Sport

2012.05.09. 21:18

Kondella Péter: jó kezdés után jó folytatás?

Beszélgetés Kondella Péter autóversenyzővel, múltjáról, jelenéről és a jövőbeli elképzeléseiről a ralival kapcsolatban.

Hajósi Miklós

A múlt .

1994-ben voltam először rali versenyen. Ez a klasszikus Salgó rali volt, ekkor csapott meg igazán a benzingőz. Ezután minden versenyen jelen voltunk. Aztán kaptam egy felkérést, 1997-ben navigálhattam egy A-s Lada Samarában, túra versenyen, Németh Zsoltnak, akivel a ralis pályafutásom kezdődött. 1999-re sikerült összerakni a hátteret, és indulni tudtunk egy A-s Sierra Cosworth-tal. Ezzel mentünk 2000-ig, majd egy N-es Astra GSI-re váltottunk, anyagi szempontok alapján. 2002-2005 között navigáltam egy H1-es Ladába, RTE-ben Gyenes Andrásnak. 2006 és 2007-ben navigáltam Balog Zolinak a Mikulás Ralin egy kupás Suzukiban és egy N-es Ignisben. 2010-ben került hozzám a Honda, amivel kisebb versenyeken indultunk. 2011-ben kezdtük az igazi versenyzést.

Voltak eredmények, kategória 1-3 helyezésig, 4. helyezések, de amire a legbüszkébb vagyok, az egy Fair Play díj.

 

 

A Jelen . 2012

Tatabánya rali összefoglaló:

2012.04.21-22-én megrendezésre kerülő Tatabánya ralin sikerült megnyernünk az N3 kategóriát, és az „N” csoportot.

Már az első gyorsasági szakasz után közel fél perces előnyt szereztünk, melyet a második gyorsasági után tovább növeltünk újabb közel fél perccel. Szakaszról szakaszra gyorsulni tudtunk magunkhoz és a kategóriához képest. Végül az utolsó gyorsasági célja után a kategória társunk, aki a 2. helyért küzdött, beesett az erdőbe, így 3 és fél perces előnnyel zártuk a versenyt.

A versenyt követően az N3 kategóriát, és az „N” csoportos bajnokságot is vezetjük.

Tavaly is sikerült megnyernünk ezt a versenyt, bár akkor életünk első esős versenyeként indultunk. Remélem ezt a sikersorozatot sikerül folytatnunk mind a Tatabánya rali, mint az idei bajnoki versenyeken egyaránt.

Jelen állás szerint minden versenyen rajthoz tudunk állni. Remélem az N3-as kategória is több indulóval bővül, és az „N” csoportban is nagy „harcok” várhatók.

Köszönet a csapatnak (Krupa Zoli barátomnak és Mamutnak), akik a verseny előtti nap állították be úgy az autót, hogy sikereket tudjunk elérni. A versenyen sok problémánk nem volt, az autó megbízható és versenyképes.

Ózd előzetes:

Ózd, Salak Prolog. Mennyire várod a salakos csapatást?

Minden prológnak van egy nagyon jó hangulata, tét nélkül lehet autózni, mégis „fenntartással”. Sokan fejezték be a versenyt a prológon, ezért ésszel kell szabadon autózni, szerintem. Nagyon várom, szeretem a prológokat, salakon még sosem mentem ezzel az autóval.

Indultál-e már Ózdon Túrában vagy más osztályban, ha igen milyen eredményekkel?

Réges-régen indultam, még ’99-ben, Rali I-ben a Sierra Cosworth-tal, Németh Zsoltival, és Gyenes Andrással RTE bajnoki futamon a H1-es Ladával, szintén navigátorként. Eredmény? Akkor még nem foglalkoztatott ennyire. Navigátorként nem éreztem annyira az eredmény centrikusságot, most, hogy vezetek, fontosabbnak tartom. Pedig mindkét szerep elengedhetetlen a versenyzéshez.

Az idén ki fog neked navigálni s mit tudhatunk róla?

Menyasszonyom, Fülep Edina navigál idén is, úgy, mint tavaly. 2011-ben a támogatók segítségével sikerült Szendrő ralin előfutóként indulnunk, majd a maradék versenyen is rajthoz álltunk, akkor automatikusan Edinára gondoltam, hogy üljön be mellém, ez azóta sem változott. Ezelőtt még senkinek nem navigált, nem ismerte a ralit, csak tévéből, és 1-2 ismerőse révén. Voltunk 1-2 versenyen nézni, és nagy kedvet kapott, hogy kipróbálja, Én pedig partner voltam ebben.

Mi az, ami miatt indulsz az RTE sorozatban?

2003-2005-ig navigáltam RTE-ben. Ez pecsételte meg a sorsom. Egy baráti társaság tagja voltam, akik egy csapatot alkottak, ezért az RTE versenyek nagyon jó, mondhatom, hogy családias hangulatban és környezetben teltek. A versenyzők is jó kapcsolatot ápolnak egymással, és úgy gondolom, hogy emiatt nem ellenfelek, hanem kategória társak. Volt, hogy egy kategória társunk adott egy alkatrészt, hogy ne kelljen feladnunk a versenyt. Ez jól példázza a hozzáállásukat a versenyzéshez.

A hangulat, a ráfordított idő, és a kapott élmény összessége miatt döntöttünk az RTE bajnoksága mellett.

A Hondáról kicsit bővebben:

Honda Civic Type-R, Gr. N, minden benne van, ami a homologizáció alapján lehetséges, Proflex futómű, 6 sebességes váltó, lamellás sperrel, és még sorolhatnám, de egy „tolós” váltó még hiányzik

Az autó anno Várkonyi Szabolcsé volt, aki Rali I-ben ment vele. 2010-ben került hozzám az autó, tavaly szétszedtük, felújítottuk, kicseréltünk minden futómű alkatrészt, fékeket, új váltót és spert kapott

Ózd előtt kompletten átnézzük az autót, kicserélünk mindent, amit kell, kisebb változtatásokat is eszközölünk, a tapasztalatokra építve.

2012-es céljaid:

Idén egy komplett szezont szeretnénk menni a RTE bajnokságában, a tavalyi évet egyfajta tapasztalati évnek szántuk, ahhoz képest jól végződött.

Az első versenyeken Vargha Bálint, Kuhár Antal, Farkas Csaba segítette a munkánkat.

Később Krupa Zoli barátom adott tanácsokat, segített az autó felkészítésében, a versenyek folyamán a pálya felírásában, később, a 2011-es szilveszter ralin navigált, így próbáltuk a fejlődésemet elősegíteni. Sokat köszönhetek Neki, mert más szemmel nézem azóta a ralit, és úgy érzem, ez az eredményekben is megmutatkozik. Köszönet még Mamutnak, akinek a jelenléte nélkülözhetetlen a felkészítés és a verseny folyamán egyaránt.

Az idei kezdés a vártakat felülmúlta, de a bajnokságnak a 6. verseny után van vége.

Természetesen kacsintgatunk külföld felé, egyelőre a hazai bajnokságot tartjuk fontosnak, és itthon szeretnénk tapasztalatokat gyűjteni, de úgy gondolom, hogy egy idegen közeg, idegen rendezés, idegen pályák elősegíthetik a fejlődést.

Köszönet a Támogatóimnak!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!