Hírek

2006.09.14. 02:29

Rövidül a völgyhíd

Nagyrákos (al) - Az előre tervezett karbantartási munkálatokat végzik a völgyhídon a szakemberek, a két hétig tartó vágányzár idején vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat.

Mórocz Zsolt

Nagyrákos (al) - Az előre tervezett karbantartási munkálatokat végzik a völgyhídon a szakemberek, a két hétig tartó vágányzár idején vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat.

Hazánk leghosszabb vasúti völgyhídja található az Őrségben. A Zalalövő és Hodos között 2000-ben átadott új vas-útvonalon lévő műtárgyat a tervezők és a kivitelezők úgy alkották meg, hogy előre bekalkulálták a várható dilatációt. Az idei évre tervezték azt a karbantartási munkát, amelynek során a vasbeton szerkezet zsugorodását követve a szakemberek újra beállítják a dilatációs hézagot.

A hónapokkal előre megszabott, tizenöt napig tartó vágányzár idejére úgy tűnik, a MÁV Hídépítő Kft. vezetői a jó időt is megrendelték. A héten verőfényes napsütésben a kőágyazat és a sínek felszedésével kezdődött el a munka.

Sujtó Géza, a MÁV Zrt. főmérnöke mutatja, hogy a hídfőknél az elmúlt években hol mérték a szerkezet mozgását.

- A fizika törvényeinek megfelelően a hatalmas vasbeton szerkezet évente több centiméternyit zsugorodik. Az első időszakban, vagyis öt-hat éven belül arányaiban sokkal többet, mint az azutáni években. Így nem meglepő, hogy a 2000-ben elkészült híd azóta mintegy 130 milliméternyit zsugorodott. Természetesen a tervezők és a kivitelezők számoltak a természet törvényeivel, ezért előírták az erőteljes rövidülés utáni korrekciós munkát. Mivel a völgyhíd három szerkezeti egységből áll, négy helyen kell megbontani. Az első lépcsőben a kőágyazatot szedtük fel, majd a sínpárokat, így hozzáférünk a betonaljhoz.

A főmérnök szerint az eltelt rövid idő alatt nem szenvedett semmilyen kárt a műtárgy, csupán az időjárás viszontagságai okozta esztétikai hibákat kell kijavítani.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

Hazánk leghosszabb vasúti völgyhídja található az Őrségben. A Zalalövő és Hodos között 2000-ben átadott új vas-útvonalon lévő műtárgyat a tervezők és a kivitelezők úgy alkották meg, hogy előre bekalkulálták a várható dilatációt. Az idei évre tervezték azt a karbantartási munkát, amelynek során a vasbeton szerkezet zsugorodását követve a szakemberek újra beállítják a dilatációs hézagot.

A hónapokkal előre megszabott, tizenöt napig tartó vágányzár idejére úgy tűnik, a MÁV Hídépítő Kft. vezetői a jó időt is megrendelték. A héten verőfényes napsütésben a kőágyazat és a sínek felszedésével kezdődött el a munka.

Sujtó Géza, a MÁV Zrt. főmérnöke mutatja, hogy a hídfőknél az elmúlt években hol mérték a szerkezet mozgását.

- A fizika törvényeinek megfelelően a hatalmas vasbeton szerkezet évente több centiméternyit zsugorodik. Az első időszakban, vagyis öt-hat éven belül arányaiban sokkal többet, mint az azutáni években. Így nem meglepő, hogy a 2000-ben elkészült híd azóta mintegy 130 milliméternyit zsugorodott. Természetesen a tervezők és a kivitelezők számoltak a természet törvényeivel, ezért előírták az erőteljes rövidülés utáni korrekciós munkát. Mivel a völgyhíd három szerkezeti egységből áll, négy helyen kell megbontani. Az első lépcsőben a kőágyazatot szedtük fel, majd a sínpárokat, így hozzáférünk a betonaljhoz.

