Gazdaság

2010.11.22. 05:29

A kevésbé koncentrált lengyel piac várja a magyar vállalkozásokat

Marcin Sowa szakdiplomata szerint a magyar vállalkozások alkalmasint sikersebbek lehetnek a sokrétű értékesítési csatornával bíró lengyel, mintsem a multik által uralt itthoni piacon.

Kiss Tamás

Marcin Sowa arra is kitért, hogy bár a válság - főként a gépek és berendezések, a közönséges fémek kereskedelmében - visszavetette a magyar-lengyel gazdasági kapcsolatokat, az idei év első hat hónapjában már ismét felépörögtek a dolgok. A Magyarországra irányuló lengyel export az egy évvel korábbihoz képest 22 százalékkal, 1,48 miliárd euróra emelkedett, s ugyanilyen növekedési dinamika jellemezte a Magyarországról származó importot, melynek értéke 1,1 miliárd euró volt. A szakember várakozásai szerint 2010 végére a fogyasztási cikkek áruforgalma is eléri a 2008-as szintet.

A gazdasági kapcsolatok fejlesztése érdekében a nagykövetség kereskedelemfejlesztési és beruházásösztönzési osztálya mind a magyarországi piaci megjelenésben üzleti fantáziát látó lengyel, mind a lábukat Lengyelországban megvetni akaró magyar cégeket is számos ingyenes szolgáltatással segíti. (A hozzájuk beérkező ajánlatokat például lefordítják, többszáz helyre továbbítják, felteszik a honlapjukra...)

A mindkét ország gazdaságát kiválóan ismerő Marcin Sowa amúgy azt vallja, hogy egy magyar termelő, gyártó alkalmasint nagyobb eséllyel lehet sikeres Lengyelországban, mint saját hazájában. Ennek oka, hogy a lengyel piac kevésbé koncentrált, s alapvetően nem a beszállítók számára csak nehezen megközelíthető multik, hanem a könnyebben elérhető, kisebb-nagyobb, de mindenképpen helyi nagykereskedő vállalkozások uralják. Az említett cégekkel pedig akár közvetlenül, akár a nagykövetség segítségével, de vásárokon, kiállításokon is fel lehet venni a kapcsolatot, s a diplomata erre biztatja is a magyar vállalkozásokat.

- Mert, aki aki Lengyelországban megjelenik és elad, az előbb-utóbb vásárolni is fog a nyugatinál jóval olcsóbb, viszont magas minőséggel rendelkező lengyel termékekből, árucikkekből, alapanyagokból - így Marcin Sowa, hozzátéve: a turizmusfejlesztésben ugyancsak mindkét oldal számára akad még üzleti potenciál. A diplomata végül elmondta: "a lengyelek és a magyarok kedvelik egymást, a kölcsönös bizalom így alapvetően adott, ez pedig az üzleti, gazdasági szférában, s különösen a mostani nehéz időkben nagyon sokat számít."

Marcin Sowa arra is kitért, hogy bár a válság - főként a gépek és berendezések, a közönséges fémek kereskedelmében - visszavetette a magyar-lengyel gazdasági kapcsolatokat, az idei év első hat hónapjában már ismét felépörögtek a dolgok. A Magyarországra irányuló lengyel export az egy évvel korábbihoz képest 22 százalékkal, 1,48 miliárd euróra emelkedett, s ugyanilyen növekedési dinamika jellemezte a Magyarországról származó importot, melynek értéke 1,1 miliárd euró volt. A szakember várakozásai szerint 2010 végére a fogyasztási cikkek áruforgalma is eléri a 2008-as szintet.

A gazdasági kapcsolatok fejlesztése érdekében a nagykövetség kereskedelemfejlesztési és beruházásösztönzési osztálya mind a magyarországi piaci megjelenésben üzleti fantáziát látó lengyel, mind a lábukat Lengyelországban megvetni akaró magyar cégeket is számos ingyenes szolgáltatással segíti. (A hozzájuk beérkező ajánlatokat például lefordítják, többszáz helyre továbbítják, felteszik a honlapjukra...)

