f1

2016.05.13. 16:58

A kevés motor nem egyenlő a megbízhatatlansággal

Habár jövőre kevesebb motort használhatnak a csapatok, az FIA szerint ez nem fog pocsék megbízhatóságot eredményezni.

Gyimesi Brigitta

Fotó: Renault Sport F1

A gyártók és az FIA által közösen megállapított motorszabályok értelmében 2018-tól mindössze három motort használhat el egy pilóta büntetés nélkül, az elektronika, az MGU-K és az energiatároló pedig évi kettőre van korlátozva – ez az idén felhasználható alkatrészek számának a fele. A Mercedes által idén tömegével tapasztalt meghibásodások fényében többen is elkezdtek aggódni, hogy a drasztikus csökkentések rajtbüntetések garmadáját fogja magával hozni. Charlie Whiting azonban nem ért egyet a vészmadarakkal – szerinte a Mercedes idei kálváriája csupán kivételes eset.

„Magabiztos vagyok, mert a motorgyártók is azok” – összegezte Whiting. „Nekik is bele kellett menniük ezekbe a kiosztásokba, és sosem egyeztek volna bele, ha fenntartásaik lennének a következményekkel kapcsolatban. Amit idén látunk, csak aberráció. Az elmúlt két évben semmi hasonlót nem tapasztaltunk a Mercedesnél, így a mostani helyzet meglehetősen meglepő.”

A motorok számának csökkentése egyik következménye annak, hogy a csapatok – különösen az ügyfélcsapatok – radikális költségcsökkentést szeretnének. 2018-ra egyelőre 4 millió eurós csökkentésre lehet számítani, és habár ez a szám nem tűnik nagynak, Fabrice Lom, az FIA erőforrásokért felelős szakembere szerint a megtakarítás „nem elhanyagolható”. Az eredetileg kitűzött cél a szezononkénti 12 millió euró volt; ha hozzávesszük, hogy a motorok jelenleg 20-25 millió euróba kerülnek, a 4 milliós csökkentéssel nem tűnik úgy, mintha beljebb lennénk. Lom azonban optimista, és szerinte a kevesebb motor miatt „nem lesznek messze a 12 milliótól... sőt, nagyon is közeli a szám”.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!