A főmérnök szerint az eltelt rövid idő alatt nem szenvedett semmilyen kárt a műtárgy, csupán az időjárás viszontagságai okozta esztétikai hibákat kell kijavítani.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

Hazánk leghosszabb vasúti völgyhídja található az Őrségben. A Zalalövő és Hodos között 2000-ben átadott új vas-útvonalon lévő műtárgyat a tervezők és a kivitelezők úgy alkották meg, hogy előre bekalkulálták a várható dilatációt. Az idei évre tervezték azt a karbantartási munkát, amelynek során a vasbeton szerkezet zsugorodását követve a szakemberek újra beállítják a dilatációs hézagot.

A hónapokkal előre megszabott, tizenöt napig tartó vágányzár idejére úgy tűnik, a MÁV Hídépítő Kft. vezetői a jó időt is megrendelték. A héten verőfényes napsütésben a kőágyazat és a sínek felszedésével kezdődött el a munka.

Sujtó Géza, a MÁV Zrt. főmérnöke mutatja, hogy a hídfőknél az elmúlt években hol mérték a szerkezet mozgását.

- A fizika törvényeinek megfelelően a hatalmas vasbeton szerkezet évente több centiméternyit zsugorodik. Az első időszakban, vagyis öt-hat éven belül arányaiban sokkal többet, mint az azutáni években. Így nem meglepő, hogy a 2000-ben elkészült híd azóta mintegy 130 milliméternyit zsugorodott. Természetesen a tervezők és a kivitelezők számoltak a természet törvényeivel, ezért előírták az erőteljes rövidülés utáni korrekciós munkát. Mivel a völgyhíd három szerkezeti egységből áll, négy helyen kell megbontani. Az első lépcsőben a kőágyazatot szedtük fel, majd a sínpárokat, így hozzáférünk a betonaljhoz.

A főmérnök szerint az eltelt rövid idő alatt nem szenvedett semmilyen kárt a műtárgy, csupán az időjárás viszontagságai okozta esztétikai hibákat kell kijavítani.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

Hazánk leghosszabb vasúti völgyhídja található az Őrségben. A Zalalövő és Hodos között 2000-ben átadott új vas-útvonalon lévő műtárgyat a tervezők és a kivitelezők úgy alkották meg, hogy előre bekalkulálták a várható dilatációt. Az idei évre tervezték azt a karbantartási munkát, amelynek során a vasbeton szerkezet zsugorodását követve a szakemberek újra beállítják a dilatációs hézagot.

A hónapokkal előre megszabott, tizenöt napig tartó vágányzár idejére úgy tűnik, a MÁV Hídépítő Kft. vezetői a jó időt is megrendelték. A héten verőfényes napsütésben a kőágyazat és a sínek felszedésével kezdődött el a munka.

Sujtó Géza, a MÁV Zrt. főmérnöke mutatja, hogy a hídfőknél az elmúlt években hol mérték a szerkezet mozgását.

- A fizika törvényeinek megfelelően a hatalmas vasbeton szerkezet évente több centiméternyit zsugorodik. Az első időszakban, vagyis öt-hat éven belül arányaiban sokkal többet, mint az azutáni években. Így nem meglepő, hogy a 2000-ben elkészült híd azóta mintegy 130 milliméternyit zsugorodott. Természetesen a tervezők és a kivitelezők számoltak a természet törvényeivel, ezért előírták az erőteljes rövidülés utáni korrekciós munkát. Mivel a völgyhíd három szerkezeti egységből áll, négy helyen kell megbontani. Az első lépcsőben a kőágyazatot szedtük fel, majd a sínpárokat, így hozzáférünk a betonaljhoz.

A főmérnök szerint az eltelt rövid idő alatt nem szenvedett semmilyen kárt a műtárgy, csupán az időjárás viszontagságai okozta esztétikai hibákat kell kijavítani.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

Hazánk leghosszabb vasúti völgyhídja található az Őrségben. A Zalalövő és Hodos között 2000-ben átadott új vas-útvonalon lévő műtárgyat a tervezők és a kivitelezők úgy alkották meg, hogy előre bekalkulálták a várható dilatációt. Az idei évre tervezték azt a karbantartási munkát, amelynek során a vasbeton szerkezet zsugorodását követve a szakemberek újra beállítják a dilatációs hézagot.

