2011.02.06. 20:17
Magyar termékek: a jövőnk múlhat rajtuk
Tarol a közösségi oldalakon a tudatos vásárlásért kampányoló videójával a Magyar Termék Nonprofit Kft. Egy kimondottan jól sikerült anyagot hoztak össze, minden felesleges dolgot mellőzve a lényeget radgadva meg. A legfontosabb célt egyenesen az arcunkba kapjuk: vásároljunk magyar élelmiszert, ezzel megmenthető hazánk mezőgazdasága és pont.
A leginkább a Facebookon terjedő videóból megtudhatjuk, mekkorát esett a magyar mezőgazdaság termelése az elmúlt tíz évben, ebből kifolyólag élelmiszeriparunk már távolról sem önellátó, olyan dolgokat is importálunk, amit simán megtermelhetnénk bőségesen, ráadásul kiváló minőségben. Tíz év alatt 2 %-kal csökkent Magyarország népessége, ennek ellenére az élelmiszerbehozatal a duplájára (!) emelkedett. Nagyon komoly.
Paradicsom, paprika, fűszerpaprika - hagyományosan jók vagyunk belőlük, ugye? Hát bizony ezekből is jelentős a behozatal, de vöröshagyma-termelésünk is 65%-kal esett vissza, nyilván nem azért, mert már nem szeretjük a pörköltet.
A videóból kiderül, hogy kilenc cukorgyárunk zárt be, már csak egy, csak egy legény van talpon a vidéken: Kaposváron van az egyetlen cukorrépát feldolgozó üzem az országban. A cukor 60%-a nem magyar cukor.
Szemléletesen ábrázolják a számokat, nem egy unalmas számhalmazt kapunk, ettől is ennyire figyelemfelkeltő. A kellemes női hang az elborzasztás mellett utat is mutat: az üzenet szerint a folyamat tudatos vásárlással visszafordítható.
A kiváló minőségű hazai termék érték, fogyasszunk belőle minél többet! Az ízletes magyar almából 40%-kal kevesebbet termeltünk a rengeteg külföldi miatt, holott semmivel sem jobbak a ki tudja honnan behozott frissnek látszó, sokat utaztatott gyümölcsök itthoni társainál.
Tudta, hogy egy paradicsom átlagosan 2480 km-t utazik, mire a magyar polcokra ér? Ez meg ugye nem öt perc... A környezetterhelésről nem is beszélve.
A videó jó példaként hozza fel a magyar borok sikertörténetét: 20 év alatt nagyot fejlődött az ágazat, ennek köszönhetően ma 95%-ban hazai borokkal találkozunk a boltok polcain.
További pozitív érv: aki "Magyar Termék" védjeggyel ellátott árut vásárol, a hazai munkaerőpiac erősödését támogatja, ez pedig további pozitív hullámokat indíthat el.