Törzshely 2022

2022.02.12. 07:00

Ahol a vendég a legfontosabb - Pammer István a vasi vendéglátás emblematikus alakja: a szakma a vérében van

Pammer István 1987 óta a Vas megyei vendéglátás megkerülhetetlen alakja – Ezt megelőzően dolgozott a Margitszigeti Casinóban, a Fesztivál Étteremben is, de több saját helyet is vezetett. Több évtizedes pályafutása során legnagyobb büszkeségeként a vasszécsenyi kastélyszálló üzemeltetését említi.

Polgár Patrícia

Egy jó vendéglátós ismeri a törzsvendégei szokásait – vallja Pammer István vendéglős-fogadós mester

Forrás: Fotó: Cseh Gábor

Fotó: © Cseh Gábor

A szakma szeretete Pammer István vérében van: már dédnagyszülei is úgynevezett hangyakocsmárosként tevékenykedtek. – Amikor bekerültem a vendéglátásba, a tanítómestereim mindig arra intettek: itt egy a legfontosabb, az pedig a vendég – emlékszik vissza István, aki ma is vallja, ahhoz, hogy a vendég és a vendéglátóhely között kötődés tudjon kialakulni, úgy kell kezelni a vendéget, mintha ő lenne a minden. 

 

A kastélyszálló vezetőjeként ezt úgy csinálta, hogy felszolgálóival már a ház előtt, italokkal várták a hozzájuk érkezőket. Onnantól kezdve pedig a vendégekhez igazodtak: ha ők két napig fent voltak, akkor a személyzet is, ha pedig magányra vágytak, nem zavarták őket. – Arra, aki egyszer már megfordult nálunk, igyekeztünk visszaemlékezni: hogy mit szeretett, mivel lehetett a kedvében járni – idézi fel. 

 

Mint mondja, a mai rohanó világban is igénylik a vendégek, hogy a pincérek előre köszönjenek nekik és bizony azt is jó néven veszik, ha emlékeznek arra, hogy mit és hogyan szeretnek. Vallja: egy jó vendéglátós ismeri törzsvendége szokásait, tudja, menynyire szereti melegen az ételt, de azt is meglátja rajta, hogy éppen milyen hangulatban van. A jó vendéglátós olykor barát és pszichológus is egyben. A manapság kialakuló tendencia, miszerint az emberek minél gyorsabban le akarják tudni az étkezéseiket még akkor is, amikor étterembe mennek, elkeseríti. Nem beszélve arról, hogy a fiatalok „törzshelyei” sok esetben a gyorséttermek lettek. Szerinte annak az egy órának, amíg az ember beül egy vendéglőbe, a kulináris élményekről kell szólnia, valamint arról, hogy a vendéglősök lelkiismeretesen kiszolgálják őt.

 

 – A mai felgyorsult világ még nagyobb odafigyelést igényel a személyzet részéről. Nem szabad attól tartani, hogy megkérdezzük, milyen napja van a vendégnek, vagy bántja-e valami. Az én időmben olyan kapcsolatok is kialakultak vendéglős és vendég között, amiben a legszemélyesebb dolgaikat is megosztották velem a hozzám betérők – mondja.

 

 Pályafutása során számos törzs vendége volt, híres emberek is szívesen jártak vissza hozzá: úgy emlékszik, Torgyán József nagyon jó vendég volt, de amikor Vasszécsenyben járt, mindig izzott körülötte a levegő. Visszatérő vendégei között tudhatta még a színészlegenda Bessenyei Ferencet is, aki anynyira szerette a kastélyszállót, hogy egyszer még verses délutánt is tartott ott – fizetség nélkül. István mai napig jó kapcsolatot ápol egykori törzsvendégei közül többek között Straub Dezsővel és Nyertes Zsuzsával is. 

 

– Ők mindig úgy vették fel a telefont: „Pista, eljönnék hozzád!” Én pedig szívesen fogadtam őket – idézi fel. Törzshelykutató játékunkkal kapcsolatban azt mondja: bízik benne, hogy az elmúlt két évben megtépázott vendéglátást egy kicsit újra a figyelem középpontjába helyezi. Biztos benne, hogy az élen egy házias, magyaros vendéglátóhely fog végezni – egy olyan hely, ahol a vendég a minden. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!