Hírek

2009.09.02. 02:28

Új módszerekkel

Vasvár - A hegyháti kisváros Kardos László Általános Iskolája mintegy 267 millió forintból kívül-belül megújul. A pályázati sikerhez szakmai program is társul, amely az intézményben zajló pedagógiai munka fejlesztését célozza meg. A projektindítót pénteken tartották.

Balla Emőke

Az intézmény felújítása a tervek szerint halad, a munkák nagy része lezajlott, s tegnap a 2009/2010-es tanévet is megnyitották.

Ez a tanév nem csupán abban hoz újat az iskola közösségének, hogy egy megújult épületben kezdhetik el a munkát, hanem a tanulási, tanítási módszerek is jelentősen átalakulnak, új irányt vesznek. Ugyanis a város önkormányzatának és a Nyugat-dunántúli Operatív Program támogatásának köszönhetően megújuló iskola új szakmai programot is magáénak mondhat. Az iskola pedagógusai sikerrel pályáztak a Társadalmi Megújulás Operatív Programra (TÁMOP). Ennek köszönhetően mintegy 25 millió forintot fordíthat az új pedagógiai program megvalósítására, a kompetencia alapú oktatás bevezetésére, elterjesztésére.

Horváthné Tóth Mária, az iskola igazgatója elmondta, hogy a projekt alapvető célja a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése, valamint a kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami hosszú távon hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához. Ennek érdekében a pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széles körű elterjesztését célozza meg. A pályázat további célja, hogy a regionális programok keretében megvalósuló infrastrukturális fejlesztéseket összekapcsolja a szükséges szakmai (tartalmi, módszertani) fejlesztésekkel. Az új módszerek, programcsomagok alkalmazása már ebben a tanévben elkezdődik, ennek érdekében az iskola tanárai továbbképzéseken vesznek részt, melyen elsajátíthatják a legújabb módszereket. A projekt legfontosabb elemeit pénteken mutatták be. Elsőként az ötödik évfolyam természetismeret tantárgyához készített kompetencia alapú interaktív tananyagát tekinthették meg az érdeklődők, emellett az internetes napló használatáról is szó esett, valamint a pályázat szakmai feladattervében megfogalmazott feladatokat is ismertette Fixl László, a projekt vezetője.

Az igazgatónő hangsúlyozta: a projekt megvalósítása során még nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a szövegértés-szövegalkotás, matematika, idegennyelvi területek fejlesztésére, valamint több tantárgyat tömbösített formában tanulhatnak majd a diákok, ami segít abban, hogy a tanulók egy-egy tantárgy területén még jobban elmélyülhessenek, bővebb ismereteket szerezhessenek. Sejberné Szabó Mariann, az intézmény igazgatóhelyettese hozzátette: iskolájukban is egyre nagyobb teret kapnak a digitális tartalmak, a gyakorlatban is egyre hangsúlyosabb szerep jut a digitális taneszközök használatának.

Ehhez kapcsolódón több új tanulói és tanári taneszköz beszerzésére is sor kerül a pályázat keretén belül.

- Mindemellett alkalmazni fogunk olyan programokat is, melyek a hátrányos helyzetű tanulók, valamint a sajátos nevelési igényű gyerekek integrációjának megvalósítását segítik, valamint még inkább segíteni fogjuk a tanulókat az egyéni tanulásban, haladásban - tette hozzá a vasvári iskola igazgatóhelyettese.Az iskola 25 millió forintot fordíthat a megvalósításra

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!