2022.04.03. 10:01
Fruit Logistica Innovációs Nagydíjra jelölték a Syngenta karfiolját
Második, egymást követő alkalommal jelölték a Syngenta termékét a rangos díjra: 2020-ban a cég sötétlila színű paradicsoma, a Yoom® nyerte a díjat, tavaly a koronavírus miatt elmaradt a rendezvény.
A mostani nevezés is bizonyítja a Syngenta innovatív munkáját és rávilágít arra, hogy a vállalat számos - paradicsom, görögdinnye, paprika, csemegekukorica, karfiol - kultúrában vezető szerepet tölt be a zöldség vetőmagok területén.
A magas rosttartalmú, vitamindús Istem karfiol egyedi ízélményt nyújt az újdonságra vágyó fogyasztóknak.
A növény zamatos szára és a rózsa teljes egészében fogyasztható, ezzel elkerülhetjük az élelmiszerpazarlást is. Az új karfiolfajta nyersen, sütve, párolva és grillezve is ízletes csemege.
Az először az Egyesült Királyságban bemutatott karfiol a Brussels International Taste Institute-tól három csillagot, azaz Superior Taste értékelést kapott a kitűnő íze elismeréseként.
Újszerű látásmód
Amikor 2012-ben a Syngenta Vegetable Seeds két munkatársa először látta meg az újfajta karfiolt, biztosak voltak benne, hogy ez jelenti a jövőt. Ám még hosszú időre és újszerű látásmódra volt szükség ahhoz, hogy a Syngenta 2020-ban teljessé tegye együttműködését a brit Barfoots céggel, amely megtermeli, kézi munkaerővel betakarítja, csomagolja és Istem - CauliShootsTM márkanéven forgalmazza az új fajtát.
“Az Istem tökéletesen kiemeli azon prioritásokat, amelyek mentén a Syngenta Vegetable Seeds-nél dolgozunk: a termelőket és a fenntarthatóságot helyezzük minden tevékenységünk középpontjába. Képesek vagyunk arra, hogy agilis, tudományos alapú agronómiai megoldásokat alkalmazzunk fenntartható növények létrehozására, miközben előre látjuk a fogyasztói preferenciákat és a piaci trendeket. Az Istem nemcsak csökkenti az élelmiszerpazarlást, hanem remek ízű, egészséges és kényelmes választást is kínál a fogyasztóknak,” hangsúlyozta Lotfi Bani, az Istem európai projektmenedzsere.
Az Istem fényes jövő előtt áll: 2022-től számos új régióban, Európa több pontján, Afrikában, Közel-Keleten, Észak-Amerikában és Ausztráliában is termesztik majd, és új további piacok meghódítására készülnek a későbbiekben. Magyarországon az Istem karfiol fajtát Ócsán, a Kísérleti Állomáson tekinthetik majd az érdeklődők a káposztafélék őszi bemutatóján.
A Syngenta azért dolgozik, hogy a biztosítsa a fogyasztók számára az egészséges, tápláló és jóízű zöldségeket, amelyek segítenek a termelőknek nyereségesen gazdálkodni és enyhítik a klímaváltozást. A Syngenta Vegetable Seeds vezető szerepet tölt be innovatív fajták létrehozásában. Az idei Fruit Logistica kiállítás látogatói megtekinthetik és megkóstolhatják azokat az újdonságaikat, amelyek az utóbbi időszakban kerültek forgalomba.
A négy vírussal szemben ellenálló Zefiros cukkinifajta jól tolerálja a globális felmelegedés okozta magas hőmérsékletet és biztosítja a gazdáknak a bevételt szélsőséges körülmények között is. Ideális rövidebb nyári termesztésre, hőhullámok alatt is megőrzi a termésminőségét.
A Syngenta felgyorsította a kutatásait, hogy segítse a gazdálkodókat, amikor a paradicsom barna termés-ráncosodás virus (ToBRFV) megjelent. A nemesítők olyan új ellenálló fajtákat hoztak létre, mint a Lansor és a Barosor. Mindkét fajta lehetővé teszi a gazdálkodóknak, hogy maximalizálják a termést, még abban az esetben is, ha a ToBRFV kórokozó jelen van a gazdaságukban. A Syngenta élen jár a rezisztencia-nemesítésben, jó példa erre a Stemphylium levélbetegségnek ellenálló spenótfajták bevezetése is.
A vállalat a már meglévő, több esetben jövőbeli fogyasztói igényeknek megfelelő zöldségeket tesz elérhetővé. A kisméretű Piel de Sapo sárgadinnye, az Angello magnélküli, édes snack paprika, a zsemle alakú levelei miatt a “Burger levél” saláta tökéletes összetevője szendvicseknek, hamburgereknek.