A mindkét ország gazdaságát kiválóan ismerő Marcin Sowa amúgy azt vallja, hogy egy magyar termelő, gyártó alkalmasint nagyobb eséllyel lehet sikeres Lengyelországban, mint saját hazájában. Ennek oka, hogy a lengyel piac kevésbé koncentrált, s alapvetően nem a beszállítók számára csak nehezen megközelíthető multik, hanem a könnyebben elérhető, kisebb-nagyobb, de mindenképpen helyi nagykereskedő vállalkozások uralják. Az említett cégekkel pedig akár közvetlenül, akár a nagykövetség segítségével, de vásárokon, kiállításokon is fel lehet venni a kapcsolatot, s a diplomata erre biztatja is a magyar vállalkozásokat.

- Mert, aki aki Lengyelországban megjelenik és elad, az előbb-utóbb vásárolni is fog a nyugatinál jóval olcsóbb, viszont magas minőséggel rendelkező lengyel termékekből, árucikkekből, alapanyagokból - így Marcin Sowa, hozzátéve: a turizmusfejlesztésben ugyancsak mindkét oldal számára akad még üzleti potenciál. A diplomata végül elmondta: "a lengyelek és a magyarok kedvelik egymást, a kölcsönös bizalom így alapvetően adott, ez pedig az üzleti, gazdasági szférában, s különösen a mostani nehéz időkben nagyon sokat számít."

A gazdasági kapcsolatok fejlesztése érdekében a nagykövetség kereskedelemfejlesztési és beruházásösztönzési osztálya mind a magyarországi piaci megjelenésben üzleti fantáziát látó lengyel, mind a lábukat Lengyelországban megvetni akaró magyar cégeket is számos ingyenes szolgáltatással segíti. (A hozzájuk beérkező ajánlatokat például lefordítják, többszáz helyre továbbítják, felteszik a honlapjukra...)

A mindkét ország gazdaságát kiválóan ismerő Marcin Sowa amúgy azt vallja, hogy egy magyar termelő, gyártó alkalmasint nagyobb eséllyel lehet sikeres Lengyelországban, mint saját hazájában. Ennek oka, hogy a lengyel piac kevésbé koncentrált, s alapvetően nem a beszállítók számára csak nehezen megközelíthető multik, hanem a könnyebben elérhető, kisebb-nagyobb, de mindenképpen helyi nagykereskedő vállalkozások uralják. Az említett cégekkel pedig akár közvetlenül, akár a nagykövetség segítségével, de vásárokon, kiállításokon is fel lehet venni a kapcsolatot, s a diplomata erre biztatja is a magyar vállalkozásokat.

- Mert, aki aki Lengyelországban megjelenik és elad, az előbb-utóbb vásárolni is fog a nyugatinál jóval olcsóbb, viszont magas minőséggel rendelkező lengyel termékekből, árucikkekből, alapanyagokból - így Marcin Sowa, hozzátéve: a turizmusfejlesztésben ugyancsak mindkét oldal számára akad még üzleti potenciál. A diplomata végül elmondta: "a lengyelek és a magyarok kedvelik egymást, a kölcsönös bizalom így alapvetően adott, ez pedig az üzleti, gazdasági szférában, s különösen a mostani nehéz időkben nagyon sokat számít."

A gazdasági kapcsolatok fejlesztése érdekében a nagykövetség kereskedelemfejlesztési és beruházásösztönzési osztálya mind a magyarországi piaci megjelenésben üzleti fantáziát látó lengyel, mind a lábukat Lengyelországban megvetni akaró magyar cégeket is számos ingyenes szolgáltatással segíti. (A hozzájuk beérkező ajánlatokat például lefordítják, többszáz helyre továbbítják, felteszik a honlapjukra...)

A mindkét ország gazdaságát kiválóan ismerő Marcin Sowa amúgy azt vallja, hogy egy magyar termelő, gyártó alkalmasint nagyobb eséllyel lehet sikeres Lengyelországban, mint saját hazájában. Ennek oka, hogy a lengyel piac kevésbé koncentrált, s alapvetően nem a beszállítók számára csak nehezen megközelíthető multik, hanem a könnyebben elérhető, kisebb-nagyobb, de mindenképpen helyi nagykereskedő vállalkozások uralják. Az említett cégekkel pedig akár közvetlenül, akár a nagykövetség segítségével, de vásárokon, kiállításokon is fel lehet venni a kapcsolatot, s a diplomata erre biztatja is a magyar vállalkozásokat.