A hónapokkal előre megszabott, tizenöt napig tartó vágányzár idejére úgy tűnik, a MÁV Hídépítő Kft. vezetői a jó időt is megrendelték. A héten verőfényes napsütésben a kőágyazat és a sínek felszedésével kezdődött el a munka.

Sujtó Géza, a MÁV Zrt. főmérnöke mutatja, hogy a hídfőknél az elmúlt években hol mérték a szerkezet mozgását.

- A fizika törvényeinek megfelelően a hatalmas vasbeton szerkezet évente több centiméternyit zsugorodik. Az első időszakban, vagyis öt-hat éven belül arányaiban sokkal többet, mint az azutáni években. Így nem meglepő, hogy a 2000-ben elkészült híd azóta mintegy 130 milliméternyit zsugorodott. Természetesen a tervezők és a kivitelezők számoltak a természet törvényeivel, ezért előírták az erőteljes rövidülés utáni korrekciós munkát. Mivel a völgyhíd három szerkezeti egységből áll, négy helyen kell megbontani. Az első lépcsőben a kőágyazatot szedtük fel, majd a sínpárokat, így hozzáférünk a betonaljhoz.

A főmérnök szerint az eltelt rövid idő alatt nem szenvedett semmilyen kárt a műtárgy, csupán az időjárás viszontagságai okozta esztétikai hibákat kell kijavítani.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

Hazánk leghosszabb vasúti völgyhídja található az Őrségben. A Zalalövő és Hodos között 2000-ben átadott új vas-útvonalon lévő műtárgyat a tervezők és a kivitelezők úgy alkották meg, hogy előre bekalkulálták a várható dilatációt. Az idei évre tervezték azt a karbantartási munkát, amelynek során a vasbeton szerkezet zsugorodását követve a szakemberek újra beállítják a dilatációs hézagot.

A hónapokkal előre megszabott, tizenöt napig tartó vágányzár idejére úgy tűnik, a MÁV Hídépítő Kft. vezetői a jó időt is megrendelték. A héten verőfényes napsütésben a kőágyazat és a sínek felszedésével kezdődött el a munka.

Sujtó Géza, a MÁV Zrt. főmérnöke mutatja, hogy a hídfőknél az elmúlt években hol mérték a szerkezet mozgását.

- A fizika törvényeinek megfelelően a hatalmas vasbeton szerkezet évente több centiméternyit zsugorodik. Az első időszakban, vagyis öt-hat éven belül arányaiban sokkal többet, mint az azutáni években. Így nem meglepő, hogy a 2000-ben elkészült híd azóta mintegy 130 milliméternyit zsugorodott. Természetesen a tervezők és a kivitelezők számoltak a természet törvényeivel, ezért előírták az erőteljes rövidülés utáni korrekciós munkát. Mivel a völgyhíd három szerkezeti egységből áll, négy helyen kell megbontani. Az első lépcsőben a kőágyazatot szedtük fel, majd a sínpárokat, így hozzáférünk a betonaljhoz.

A főmérnök szerint az eltelt rövid idő alatt nem szenvedett semmilyen kárt a műtárgy, csupán az időjárás viszontagságai okozta esztétikai hibákat kell kijavítani.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

A hónapokkal előre megszabott, tizenöt napig tartó vágányzár idejére úgy tűnik, a MÁV Hídépítő Kft. vezetői a jó időt is megrendelték. A héten verőfényes napsütésben a kőágyazat és a sínek felszedésével kezdődött el a munka.

Sujtó Géza, a MÁV Zrt. főmérnöke mutatja, hogy a hídfőknél az elmúlt években hol mérték a szerkezet mozgását.

