Gazdaság

2013.09.03. 12:35

Több bort veszünk

A szeszesitalok forgalmának negyede származik borértékesítésből, és bár a vásárlói kör zsugorodott, a háztartások által vásárolt mennyiség nőtt a GfK Hungária adatai szerin

Peltzer Géza

A borvásárlási szokások alapján kirajzolódnak bizonyos jellemző fogyasztói szegmensek: az idősebb korosztályok szíve inkább a száraz fehér- és vörösborok felé húz, míg a negyven évesnél fiatalabbak és a fővárosiak közül tízből négyen a rozékat részesítik előnyben. Szintén kedveltebb a rozé a magasabb jövedelmű háztartások körében. A piackutató intézet közleménye szerint Magyarországon minden második háztartás vásárol bort rendszeresen, az elmúlt három évet vizsgálva azonban ez az arány csökkenő tendenciát mutat: két éve még tízből hat háztartás tartozott a borvásárlók közé, azóta viszont csaknem 10 százalékkal szűkült a vásárlói kör. Az értékesített bormennyiség ugyanakkor némi növekedést mutat. Ez annak köszönhető, hogy bár kevesebb a vásárló, az intenzívebb fogyasztók továbbra sem mondanak le a borról, sőt az egy háztartásra jutó mennyiség növekedett - mutat rá a GfK.

Bíztatóan alakult az elmúlt években a vásárlási gyakoriság, amely már átlagosan havi szintű. Az egy háztartás által egy évben megvásárolt mennyiségben is növekedést mértek: egy-egy vásárló háztartás az év során átlagosan 32-33 liter bort vesz meg, ami 11 százalékkal magasabb a két évvel korábbinál.

Emelkedik az úgynevezett "kosárméret " is, egy alkalommal átlagosan körülbelül 3 palack - mintegy 2,6 liter - kerül a kosárba. Az utóbbi időben egyre több bort vásárolnak hipermarketekben.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!