2015.03.10. 08:34
Maximális biztonság, maximális teljesítmény
Bemutatkozik a 2015-ös safety és medical car: Mercedes GT S és C 63 S
Fotó: Daimler
Az új GT S tökéletes jármű a Forma-1-es mezőny irányítására, rossz időjárási körülmények, vagy baleset esetén, mikor a Safety Car jelenléte indokolt a pályán.
Az autót négy literes, V8-as, biturbós (két turbófeltöltő) erőforrás hajtja, duplakuplungos váltó található benne, sportfutóművel bír. A Mercedes-AMG GT S kiváló menetdinamikájú, az autó önsúlya alacsony, köszönhetően a könnyű, alumínium szerkezetnek. 510 lóerős, 650 nm nyomatékkal, és 3,8 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra.
Az autót idén is Bernd Mayländer vezeti majd, ahogy azt 2000 óta már megszokhattuk.
"Öt évig az SLS AMG-t vezettem. Most nagyon várom már az új Mercedes AMG GT S-t, amit voltam olyan szerencsés, hogy megismerhettem már a fejlesztés során is. Az új AMG sportautó azonnal meggyőzött engem teljesítményével." - mondta Mayländer, aki egyébként az AMG Driving Academy instruktoraként és a Mercedes-Benz márkanagyköveteként is tevékenykedik.
Az autó minden fényjelzése gyors reagálású, energiatakarékos LED.
A narancsszínű LED fény azonnal bekapcsol, mikor a Safety Car megkapja az utasítást, hogy pályára hajtson. A középen villogó, és a folyamatosan világító szélső fények azt jelzik, tilos az előzés.
A zöld fény azt jelzi a versenyzőknek, hogy megelőzhetik a Safety Cart.
Az izzósor egyben TV kamera is, ahogy a Forma-1-es autókon is találhatók kamerák. Egy másik kamera az ülésel mögött található.
A hátsó rendszámtábla helyén speciális, Safety Car felirat található, mely narancs és zöld színben tud világítani, szinkronban a felső fénysávval.
A sportülésben és a pilótafülkében iPad és WLAN is található, ugyanis míg Bernd Mayländer a pályára és a versenyzőkre figyel, addig Peter Tibbets rádiókapcsolatot tart a versenyirányítással, illetve kommunikál Mayländerrel. Másik rádiós rendszer található az autóban, vészhelyzet esetére. Tibbets két iPad segítségével figyeli az F1-es autókat. Az egyiken a nemzetközi közvetítés látható például, míg a másikon animáció mutatja az egyes versenyzők és autók pozícióját a pályán, és a köridőket.
További rendszerek is találhatók a biztonsági autóban, melyekkel például az aktuális zászlójelzéseket is láthatják.
A biztonsági autó és az orvosi autó is bír "orvosi figyelmeztető lámpával", mely sűrűn villog, ha kritikus G-erővel ütközött egy autó a pályán.
A Mercedes-AMG C 63 S a Forma-1 hivatalos orvosi autója, három orvossal a fedélzetén. A volánnál Alan van der Merwe ül, mellette Dr Ian Roberts, az FIA főorvosa.
Az autóban 4 literes V8-as biturbós erőforrás található, 510 lóerős, 700 nm nyomatékkal, 100 km/h-ra 4,1 mp alatt gyorsul.
A Safety Carhoz hasonlóan a Medical Car tetején is található LED sor, és megvilágított felirat a hátsó rendszámtábla helyén.
490 literes csomagterében orvosi felszerelés található, többek között defibrillátor és lélegeztető készülék.
Az autóban ülők rádión kommunikálnak a verseny szervezőivel, és két iPod segítségével ők is nyomon követik a versenyzőket INCAR Hotspot és WLAN segítségével.
A Mercedes 1996 óta biztosít autót Safety Carként a Forma-1-nek, íme, mikor melyik típus töltötte be ezt a szerepet.
1996: C 36 AMG (W 202)
1997-től: CLK 55 AMG (C 208)
2000: CL 55 AMG (C 215)
2001-től: SL 55 AMG (R 230)
2003: CLK 55 AMG (C 209)
2004-től: SL 55 AMG (R 171)
2006-tól: CLK 63 AMG (C 209)
2008-tól: SL 63 AMG (R 230)
2010-től: SLS AMG (C 197)
2012, Belgiumtól: SLS AMG GT (C 197)
2015-től: Mercedes-AMG GT S (C 190)
Orvosi autók:
1996: C 36 AMG (W 202)
1997: C 36 AMG (W 202); E 60 AMG (W 210)
1998-tól: C 55 AMG Estate (S 202)
2001-től: C 32 AMG Estate (S 203)
2004-től: C 55 AMG Estate (S 203)
2008-tól: C 63 AMG Estate (S 204)
2015-től: Mercedes-AMG C 63 S Estate (S 205)