2015.09.27. 14:12
Dennis nem elégedett Alonso viselkedésével
Ron Dennisnek komoly elbeszélgetnivalója akad Fernando Alonsóval, miután pilótája hazai pályán szégyenítette meg a Hondát.
Fotó: McLaren
Suzuka a Honda tesztpályája; érthető tehát, hogy a japán gyártó és a McLaren bizakodva várta a futamot, és igyekezett mindenben a szurkolók kedvére tenni. A vasárnapi verseny alatt azonban Alonso, tudomást sem véve a speciális körülményekről, egyértelműen jelezte, mi a véleménye a jelenlegi V6-os Hondáról: már a verseny korai szakaszaiban tempóhiányról panaszkodott, „kínosnak” titulálta a szenvedését, majd nemes egyszerűséggel „GP2-es motorrá” fokozta le a McLarent hajtó turbómotort. Noha a Honda valóban nem nyújtott ígéretes teljesítményt, az eseményen a vállalat komplett igazgatótanácsa jelen volt – Alonso akár nekik is szánhatta kritikus üzenetét.
„Az ilyen dolgokat nem bocsátom meg” – nyilatkozta Dennis a futamot követően. „Egyáltalán nem a versenyzőinktől elvárt professzionalizmust sugallta a rádióüzenet. Az autóban ülve, frusztrált állapotban olyan megjegyzéseket küldött a technikai személyzet felé, amely nem éppen a konstruktív kommunikáció mintapéldája. Általában Eric [Boullier] közvetítésével beszélek a pilótákkal, ritka alkalmakkor azonban személyesen is megkeresem őket; ám akárhogy is döntök a jelen helyzetben, az esetet csak a csapatot érintő dologként kezeljük.”
A nemrég felröppent pletykákra és a versenyben nyújtott szereplésre alapozva Alonsót a futam után rögtön megtalálta a kérdés: marad-e az F1-ben jövőre is?
„Nem tudom” – jött a válasz a spanyoltól. „Még öt futam hátra van; mindenképpen javítanunk kell a helyzeten, versenyképesebbé kell válnunk és megoldani a problémáink. Már a jövő évre koncentrálunk, én pedig maradni és nyerni szándékozom.”
Dennis nem volt elragadtatva a spanyol válaszától.
„Nem is értem, mit ért a ’nem tudom’ alatt” – reagált Dennis. „Még a futam előtt beszéltem Fernandóval; szerződése van, és ezzel tisztában is van. Meglepő, hogy ilyet mond.”
A McLaren nagyfőnöke ennek ellenére átérzi Alonso frusztrációját, tekintve, hogy ő maga is elcsüggedve szemléli, hogyan alakul a 2015-ös év a csapata számára.
„Mindennek, ami a pilótáink száját elhagyja, frusztráció, csalódás és motiválatlanság az alapja” – tette hozzá Dennis. „Mindannyian demotiváltak vagyunk. Azt azonban még mindig nem értem, miért nem tudják a többiek felfogni, hogy világbajnokságot csak gyári csapatként lehet nyerni, ügyfélcsapatként egyszerűen lehetetlen. Ebből kifolyólag kénytelenek vagyunk átvészelni a szenvedéseket, tanulnunk kell a különböző esetekből, és végül versenyképes motort kell építenünk. Ezt nem becsmérlő kommentnek szánom a Honda ellen. A cég elnöke, a kutatási és fejlesztési részleg elnöke és a Honda Motorvállalat elnöke egyaránt elkötelezett. Megértik, mire van szükség a sikerhez; folyamatosan fejlesztik a hátteret, több pénzt és erőfeszítést fektetnek a projektbe, egyszer pedig elérjük a célunk. Jelenleg éppen egy fájdalmas időszakunk van, ennyi az egész.”