Sport

2006.08.18. 02:28

Németh országos bajnok

Tass (gz) - A repülőmodellek országos bajnokságán F1K kategóriában sikerrel védte meg tavalyi bajnoki címét dr. Németh László, a Savaria Modellező SE versenyzője.

Mórocz Zsolt

A hagyományoknak megfelelően ezúttal is a Bács-Kiskun megyei Tass községben rendezték meg a repülőmodellezők országos bajnokságát. Megyénkből F1K kate-góriában a Savaria Modellező SE versenyzője, dr. Németh László indult; a tavalyi bajnok ismét a legjobb lett.

Az F1K a CO2 kategóriát jelenti. A modellt magasba repítő motor a kétütemű motorokhoz hasonló elven működik, és a CO2 térfogatának növekedésén alapszik. A motor teljes súlya légcsavarostól kb. 30 gramm, hengerátmérője mindössze 2,3 mm, fordulatszáma a henger elfordításával szabályozható. A repülőgép felülete 12 négyzetdeciméternél nagyobb, súlya 75 grammnál kevesebb nem lehet. A szárny fesztávolsága kb. 70 cm. A versenyzők 2 ccm-es tartályba tankolják a cseppfolyós szén-dioxidot, ami a hőmérséklet hatására párolog. A repülőgépet járó motorral, kézből történő eldobással indítják. Öt start van, a repülési időt 120 mp-ig mérik. A modell két perc alatt a szélviszonyoktól függően kb. 200 m magasságig emelkedik fel, és 1000-1500 métert tesz meg. Mivel nagyon könnyű szerkezetről van szó, döntő a motor beállítása, ami a szélviszonyok és a hőmérséklet függvénye. A légcsavar túl nagy fordulatszámra állításával a modell ugyan gyorsan emelkedik, a szén-dioxid is vele arányosan fogy, túl alacsonynál viszont nem emelkedik fel.

Az idei országos bajnokságon a 18 indulóból mindössze három versenyzőnek - köztük dr. Németh Lászlónak - sikerült a maximumot, azaz a két perc repülési időt teljesítenie, ők jutottak a döntőbe. A finisben a motorok már két percig jártak kézben, utána lehetett eldobni őket. A repült idő itt is két perc volt. Az első futamot mindhárman elrontották: vagy az alacsony fordulatszámtól, vagy a széllökéstől nem emelkedtek fel a modellek. A második már sikeres volt. A maximumot ezúttal csak a vasi versenyzőnek sikerült hoznia, ezzel megvédte tavalyi bajnoki címét. (Hatszor indult az ob-n, ebből négyszer nyert.) Második helyen a Merva SE versenyzője, Szilágyi József, harmadikon Sümegi Szabolcs (Zalaegerszeg) végzett.

Az F1K a CO2 kategóriát jelenti. A modellt magasba repítő motor a kétütemű motorokhoz hasonló elven működik, és a CO2 térfogatának növekedésén alapszik. A motor teljes súlya légcsavarostól kb. 30 gramm, hengerátmérője mindössze 2,3 mm, fordulatszáma a henger elfordításával szabályozható. A repülőgép felülete 12 négyzetdeciméternél nagyobb, súlya 75 grammnál kevesebb nem lehet. A szárny fesztávolsága kb. 70 cm. A versenyzők 2 ccm-es tartályba tankolják a cseppfolyós szén-dioxidot, ami a hőmérséklet hatására párolog. A repülőgépet járó motorral, kézből történő eldobással indítják. Öt start van, a repülési időt 120 mp-ig mérik. A modell két perc alatt a szélviszonyoktól függően kb. 200 m magasságig emelkedik fel, és 1000-1500 métert tesz meg. Mivel nagyon könnyű szerkezetről van szó, döntő a motor beállítása, ami a szélviszonyok és a hőmérséklet függvénye. A légcsavar túl nagy fordulatszámra állításával a modell ugyan gyorsan emelkedik, a szén-dioxid is vele arányosan fogy, túl alacsonynál viszont nem emelkedik fel.

