2015.01.30. 18:29
Négy kormányablak nyílt ki Vas megyében
Megyei körkép – Csepregen és Kőszegen, délután Sárváron és Szombathelyen nyílt kormányablak.
Kormányablak avató: Ungvári Csaba Gysev vezérig. helyettes, Harangozó Bertalan, Puskás Tivadar, Görcz Gyula Csaba hivatalvezető Fotó: Benkő Sándor
A szombathelyi vasútállomáson kialakított új típusú kormányablakban kilenc ügyintéző várja az ügyfeleket. Vas megyében ez a hatodik, Szombathelyen a harmadik. 265 féle ügykörben fordulhatnak segítségért az állampolgárok, mint megtudtuk, a legnépszerűbbek a családtámogatási ügyek.
– Mindig öröm, ha Szombathely gyarapodik, az új típusú kormányablak a szolgáltató állam szép példája – mondta el köszöntőjében dr. Puskás Tivadar polgármester. Harangozó Bertalan kormánymegbízott arról beszélt, hogy a kormányablakok egyre ismertebbek és népszerűbbek a állampolgárok körében, 2014-ben már 1,8 millió ügyfél és csaknem kétmillió ügy fordult meg a kormányablakokban. Az államigazgatás átalakításának célja, hogy az emberek a lakóhelyükhöz minél közelebb, gyorsan, hatékonyan tudják ügyeiket intézni. Vas megyében összesen 12 kormányablak létrehozását tervezik. A vasútállomáson kialakított kormányablak különlegessége, hogy az utazóknak nem kell a városba buszozniuk, ott helyben elintézhetik hivatalos ügyeiket. A kormányablak hétfőn 7-17, kedden, szerdán és pénteken 8-19, csütörtökön 8-18 óra között várja az ügyfeleket.
A sárvárikormányablak megnyitóján dr. Galántai György járási hivatalvezető, Kondora István polgármester, Kis Miklós Zsolt államtitkár, Ágh Péter országgyűlési képviselő és Popovicsné dr. Tisza Edit, a megyei kormányhivatal igazgatója vágja át a nemzetiszínű szalagot Fotó:Pajor András
A sárvári okmányirodában is átadták a kormányablakot. Jelenleg ott is 265 féle közigazgatási ügyet lehet intézni egyetlen ügyfélablaknál. Az ügyfajták számát hamarosan kétezer fölé szeretnék vinni – hangzott el az avatóünnepségen.
– Fontos elvárás, hogy az állam területi szinten hatékony és gyors legyen, világos irányítási rendszerben tudjon működni. Az állam ügyintézésének minősége, szervezettsége érdemben hozzájárulhat a versenyképesség növeléséhez is – emlékeztetett beszédében Kis Miklós Zsolt, a Miniszterelnökség agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkára. – A kormány 2015-ben meg kívánja változtatni az ügyintézés kultúráját, minőségét, időtartamát, és rövid időn belül az árát is. Így a magyar állam szolgáltatásait igénybe vevő állampolgárok hivatalos ügyeiket egy helyen tudják majd intézni – idézte a kormány szándékát Kis Miklós Zsolt.
A csepregi kormányablak avatása.Elöl: Ágh Péter országgyűlés képviselő; mögötte balról-jobbra: Harangozó Bertalan kormánymegbízott; Vlasich Krisztián csepregi polgármester; Popovicsné dr. Tisza Edit, amegyei kormányhivatal igazgatója; dr. Kapiller Sarolta, a Kőszegi Járási Hivatal vezetője és Stubán Tamás rendőrkapitány Fotó: Vas Megyei Kormányhivatal
– A bürokráciával szemben fennálló negatív előítéletek legyőzése és a szolgáltató állam eredményes működése érdekében nyílnak meg a kormányablakok. Az Észak-Vas megyében élő állampolgárok számára is megszűnik az egész napos sorban állás és a hivatalok, hatóságok közötti ideges rohangálás – mondta Ágh Péter országgyűlési képviselő.
Ágh Péter országgyűlési képviselő, Harangozó Bertalan kormánymegbízott és dr. Kapiller Sarolta, a Kőszegi Járási Hivatal vezetője a kőszegi kormányablak avatásán Fotó: Vas Megyei Kormányhivatal
– A kis emberek számára a napi ügyek elintézése okozza a legnagyobb gondot, amelyeket segítség nélkül nem tudnak megoldani. A felkészült munkatársak és a most átadott, nyugalmat sugárzó, elegáns környezetben működő kormányablak tovább növeli az ügyintézés iránti bizalmat – mondta Kondora István Sárvár polgármestere, megköszönve a járási központban megvalósult ügyfélbarát fejlesztést.
Állami rezsicsökkentés
Budapest – Országszerte 26 kormányablakot adnak át a napokban – a téma kormányzati felelőse Kovács Zoltán államtitkár, aki lapunknak nyilatkozott.
– Segít-e a kisebb falvakban élőknek egy új kormányablak megnyitása?
– Nekik nemcsak a járási vagy megyeszékhelyeken megnyílt kormányablakok, hanem a helyi ügysegédek is rendelkezésükre állnak. Néhány kivétellel ugyanazt tudják, mint a kormányablakok. A következő hónapban őket is nyomtatóval, informatikai eszközökkel szereljük fel.
Fotó: Penovác Károly
– Többször hallhattunk az ingyenes személyi igazolvány és útlevél tervéről vagy a 15 napos ügyintézési határidőről.
– Az Államreform Bizottság dolgozik ezeken az ügyeken, valamint azon, hogy az állami rezsicsökkentés keretében a díjak és bírságok összege is csökkenjen. Reméljük, hogy ebből valamennyit még az idén meg tudunk valósítani. Egyébként ha valaki igazolni tudja, hogy a személyijét ellopták, már most sem kell fizetnie.
– Van elég szakemberük?
– Sok esetben régi, az államigazgatásban dolgozó emberek viszik ezeket a feladatokat, akik korábban az önkormányzatoknál vagy a körjegyzőségekben munkálkodtak. Sokan gyakorlatilag magukkal hozták a széküket, az asztalukat és az ügyeiket is.