2020.12.01. 10:20
Virtuális kiállításokkal, online borkóstolókkal próbálnak túlélni
A rendezvényiparban az online megoldások váltak a legfontosabb idei trenddé a koronavírus-járvány miatt. A hazai rendezvénytechnikai piacnak a túlélés érdekében alkalmazkodnia kell a helyzethez, és innovatív fejlesztésekkel kell jelentkeznie.
Forrás: Shutterstock
Állítják, még legalább egy évig marad a rendkívüli állapot ezen a piacon.
Az egyik legnagyobb szereplő, a Visual Europe Group is Digital Labs néven digitális üzletágat hozott létre az elmúlt hetekben.
A teljesen új üzletág a virtuális események technikai támogatására szolgál, hogy ügyfeleivel és az ügynökségekkel közösen gondolkodva kísérelje meg életben tartani a rendezvényipart.
„Szinte bármilyen expó vagy konferencia áthelyezhető például az online térbe, maximális biztonság mellett. A vendégek virtuálisan ugyanúgy végigjárhatják a standokat és megnézhetik a kiállítók anyagait, mint egy élő rendezvényen.
Népszerűnek számítanak az online borkóstolók is, amelyeken a házhoz szállított borokat úgy lehet végigkóstolni, hogy közben a sommelier mondanivalóját egy stúdióból közvetítjük. De rendkívül széles a paletta, az online jógától a virtuális táncversenyig” – tájékoztat Botond Szabolcs, a Visual Europe Group vezérigazgatója. Arra számít: még legalább egy évig fennmarad a rendezvényszervezésben ez a rendkívüli állapot.
A koronavírus-világjárvány kitörése óta már több mint 100 rendezvényt költöztetett át sikeresen az online térbe a cégcsoport. Stúdiójából jelentkezett többek között Az Év irodája verseny díjátadója, a Media Digital Hungary, Danny Blue Online Mentalista Show-ja, s az MVM Edison díjátadója.
Borítóképünk illusztráció
Járvány
- Magyarországon is azonosították a koronavírus új variánsát
- Megszűnik a heti adatszolgáltatás
- 6 millió 422 ezer a beoltottak száma, 42 az új fertőzötteké
- 6 millió 422 ezer a beoltott, 47 az új fertőzött és elhunyt 2 beteg
- 6 millió 422 ezer a beoltott, 92 az új fertőzött és elhunyt öt beteg