- A fizika törvényeinek megfelelően a hatalmas vasbeton szerkezet évente több centiméternyit zsugorodik. Az első időszakban, vagyis öt-hat éven belül arányaiban sokkal többet, mint az azutáni években. Így nem meglepő, hogy a 2000-ben elkészült híd azóta mintegy 130 milliméternyit zsugorodott. Természetesen a tervezők és a kivitelezők számoltak a természet törvényeivel, ezért előírták az erőteljes rövidülés utáni korrekciós munkát. Mivel a völgyhíd három szerkezeti egységből áll, négy helyen kell megbontani. Az első lépcsőben a kőágyazatot szedtük fel, majd a sínpárokat, így hozzáférünk a betonaljhoz.

A főmérnök szerint az eltelt rövid idő alatt nem szenvedett semmilyen kárt a műtárgy, csupán az időjárás viszontagságai okozta esztétikai hibákat kell kijavítani.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

A hónapokkal előre megszabott, tizenöt napig tartó vágányzár idejére úgy tűnik, a MÁV Hídépítő Kft. vezetői a jó időt is megrendelték. A héten verőfényes napsütésben a kőágyazat és a sínek felszedésével kezdődött el a munka.

Sujtó Géza, a MÁV Zrt. főmérnöke mutatja, hogy a hídfőknél az elmúlt években hol mérték a szerkezet mozgását.

- A fizika törvényeinek megfelelően a hatalmas vasbeton szerkezet évente több centiméternyit zsugorodik. Az első időszakban, vagyis öt-hat éven belül arányaiban sokkal többet, mint az azutáni években. Így nem meglepő, hogy a 2000-ben elkészült híd azóta mintegy 130 milliméternyit zsugorodott. Természetesen a tervezők és a kivitelezők számoltak a természet törvényeivel, ezért előírták az erőteljes rövidülés utáni korrekciós munkát. Mivel a völgyhíd három szerkezeti egységből áll, négy helyen kell megbontani. Az első lépcsőben a kőágyazatot szedtük fel, majd a sínpárokat, így hozzáférünk a betonaljhoz.

A főmérnök szerint az eltelt rövid idő alatt nem szenvedett semmilyen kárt a műtárgy, csupán az időjárás viszontagságai okozta esztétikai hibákat kell kijavítani.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

Sujtó Géza, a MÁV Zrt. főmérnöke mutatja, hogy a hídfőknél az elmúlt években hol mérték a szerkezet mozgását.

- A fizika törvényeinek megfelelően a hatalmas vasbeton szerkezet évente több centiméternyit zsugorodik. Az első időszakban, vagyis öt-hat éven belül arányaiban sokkal többet, mint az azutáni években. Így nem meglepő, hogy a 2000-ben elkészült híd azóta mintegy 130 milliméternyit zsugorodott. Természetesen a tervezők és a kivitelezők számoltak a természet törvényeivel, ezért előírták az erőteljes rövidülés utáni korrekciós munkát. Mivel a völgyhíd három szerkezeti egységből áll, négy helyen kell megbontani. Az első lépcsőben a kőágyazatot szedtük fel, majd a sínpárokat, így hozzáférünk a betonaljhoz.

A főmérnök szerint az eltelt rövid idő alatt nem szenvedett semmilyen kárt a műtárgy, csupán az időjárás viszontagságai okozta esztétikai hibákat kell kijavítani.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

Sujtó Géza, a MÁV Zrt. főmérnöke mutatja, hogy a hídfőknél az elmúlt években hol mérték a szerkezet mozgását.

- A fizika törvényeinek megfelelően a hatalmas vasbeton szerkezet évente több centiméternyit zsugorodik. Az első időszakban, vagyis öt-hat éven belül arányaiban sokkal többet, mint az azutáni években. Így nem meglepő, hogy a 2000-ben elkészült híd azóta mintegy 130 milliméternyit zsugorodott. Természetesen a tervezők és a kivitelezők számoltak a természet törvényeivel, ezért előírták az erőteljes rövidülés utáni korrekciós munkát. Mivel a völgyhíd három szerkezeti egységből áll, négy helyen kell megbontani. Az első lépcsőben a kőágyazatot szedtük fel, majd a sínpárokat, így hozzáférünk a betonaljhoz.

