életmód

2018.01.03. 07:00

Harc a kilók ellen: telt házas edzőtermek

Ne várjunk gyors, radikális változást, fő a fokozatosság! A kardiogépek hatékonyabban segítenek a zsírbontásban.

Tóth Kata

A mélyizmokat veszi célba a TRX-szalaggal bemutatott plank gyakorlat. Gergácz Péternek Samu Krisztina személyi edző magyarázza a helyes kivitelezést Fotó: Szendi Péter

– Meglepően sokan jöttek az ünnepek között. Majdnem harminc százalékkal több vendégünk volt, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Egészségtudatosabbak lettek az emberek, és ez egyértelműen lemérhető a forgalmunkon – tudjuk meg Gergácz Pétertől, az egyik edzőterem vezetőjétől. December 24-én még várták a mozogni vágyókat, aztán 27-én nyitottak ki újra, és nyitva tartottak még az év utolsó napján is: mindennap telt házzal. Rengetegen kaptak karácsonyra ajándék bérletet: nagyszülők lepték meg az unokáikat, szülők a gyerekeiket, és volt, aki motivációs céllal adott fitneszalkalmakat a karácsonyfa alá, azt üzenve: ideje életmódot váltani, mondja a szakember. Hozzáteszi: a lelkesedés – és a 15-20 alkalmas és háromhavi bérletek – általában március végéig, április közepéig tartanak ki. Az újévkor tett fogadalmak akkor megbicsaklanak, megérkezik a jó idő, és sokan kiszabadulnak a termekből. A 46 éves Németh Beatrixot a testvére és az édesanyja lepték meg bérlettel. Tudták, hogy mindene a pilates, és azt is, hogy hónapok óta nem jutott el edzésre, annyit dolgozott év végén. – Nincs több kifogás, a táskámban van a bérlet, már feliratkoztam az első alkalomra. Alig várom, hogy újra nyújthassam az izmaimat – lelkesedik. Csoportos foglalkozásra készül, ahol a jó hangulat is együtt tartja a társaságot.

A mélyizmokat veszi célba a TRX-szalaggal bemutatott plank gyakorlat. Gergácz Péternek Samu Krisztina személyi edző magyarázza a helyes kivitelezést Fotó: Szendi Péter

Az edzőterem kardiorészén, ha kell, edzők segítenek, de a gépeken lévő matricák megmutatják, milyen izomcsoportra milyen gyakorlatokat kell végezni, mi a helyes kivitelezési mód. A karácsonyi ételek ledolgozásában a kardiogépek hatékonyabban segítenek: 25-30 perces mozgás kell, hogy a zsírbomlás beinduljon. Hogy mennyi idő múlva látható a változás, az Gergácz Péter szerint sok mindentől függ: az alapoktól, az intenzitástól. Sokan csak pszichésen nyugtatják magukat: tettek az egészségükért, de a mozgás nem minden, a táplálkozásnak nagyobb szerepe van a külsőnk alakulásában. Ha kocsonyát, pörköltet eszünk edzés után, nem leszünk karcsúbbak. A kezdőknek fokozatosságot javasol a szakember. Radikális változást senki se várjon néhány hét alatt, ahhoz idő kell. Kiderül, ő is bűnözött karácsonykor: kétszer annyi sütit evett, mint szokott.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!