2016.06.19. 16:08
Mindkét Mercedesnek beállítási gondjai voltak
Toto Wolff elárulta, az Európai Nagydíj alatt mindkét versenyzője energiarendszerrel kapcsolatos problémákkal küszködött.
Fotó: Tóth Zsombor
Lewis Hamilton a verseny második felét a vezetés helyett inkább a kormány kapcsolgatásával töltötte; a fű alatt azonban kiderült, Rosbergnek ugyanilyen problémái voltak, csupán ő gyorsabban megoldotta.
„Mindkét autóval bajok akadtak” – nyilatkozta Wolff. „Néhány kapcsoló konfigurációjáról van szó. Lewisnak kicsit előbb beütött a baj, mint Nicónak. A kijelző körüli kapcsolók állítgatásával orvosolni lehetett a problémát, ám a szabályok miatt ilyen jellegű információt nem adhattunk a pilótáknak – ez meg is zavarta kissé Lewist, akinek eltartott egy kis időbe, míg újraindította a rendszert. Nico kissé szerencsésebb volt olyan szempontból, hogy már korábban változtatott a kapcsolókon, és csupán néhány körrel később ezt állította vissza. Lewisnak nem volt ilyen alapja, és 12 körbe tellett megfejtenie; az erő visszajött, de túl későn.”
Hamilton bevallotta, fogalma sem volt a megoldásról, ami erősen hátráltatta a felzárkózását is.
„Ötletem sem volt” – mondta nemes egyszerűséggel a brit világbajnok. „Vagy 16 különböző motorbeállítási mód van, és mindegyiken belül még vagy 20. Nem tudtam, mi pontosan a probléma, csak hogy nincs elég erőm. A végén igazából nem is csináltam semmit, magától helyreállt.”
Mivel minden esélye elment az előtte lévők levadászására, Hamilton önként csavarta le a futam zárószakaszában a motort.
„Hét-nyolc körrel a vége előtt 14 másodperccel követtem az előttem haladókat, és 10-12 másodperc előnyöm volt a mögöttem lévőkhöz képest” – folytatta. „Csak óvtam a motort abban a tudatban, hogy nekem már nincs annyi lehetőségem erőforrást cserélni a szezon során, mint a többieknek. Remélhetőleg így kissé tovább tudom majd a jelenlegivel húzni.”