-Bögöte szakaszt kétszer teljesítették a versenyzők. A ralisok dolgát nehezítette a péntek este lehullott eső, ami után ugyan nem volt járhatatlan pályaszakasz, de a murva nagyon csúszóssá vált, valamint bizonyos részeken sáros és mély talaj nehezítette a kormányzást.

A nyitógyorsaságit az ob első három futamát megnyerő Aschenbrenner Asi György kezdte a legjobban, majd a másodikon Herczig Norbert volt a leggyorsabb, ezúttal átvette a vezetést az összetettben. A verseny egyik esélyesének, a Mitsubishit kormányzó Turi Tamásnak azonban ezen a szakaszon véget ért a száguldás, a rajt után 300 méterrel elment a töltés az autójából.

 



Az újabb káldi körgyorson Turán Frigyes győzött, majd Asi pillanatai következtek, két részsikerével átvette a vezetést Herczigtől. De a két pilóta nagyon tapadt egymásra, alig három másodperc volt köztük a különbség. A harmadik helyért is szoros küzdelem zajlott; öt versenyzőt, Turánt, Balogh Jánost - akinek a szombathelyi Kiss Patrik navigált - Botka Dávidot, ifj. Tóth Jánost és Spitzmüller Csabát csak pár másodperc választott el egymástól. Magyar Miklós szinte végig a középmezőny elején tartotta Suzukiját, bár neki főleg a saját kategóriája számított. Az A6-os géposztályban nagy csatát vívott a citroënes Bessenyey Zoltánnal, és az első nap után nála volt az előny. A szintén a Magyar Autó- és Motorsport színeiben,  csak  az N2-ben versenyző Rácz testvérek, Attila és Szabolcs az ötödik helyről várta a folytatást.

Vasárnap a Szeleste-Acsád, a söptei és a Horvátzsidány-Csepreg szakaszt kétszer kellett teljesíteni. Az első gyorsaságit Herczig nyerte, majd Asi kétszer az élen végzett és öt másodpercre növelte előnyét. Közben a dobogó harmadik fokáért zajló küzdelemből a mitsubishis Spitzmüller elektronikai problémák miatt kiszállt, de váltógondok miatt kiesett Magyar riválisa, Bessenyey is. Az újabb kört Szelesténél Turán kezdte győzelemmel, míg Herczig két másodpercre faragta hátrányát. De többre nem futotta az erejéből, Asi Csepregnél egy újabb szakaszgyőzelemmel bebiztosította sorozatban negyedik sikerét. A bajnokságot magasan vezető pilóta egyben az N-csoport és az N4 első helyen végzett. Közben Söptét Botka uralta, aki Turánnal harcolt a dobogóért. A párharcot a technika döntötte el, Botka autója az utolsó gyorsaságin motorhiba miatt megállt. Magyar az A6-ban magabiztosan hozta be az első helyre autóját  ami neki is a negyedik győzelme volt , az A-csoportban hetedik, a Swift-kupában harmadik lett. Kiss Patrikék abszolútban, az N-csoportban és az N4-ben is negyedikként zártak, Rácz Attiláék az N2-ben ötödikek lettek.

Aschenbrenner György: - Kedvencem ez a futam, itt versenyeztem először 1997-ben a ralitúra keretében, míg 2004-ben egyszer már győztem. Nagyon jó verseny volt a mostani, a győzelem a taktikának köszönhető, más gumit tettünk, mint a többiek. Az első nap a második gyorson kicsit túlcsúsztunk egy kanyarban, ami kicsit elbizonytalanított, de vasárnap már nem volt semmi gond.


Magyar Miklós: - Első kerékhajtású autóval először versenyeztem murván, ami kicsit furcsa volt, de a végére jól belejöttünk. Szombaton Káldnál defektet kaptunk, de Bessenyeynek váltógondjai voltak, így mi zártuk jobban a napot. Vasárnap óvatosan kezdtünk, de utána jót csatáztunk a Swiftekkel. Nekünk az A6 a fontosabb, bár az A-csoportban is szépen gyűjtögetjük a pontokat.

Kiss Patrik: - Ez eddigi legjobb ralis eredményem, s mivel másfél éve nem versenyeztem, teljesen elégedett vagyok. A technika végig jól működött, bár gumit választ- hattunk volna jobban is. Egy versenyre ültem be Janihoz, talán jövőre újra itt leszek.
Rácz Attila: - Az elején lemaradtunk a többiektől, de miután száradtak a pályák,  egyre javult az időnk. A második nap már csatáztunk az előttünk lévőkkel, ami biztató a jövőre nézve. Veszprémben is szeretnénk menni.

 
A Bükfürdő-rali abszolút végeredménye:

1. Aschenbrenner György-Pikó Zsuzsa (Mitsubishi Lancer Evo 9) 1:08:14,1,
2. Herczig Norbert-Baranyai László (Skoda Fabia S2000) 5,1 másodperc hátrány,
3. Turán Frigyes-Zsiros Gábor (Mitsubishi Lancer Evo 9) 54,0 m. h.,

 4. Balogh János-Kiss Patrik (Mitsubishi Lancer Evo 9) 1:08,1 perc h.,
5. ifj. Tóth János-Tagai Róbert (Peugeot 207 S 2000) 1:33,1 p. h.,
6. Kazár Miklós-Szőke Tamás (Mitsubishi Lancer Evo 9) 1:42,1 p. h.,
.
 25. Magyar Miklós-Budai Annamária (Suzuki Swift Sport) 12:27,6,
.
32. Rácz Attila-Rácz Szabolcs (Suzuki Swift Sport) 16:47,3.


 Következik: Veszprém-rali, július 16-18.

A rali első napjáról ide kattintva olvashat.

 

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!