Sport

2012.05.08. 21:26

Bükfürdő rali: murvára hangolva

Interjú Ozsváth Péter és Farnadi Ágnes autóversenyzőkkel a Bükfürdő Rallye előtt.

Hajósi Miklós

Az Evo-val murván mentetek-e már, és ha igen, hol, milyen eredménnyel?

Természetesen igen, hiszen évek óta versenyzünk az ORB-ben. Mivel nem egy ilyen futamon vagyunk túl, több eredményünk is van, egészen a rossztól a jóig, de bevalljuk őszintén, hiába hazai futam szinte a bükfürdői, soha nem kedvezett nekünk. Reméljük most ez másként lesz.

 

 

Milyen futóművet raktatok a kocsi alá a bükfürdői versenyre?

Murva futóművet! Mindenki tudja, hogy N-es autó lévén itt a motorok elméletben ugyan olyan teljesítménnyel bírnak, ezért igazából a futómű beállításain és a gumin múlik, hogy mit tudsz még kihozni a kocsiból. Ott leszünk a hivatalos teszten, és igyekszünk a lehető legjobb beállításokat megtalálni.

Mennyivel kíván más navigátori tudást egy murva verseny az aszfaltéhoz képest?

Általában aszfalttal kezdjük az évet, és utána megyünk murván. Bár ez idén másként alakul, alap esetben mérlegelni kell, hogy az aszfalt után itt mások a féktávok, és a pálya jellemzői. Ha a pilóta erről megfeledkezne, érdemes rá emlékeztetni. Ha leesik az eső - amire itt mindig nagy az esély Bükfürdőn - nagyon sok sarat szed össze a kocsi, ami rengeteg plusz súly, így minden gyors végét sárkaparás követi.  Ezen felül jobban sérülnek a kocsik, így az átlagnál több „javító készlet” van a kocsiban.

Szerettek-e murván versenyezni?

Nagyon, bár nekünk a veszprémi pálya jobban tetszik. Sajnos a kocsit sokkal jobban megviseli, mint az aszfalt, de összességében mondhatjuk, hogy mindketten jobban szeretjük.

Hányadik hellyel ennétek elégedettek abszolútban és kategóriában?

A lehető legjobb helyekkel, de már csak babonából sem szeretnénk konkrét számokat mondani.

A finom apró szemcsés murvás csapatós pályákat szeretitek vagy a rögösebb sziklakerülgetős, ugratókkal teli veszprémit esetleg?

Egyértelműen Veszprém mellett vagyunk. Nem csak azért, mert abszolút hazai pálya, hanem mert sokkal bevállalósabb is. Bár nagy a defekt veszély, de ez a játék lényege: a lehető leggyorsabban bevinni az autót a célba az akadályok és nehézségek leküzdésével. Ezen felül a veszprémi pályák izgalmasabbak is, bár a legjobb gyorsaságikat már pár éve nem kapja meg a rally.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!