f1

2015.05.26. 17:54

Kanadában jöhet a rajtbüntetés?

A Red Bull komolyan fontolóra veszi, hogy a Kanadai Nagydíjra időzítse az elkerülhetetlen motorcserés rajtbüntetést.

Gyimesi Brigitta

Fotó: Dan Istitene/Getty Images/Red Bull Content Pool

A négyszeres bajnok istálló az első öt futam alatt számos motorproblémát szenvedett el, aminek következtében Daniel Ricciardo és Daniil Kvyat is a negyedik, azaz utolsó megengedhető Renault-erőforrását rakta be a Monacói Nagydíj előtt. A hercegségi futamot mindkét autó túlélte, a bikák ráadásul idei legjobb eredményüket érték el egy negyedik és ötödik hellyel. Habár a Red Bull tavaly nyert Kanadában, miután a Mercedeseknek technikai gondjaik akadtak, Christian Horner félve tekint a montréali pálya hosszú egyeneseire, amelyeken megmutatkozik majd a Renault erő- és sebességhátránya a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest.

„Mindenféle hiba nélkül átvészeltük a futamot” – nyilatkozta Horner. „Ez azt mutatja, hogy jó irányba haladunk. Kanada azonban minden eddiginél nagyobb kihívás lesz számunkra. Át kell gondolnunk, mi is legyen Montréalban: letöltsük-e a büntetésünk vagy ne. Minden a Monacóban használt motorjaink állapotán múlik; az a pálya nem gyilkolja a motorokat, így ezt is számításba kell vennünk a döntésünk során.”

Horner szerint a Red Bull a maximumot hozta ki a monacói hétvégéből: az osztrák istálló kihasználta a Williams pillanatnyi megingását, és a hátrányát a harmadik helyezett csapattal szemben 51-ről 29-re csökkentette.

„A Renault jó munkát végzett, a legtöbbet hozta ki a jelenlegi csomagból, mi pedig ugyanezt tettük a kasztnival és a pilótákkal” – hangzott a kollektív dicséret. „Negyedik és ötödik, a Ferrarit pedig erőből győztük le. Ennél többet nem is remélhettünk volna. Maximális leszorítóerővel mentünk, nem kellett visszafogni az aerodinamikát, így láthattuk a kasztniban rejlő potenciált.”

A verseny hajrájában Kvyatot utasították, hogy engedje el az alternatív taktikán versenyző Ricciardót, akinek így lehetősége nyílt a dobogós helyekért harcolni. A csapat azonban előre megegyezett, hogy ha Ricciardo nem tudja kihasználni az esélyt, vissza kell adnia a pozíciót az orosznak; az ausztrál így is tett, és a kockás zászló előtt lelassítva átengedte a negyedik helyet Kvyatnak.

„A pilóták fenomenális munkát végeztek a hétvégén” – tette hozzá Horner. „Daniil nagyon jó teljesítményt nyújtott. Hozta, amit elvártunk tőle, és nagyon jól kezelte a gumikat is. A csapatmunka is működött. Miután Pérez kiállt a friss szuperlágyakért, Daniel tulajdonképpen kapott egy ingyen boxkiállást, így őt is kihoztuk a szuperlágyakért. Egy vakmerő manőverrel sikerült megelőznie Kimit; ekkor pedig logikusnak tűnt, hogy megcseréljük a két versenyző pozícióját, azzal a feltétellel, hogy ha Danielnek nem sikerül előrébb keverednie, visszaadja a helyet.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!