f1

2017.01.05. 10:52

A hibrid turbó csak marketingfogás

Legalábbis Adrian Newey szerint mindenképp

Tajthi Andrea

Fotó: Red Bull Content Pool

Adrian Newey úgy véli, annak, hogy a Forma-1 hibrid erőforrásokra váltott, csupán marketing oka volt, az autógyártók miatt.

Newey szkeptikusan fogadta a turbó hibridek bevezetését 2014-ben, és elmondása szerint ezidáig sem változott a véleménye. Úgy gondolja, nonszensz azt állítani, hogy a Forma-1-es hybrid technológia számottevő segítséget nyújtana a közúti autók gyártásában.

"Erőforrás oldalról az én személyes véleményem az, hogy ez egy olyan törekvés, melyet pár gyártó szeretne látni, azzal az indokkal, hogy ez által fejleszthetik az utcai autóikat, de ha ez így lenne, akkor ezeknek a gyártóknak úgy öt év múlva haatározottan vetélytársaik előtt kellene járniuk." - mondta Newey a Skynak. "Valahogy nem gondolom, hogy ez meg fog történni, ami azt bizonyítja, hogy ez egy marketing fogás."

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!