Hírek

2015.10.21. 19:17

Közmeghallgatást tartottak Körmenden

Körmend – Remélik, hogy figyelembe veszi a tervezés Körmend város igényeit – mondta Bebes István, Körmend polgármestere az M8-as gyorsforgalmi útról tartott közmeghallgatáson.

Bakos Ágnes

Az M8 gyorsforgalmi út Körmend és Rábafüzes, vagyis az osztrák államhatár közötti szakaszának környezetvédelmi-engedély-módosítási eljárása miatt tartott közmeghallgatást az Országos Természetvédelmi és Környezetvédelmi Főfelügyelőség.

Endrődi Péter tervező emlékeztetett, hogy az útszakasznak hatályos környezetvédelmi engedélye van, azt az ütemezés miatt kell módosítani. A jelenlegi ütemezés szerint kétszer egy, majd kétszer két sávban épül meg a Körmend – országhatár közötti útszakasz. A mostani környezetvédelmi-engedély-módosítással valamennyi variációra megadják a lehetőséget – mondta a tervező.

Endrődi Péter tervező is beszélt az M8-as környezetvédelmi engedélyéről és az út terveiről. Fotó: Szendi Péter

A részletekről Endrődi Péter elmondta: ahol az út vonalvezetése nem enged lehetőséget előzésre, ott plusz egy sávot biztosítanak, ez az első kör. Aztán a kétszer kétsávos variáció már az autópályákhoz hasonló gyorsforgalmi út lesz Körmend és a határ között. Arról is szó volt a fórumon, hogy valamennyi környezetvédelmi elemet megvizsgáltak a szakemberek: a talaj és a levegő terhelését, a tájat és az épített környezetet is. Gyakorlatilag Körmend, Magyarnádalja, Kemestaródfa, Csákánydoroszló, Gasztony, Rátót, Vasszentmihály, Rönök és Szentgotthárd közigazgatási területét érinti a beruházás, a 28,3 kilométer hosszú, autópályává fejleszthető autóút.

– A nyilvánvaló cél az, hogy minél gyorsabban épüljön meg a kétszer kétsávos út – ezt is kiemelte hozzászólásában Bebes István. A polgármester azt mondta: örömmel tapasztalja, hogy megértést tanúsítottak a zajvédelmi hatások kiküszöbölésében Horvátnádalján, viszont ez nem mondható el Felsőberkifalura és Körmend északi városrészére. Felhívta a figyelmet, hogy a zajhatások összeadódnak: nemcsak a közúti, hanem a vasúti forgalommal is számolni kell. – Ehhez ragaszkodni fogunk, azzal együtt, hogy a tervezési eljárást nem akarjuk megakasztani – fogalmazott a polgármester.

Bebes István rámutatott a leendő M8-as ipari parki rácsatlakozására, és arra is, hogy a bútorgyár és a készülő wellnesscentrum és szálloda miatt a gyalogos átkelést is figyelembe kell venni az út mentén és azon keresztül. Mint mondta: az út nyomvonalát éppen ezért vitatják, vagy külön szintű kereszteződésre lenne szükség. Az útépítéssel érintett területen élők és dolgozók érdekeit fogja képviselni – mondta Bebes István. – Mi annak a hívei vagyunk, hogy a lehető legjobb áteresztő keresztmetszetben, a legnagyobb áteresztő képességgel készüljön el az út, ezért a kétszer két sávot szeretné Körmend városa – mondta a közmeghallgatáson a polgármester, aki szerint a gazdasági szereplők kiszolgálása miatt is fontos az útépítés.

Ami a tervezési és a majdani kivitelezési határidőket, dátumokat illeti, Körmend polgármestere szerint a térség szándéka és érdeke, hogy 2020-ig megvalósuljon az útépítés.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!