- Mert, aki aki Lengyelországban megjelenik és elad, az előbb-utóbb vásárolni is fog a nyugatinál jóval olcsóbb, viszont magas minőséggel rendelkező lengyel termékekből, árucikkekből, alapanyagokból - így Marcin Sowa, hozzátéve: a turizmusfejlesztésben ugyancsak mindkét oldal számára akad még üzleti potenciál. A diplomata végül elmondta: "a lengyelek és a magyarok kedvelik egymást, a kölcsönös bizalom így alapvetően adott, ez pedig az üzleti, gazdasági szférában, s különösen a mostani nehéz időkben nagyon sokat számít."

A mindkét ország gazdaságát kiválóan ismerő Marcin Sowa amúgy azt vallja, hogy egy magyar termelő, gyártó alkalmasint nagyobb eséllyel lehet sikeres Lengyelországban, mint saját hazájában. Ennek oka, hogy a lengyel piac kevésbé koncentrált, s alapvetően nem a beszállítók számára csak nehezen megközelíthető multik, hanem a könnyebben elérhető, kisebb-nagyobb, de mindenképpen helyi nagykereskedő vállalkozások uralják. Az említett cégekkel pedig akár közvetlenül, akár a nagykövetség segítségével, de vásárokon, kiállításokon is fel lehet venni a kapcsolatot, s a diplomata erre biztatja is a magyar vállalkozásokat.

- Mert, aki aki Lengyelországban megjelenik és elad, az előbb-utóbb vásárolni is fog a nyugatinál jóval olcsóbb, viszont magas minőséggel rendelkező lengyel termékekből, árucikkekből, alapanyagokból - így Marcin Sowa, hozzátéve: a turizmusfejlesztésben ugyancsak mindkét oldal számára akad még üzleti potenciál. A diplomata végül elmondta: "a lengyelek és a magyarok kedvelik egymást, a kölcsönös bizalom így alapvetően adott, ez pedig az üzleti, gazdasági szférában, s különösen a mostani nehéz időkben nagyon sokat számít."

A mindkét ország gazdaságát kiválóan ismerő Marcin Sowa amúgy azt vallja, hogy egy magyar termelő, gyártó alkalmasint nagyobb eséllyel lehet sikeres Lengyelországban, mint saját hazájában. Ennek oka, hogy a lengyel piac kevésbé koncentrált, s alapvetően nem a beszállítók számára csak nehezen megközelíthető multik, hanem a könnyebben elérhető, kisebb-nagyobb, de mindenképpen helyi nagykereskedő vállalkozások uralják. Az említett cégekkel pedig akár közvetlenül, akár a nagykövetség segítségével, de vásárokon, kiállításokon is fel lehet venni a kapcsolatot, s a diplomata erre biztatja is a magyar vállalkozásokat.

- Mert, aki aki Lengyelországban megjelenik és elad, az előbb-utóbb vásárolni is fog a nyugatinál jóval olcsóbb, viszont magas minőséggel rendelkező lengyel termékekből, árucikkekből, alapanyagokból - így Marcin Sowa, hozzátéve: a turizmusfejlesztésben ugyancsak mindkét oldal számára akad még üzleti potenciál. A diplomata végül elmondta: "a lengyelek és a magyarok kedvelik egymást, a kölcsönös bizalom így alapvetően adott, ez pedig az üzleti, gazdasági szférában, s különösen a mostani nehéz időkben nagyon sokat számít."

- Mert, aki aki Lengyelországban megjelenik és elad, az előbb-utóbb vásárolni is fog a nyugatinál jóval olcsóbb, viszont magas minőséggel rendelkező lengyel termékekből, árucikkekből, alapanyagokból - így Marcin Sowa, hozzátéve: a turizmusfejlesztésben ugyancsak mindkét oldal számára akad még üzleti potenciál. A diplomata végül elmondta: "a lengyelek és a magyarok kedvelik egymást, a kölcsönös bizalom így alapvetően adott, ez pedig az üzleti, gazdasági szférában, s különösen a mostani nehéz időkben nagyon sokat számít."

- Mert, aki aki Lengyelországban megjelenik és elad, az előbb-utóbb vásárolni is fog a nyugatinál jóval olcsóbb, viszont magas minőséggel rendelkező lengyel termékekből, árucikkekből, alapanyagokból - így Marcin Sowa, hozzátéve: a turizmusfejlesztésben ugyancsak mindkét oldal számára akad még üzleti potenciál. A diplomata végül elmondta: "a lengyelek és a magyarok kedvelik egymást, a kölcsönös bizalom így alapvetően adott, ez pedig az üzleti, gazdasági szférában, s különösen a mostani nehéz időkben nagyon sokat számít."

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!