Az idei országos bajnokságon a 18 indulóból mindössze három versenyzőnek - köztük dr. Németh Lászlónak - sikerült a maximumot, azaz a két perc repülési időt teljesítenie, ők jutottak a döntőbe. A finisben a motorok már két percig jártak kézben, utána lehetett eldobni őket. A repült idő itt is két perc volt. Az első futamot mindhárman elrontották: vagy az alacsony fordulatszámtól, vagy a széllökéstől nem emelkedtek fel a modellek. A második már sikeres volt. A maximumot ezúttal csak a vasi versenyzőnek sikerült hoznia, ezzel megvédte tavalyi bajnoki címét. (Hatszor indult az ob-n, ebből négyszer nyert.) Második helyen a Merva SE versenyzője, Szilágyi József, harmadikon Sümegi Szabolcs (Zalaegerszeg) végzett.

Az F1K a CO2 kategóriát jelenti. A modellt magasba repítő motor a kétütemű motorokhoz hasonló elven működik, és a CO2 térfogatának növekedésén alapszik. A motor teljes súlya légcsavarostól kb. 30 gramm, hengerátmérője mindössze 2,3 mm, fordulatszáma a henger elfordításával szabályozható. A repülőgép felülete 12 négyzetdeciméternél nagyobb, súlya 75 grammnál kevesebb nem lehet. A szárny fesztávolsága kb. 70 cm. A versenyzők 2 ccm-es tartályba tankolják a cseppfolyós szén-dioxidot, ami a hőmérséklet hatására párolog. A repülőgépet járó motorral, kézből történő eldobással indítják. Öt start van, a repülési időt 120 mp-ig mérik. A modell két perc alatt a szélviszonyoktól függően kb. 200 m magasságig emelkedik fel, és 1000-1500 métert tesz meg. Mivel nagyon könnyű szerkezetről van szó, döntő a motor beállítása, ami a szélviszonyok és a hőmérséklet függvénye. A légcsavar túl nagy fordulatszámra állításával a modell ugyan gyorsan emelkedik, a szén-dioxid is vele arányosan fogy, túl alacsonynál viszont nem emelkedik fel.

Az idei országos bajnokságon a 18 indulóból mindössze három versenyzőnek - köztük dr. Németh Lászlónak - sikerült a maximumot, azaz a két perc repülési időt teljesítenie, ők jutottak a döntőbe. A finisben a motorok már két percig jártak kézben, utána lehetett eldobni őket. A repült idő itt is két perc volt. Az első futamot mindhárman elrontották: vagy az alacsony fordulatszámtól, vagy a széllökéstől nem emelkedtek fel a modellek. A második már sikeres volt. A maximumot ezúttal csak a vasi versenyzőnek sikerült hoznia, ezzel megvédte tavalyi bajnoki címét. (Hatszor indult az ob-n, ebből négyszer nyert.) Második helyen a Merva SE versenyzője, Szilágyi József, harmadikon Sümegi Szabolcs (Zalaegerszeg) végzett.

Az idei országos bajnokságon a 18 indulóból mindössze három versenyzőnek - köztük dr. Németh Lászlónak - sikerült a maximumot, azaz a két perc repülési időt teljesítenie, ők jutottak a döntőbe. A finisben a motorok már két percig jártak kézben, utána lehetett eldobni őket. A repült idő itt is két perc volt. Az első futamot mindhárman elrontották: vagy az alacsony fordulatszámtól, vagy a széllökéstől nem emelkedtek fel a modellek. A második már sikeres volt. A maximumot ezúttal csak a vasi versenyzőnek sikerült hoznia, ezzel megvédte tavalyi bajnoki címét. (Hatszor indult az ob-n, ebből négyszer nyert.) Második helyen a Merva SE versenyzője, Szilágyi József, harmadikon Sümegi Szabolcs (Zalaegerszeg) végzett.

Az idei országos bajnokságon a 18 indulóból mindössze három versenyzőnek - köztük dr. Németh Lászlónak - sikerült a maximumot, azaz a két perc repülési időt teljesítenie, ők jutottak a döntőbe. A finisben a motorok már két percig jártak kézben, utána lehetett eldobni őket. A repült idő itt is két perc volt. Az első futamot mindhárman elrontották: vagy az alacsony fordulatszámtól, vagy a széllökéstől nem emelkedtek fel a modellek. A második már sikeres volt. A maximumot ezúttal csak a vasi versenyzőnek sikerült hoznia, ezzel megvédte tavalyi bajnoki címét. (Hatszor indult az ob-n, ebből négyszer nyert.) Második helyen a Merva SE versenyzője, Szilágyi József, harmadikon Sümegi Szabolcs (Zalaegerszeg) végzett.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!