A főmérnök szerint az eltelt rövid idő alatt nem szenvedett semmilyen kárt a műtárgy, csupán az időjárás viszontagságai okozta esztétikai hibákat kell kijavítani.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

- A fizika törvényeinek megfelelően a hatalmas vasbeton szerkezet évente több centiméternyit zsugorodik. Az első időszakban, vagyis öt-hat éven belül arányaiban sokkal többet, mint az azutáni években. Így nem meglepő, hogy a 2000-ben elkészült híd azóta mintegy 130 milliméternyit zsugorodott. Természetesen a tervezők és a kivitelezők számoltak a természet törvényeivel, ezért előírták az erőteljes rövidülés utáni korrekciós munkát. Mivel a völgyhíd három szerkezeti egységből áll, négy helyen kell megbontani. Az első lépcsőben a kőágyazatot szedtük fel, majd a sínpárokat, így hozzáférünk a betonaljhoz.

A főmérnök szerint az eltelt rövid idő alatt nem szenvedett semmilyen kárt a műtárgy, csupán az időjárás viszontagságai okozta esztétikai hibákat kell kijavítani.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

- A fizika törvényeinek megfelelően a hatalmas vasbeton szerkezet évente több centiméternyit zsugorodik. Az első időszakban, vagyis öt-hat éven belül arányaiban sokkal többet, mint az azutáni években. Így nem meglepő, hogy a 2000-ben elkészült híd azóta mintegy 130 milliméternyit zsugorodott. Természetesen a tervezők és a kivitelezők számoltak a természet törvényeivel, ezért előírták az erőteljes rövidülés utáni korrekciós munkát. Mivel a völgyhíd három szerkezeti egységből áll, négy helyen kell megbontani. Az első lépcsőben a kőágyazatot szedtük fel, majd a sínpárokat, így hozzáférünk a betonaljhoz.

A főmérnök szerint az eltelt rövid idő alatt nem szenvedett semmilyen kárt a műtárgy, csupán az időjárás viszontagságai okozta esztétikai hibákat kell kijavítani.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

A főmérnök szerint az eltelt rövid idő alatt nem szenvedett semmilyen kárt a műtárgy, csupán az időjárás viszontagságai okozta esztétikai hibákat kell kijavítani.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

A főmérnök szerint az eltelt rövid idő alatt nem szenvedett semmilyen kárt a műtárgy, csupán az időjárás viszontagságai okozta esztétikai hibákat kell kijavítani.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

- A hídelemek közötti hézagokat gumiborítás fedi le. A beszabályozási munka végeztével ezeket is kicserél-jük, illetve a korrózióvédelmet is felújítjuk. A befejező munkafázisban visszatöltjük a kőágyazatot, helyére tesszük, és újra beszabályozzuk a vágányt.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

Ismert, hogy az újraépített őrségi vasút a nemzetközi, ötös korridor része, így a személyszállítás mellett fontos szerepet tölt be az európai árufuvarozásban. Danka Lajostól, a MÁV Zrt. Szombathelyi Területi Igazgatóságának vezetőjétől megtudtuk, hogy a nemzetközi vasúti közlekedésben nem okoz fennakadást a kéthetes vágányzár.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

- Tervezett karbantartási munkáról van szó, ezért sem jelent gondot a kéthétnyi kiesés. Másrészt az évi árumennyiség továbbítására szerződésben lefektetett kvóták állnak rendelkezésre, s a karbantartási munkáról szóló információ birtokában pontosan tervezhető volt az áruszállítás. A személyszállításban némi kényelmetlenséget jelenthet a vonatpótló autóbuszok beállítása, ezért az utasoktól előre elnézést kérünk. S mivel a vágányzár idejére némileg módosult a menetrend, azt tanácsoljuk az utazóknak, hogy indulás előtt érdeklődjenek a változásról.

Ezek is érdekelhetik