Sport

2010.12.10. 17:04

Katari alapítvány a Barcelona mezén

Egy nonprofit katari alapítvány öt évre 150 millió eurót fizet azért, hogy logója a következő szezontól felkerüljön a Barcelona labdarúgócsapatának mezére az UNICEF emblémája mellé.

MTI

A katalán klub idényenként 30 milliót kap attól az alapítványtól, amelynek székhelye a 2022-es világbajnokságnak otthon adó ázsiai országban található. Ráadásul a jelenlegi szezonra még 15 milliós átutalás érkezik, amely sikerek esetén további öttel bővülhet, így a 170 milliós kontraktus minden idők legnagyobb mezszponzori támogatása. A 111 éves Barcelona történetében ez az első eset, hogy az egylet pénzt kap mezreklámért, ugyanis az ENSZ Gyermekalapja - amelynek logója 2006 óta díszeleg a trikón - nem fizet érte. Sőt, a Barca támogatja évi 1,5 millió euróval az UNICEF-et.

A Barcelona a hírek szerint keresi annak a lehetőségét, hogy a két reklámot "összekombinálja", ám ha ez nem sikerül, akkor az UNICEF felirata lesz az uralkodó.

Az eddigi rekordszerződés a Manchester United és a Liverpool nevéhez fűződik, amely évi 23,6 millió eurót kap az AON-tól, illetve a Standard Charteredtől. A Real Madrid számlájára idényenként 23 millió érkezik a bwin internetes fogadóirodától.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!