kevesebb cukrot tartalmaz

2021.02.26. 10:41

Nahát! Reggelire egészségesebb lehet a pizza, mint a müzli

Táplálkozási szakemberek szerint, a reggelizőpelyhek nem olyan egészségesek, mint gondolnánk.

Bizonyára sokak számára ismerős érzés az, amikor másnaposan az ebédlőasztalon virít az előző este rendelt pizza maradéka, amire a diétát egy rövid időre elfeledve bátran rá lehet ugrani. Táplálkozási szakemberek szerint azonban mégsem kell lemondanunk a diétáról, ha megfordulna a fejünkben a reggeli pizza gondolata. Mint kiderült ugyanis, egy szelet pizza egészségesebb lehet reggelire, mint egy tál müzli, vagy gabonapehely – írja a Bors.

Több cukrot eszünk, mint gondolnánk...
Fotó: Shutterstock

Ez persze nem jelenti azt, hogy mostantól a jól megszokott gabonaféléket az olasz tésztaételre cserélhetjük, pusztán arról van szó, hogy a boltokban kapható reggelizőpelyhek gyakran sokkal egészségtelenebbek, mint a pizza.

– Meglepő módon egy tál müzli és egy szelet pizza kalóriatartalma rendkívül közel van egymáshoz. A pizza esetében azonban sokkal nagyobb fehérjebevitel történik, aminek köszönhetően későbbre nyúlik a jóllakottság. Egy szelet pizza ráadásul sokkal kevesebb cukrot is tartalmaz

– nyilatkozta a The Daily Mealnek Chalsey Amer táplálkozásszakértő

Így lehet mindkettővel jól járni

Simon Jurkiw táplálkozási szakértő szerint egy alap pizza esetén 100 grammban átlagosan kevesebb mint 5 gramm cukor van, miközben egyes reggelizőpelyhek esetén 100 grammban akár 40 gramm cukor is lehet. A pizza ugyanakkor telített zsírsavakban is gazdagabb, mint a müzli. Ennek ellenére mégis a legtöbben úgy gondolják, hogy reggelire jobb a müzli, mint a pizza, pedig ez nem feltétlenül igaz.

A pizza is elkészíthető egészségesebb kivitelben
Fotó: Shutterstock

 

Jurkiw szerint tehát az elképesztően sok cukor erősen ront a müzlik helyzetén – főleg, ha a boltokban kapható, feltűnő csomagolásban kínált, előre bekevertekre gondolunk.

A szakember azt javasolja, hogy aki a müzlit valóban egészségesen fogyasztaná, az külön-külön vásárolja meg annak összetevőit.

Egy tál natúr zabkásához adjunk némi gyümölcsöt és olajos magvakat.

A pizza esetén is a legjobb, ha mi magunk készítjük.

Ha tehetjük, a tésztát teljes kiőrlésű lisztből készítsük, majd a feltétekhez friss zöldségeket is használjunk.

Ezek is érdekelhetik