Hírek

2014.02.19. 16:15

Évek óta a vízóra miatt megy a vita

Tanakajd - Berta Pál kálváriája három évvel ezelőtt kezdődött, amikor tartozásai miatt korlátozták a vizét és szűkítőt szereltek a vízórájába.

Farkas Eszter

A nyugdíjas férfi azt mondja, a vízórája minimum 70 százalékkal mér többet a valós fogyasztásnál. Vagyis, amióta szűkítettek, 2,2 deciliter víz folyik ki a csapból, de az óra egy litert számol fel. Ezt többször is megmérte az idős úr, panaszt is emelt a szolgáltatónál. Ezt követően az óráját elvitték és bevizsgálták.

- A gond az, hogy laboratóriumi körülmények között vizsgálták be az órámat, szűkítő nélkül, így azt a választ kaptam, hogy az órám a pontossági követelményeknek megfelel. Felmerült a gyanú, hogy esetleg valahol elfolyik a víz, ezt viszont biztosan állíthatom, hogy nem így van, hiszen ha nem engedjük a csapot, a vízóra sem pörög. Több mint három éve próbálom bizonyítani az igazamat, de hiába.



Az elmaradásainkat is fizetnünk kell, s mellé még a horribilis vízszámlákat. Átlagosan havi 11 köbmétert fogyasztunk a számlák alapján ketten a feleségemmel. Kézzel mosunk, a fürdés is egy kész tortúra, pedig mindketten betegek vagyunk. Az egyéb dolgokra az udvari kutat használjuk. A tartozásunk 2015-re telne le, ám mindig pluszköltségek jelentkeznek. Úgy érzem, mintha bekerültünk volna egy mókuskerékbe, amelyből nem tudunk kiszállni. Kétségbeesésemben a fogyasztóvédőket és a rendőrséget is felkerestem - mondta a férfi.

Az üggyel kapcsolatban a szolgáltató Vasivíz ZRt. közleményt juttatott el szerkesztőségünkbe: A magyar jogrend, a Szabványügyi Hivatal és a Mérésügyi Hivatal kizárólag vízmérő hitelesítő laboratóriumban teszi lehetővé a vízmérők pontossági vizsgálatát, hitelesítését, így a Vasivíz ZRt.-nek nincs lehetősége a felhasználó ingatlanján végezni a vízmérő vizsgálatát. A szolgáltatónak a helyszínen kizárólag a vízmérő beépítésének helyességét, valamint a vízmérő és a plombák épségét van lehetősége megvizsgálni.

A felhasználó vízmérőjére szűkítőt szerelt fel a Vasivíz ZRt., mivel tartozása halmozódott fel. Kérésére több alkalommal megtörtént a vízmérő hitelesítése, továbbá a régi mérőt új vízmérőre cserélték szakembereink. A probléma megoldására a Vasivíz ZRt. keresi a további lehetőségeket, amelyekről ma szakmai egyeztetést követően tudunk tájékoztatást adni. A panaszos felhasználó ügye egyedi, ezidáig nem érkezett társaságunkhoz hasonló jellegű panasz.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!