2008.07.18. 02:27
Jó bizonyítványt kapott az iskola
Csepreg - Az Országos Kompetenciamérést 2001 óta végzi az Oktatási Hivatal. Idén májusban írták a gyerekek, ennek feldolgozása még tart, így csak a tavalyi eredmények ismeretesek.
A negyedik évfolyamon a tesztfüzetekben aktuálisan elért eredményt az alapkészség, az alapképesség optimális kiépüléséhez, elsajátításához képest vizsgálták. Emellett a gyakorlottság aktuális szintjét szintén az optimálishoz hasonlították. Magyarból az olvasási készség kiépülésében, gyakorlottságának fejlődésében, az írásminőség alakulásában, gyakorlottságának fejlődésében az országos átlag felett teljesítettek a tanulók.
Matematikából hasonlóan szép eredményt értek el az elemi számolási, számírási, mértékegységváltó, összeadás-kivonás, szorzás-osztás százas számkörben, és elemi kombinatív készség kiépülésében. A gondolkodási, rendszerező képesség gyakorlottságában van némi elmaradásuk az átlagtól a diákoknak.
A hatodik évfolyam szövegértési képességeinek vizsgálatánál az országos átlagtól néhány ponttal elmaradtak, de a városok csoportjában az átlag körüli értéket hozták a tanulók. Matematikából viszont jól teljesítettek a diákok, és közel 50 képességponttal haladta meg eredményük az országos szintet.
A nyolcadikosok szövegértési szintje az országos átlagnál 50 ponttal, a kisvárosi középértéknél több mint 150 ponttal jobbak a csepregi gyerekek. A tanulók közül öten a legmagasabb fokon teljesítették a feladatokat, a szint alatti kategóriába mért tanulók közül csak ketten kerültek. Matematikából a mezőnyben szintén hasonló százalékokkal jól dolgoztak, mint magyarból.
A kisvárosok csoportjában magyarból 15 és matematikából 18 hely teljesített jobban náluk, velük azonos szinten közel 70, és gyengébben megközelítőleg 130 iskola mindkét tárgyból.
Összességében a csepregi diákok az országos mérésben jól szerepeltek. Az iskolák között voltak a válogatott, jó képességű gyerekekkel dolgozó intézmények is. A Dr. Csepregi Horváth János KIKI teljesítménye az előző évekhez képest szignifikánsan nem változott, az osztályok azonban nem minden évben és évfolyamon rendelkeztek ugyanolyan jó képességű diákokkal. Az eredmények elemzésénél ezt is figyelembe kell venni. A mérés során az OH tájékozódott a tanulók családi hátteréről is, amely befolyásolhatja a tanulási folyamatot. Csepreg ezen a téren az átlaghoz közeli értéken szerepelt.
A szülői munkaközösség tagjai, a tantestület és a fenntartó képviselői májusban megismerkedhettek a tavalyi kompetenciamérés helyi eredményeinek kivonatával Kovács Károly igazgatóhelyettes előadásában. A gyerekek mérési azonosítóját a szülők is megkapták 2008-ban, amelynek segítségével az iskolai évek alatt elvégzett országos mérések eredményeiből az egyes diákok fejlődése is nyomon követhető és elemezhető. A szülők így elektronikus úton is nyomon követhetik gyermekük teljesítményét. A méréseket tanítási napokon, kötelező tanórai foglalkozások keretében bonyolították le. A mérés napja tanítási napnak mősült, melyet az érintett tanulók a mérésben való részvétellel teljesítettek. Fontos követelmény volt az is, hogy további kötelező tanórai foglalkozást számukra az iskolák nem szervezhettek. A felmérésben résztvevő pedagógus az adott napra eső kötelező óráit az adott napon, a méréssel összefüggő feladatok végrehajtásával teljesítette. Az sem mellékes, hogy az Oktatási Hivatal a kompetenciamérés lebonyolítását minőségbiztosítók és mérőbiztosok bevonásával ellenőrizte.