Lóerő

2014.11.13. 13:30

WTCC - Az F1-nél is izgalmasabb a hazai helyzet: mindenki ugyanazt az ülést akarja. Köztük van a szombathelyi Kiss Norbert is

Körkép - Hetek óta kering a jól megalapozott pletyka, miszerint Michelisz Norbert gyári ajánlatot kapott a Hondától. Ha adott esetben ezt elfogadja, új lehetőség nyílhat azon pilóták számára, akik kimondatlanul is a WTCC-be (Túraautó Világbajnokság) vágynak.

Vámosi Péter

Michelisz Norbert saját bevallása szerint a maga sorsának az ura, ő dönthet a jövőjéről. A legnagyobb kérdés azonban az, hogy a Zengő Motorsport fő támogatója a MOL mit lép egy olyan szituációban, mikor is a pilótájuk új kihívást keres magának. Komoly döntést kell meghoznia: menjen, vagy éppen maradjon? Ugyanígy a támogatóknak is fennáll a kérdés: akarnak, illetve be tudnak-e állni egy újabb magyar tehetség mögé? Válaszokat még nem kaptunk, így hát ismerkedjünk meg a lehetséges aspiránsokkal.

A médiában már mindenki kész tényként könyveli el, hogy a Zengő Motorposrt versenyzője, Michelisz Norbert (balra) gyári ajánlatot kapott a Hondától. A helyére több pilóta is joggal pályázhat. Véleményünk szerint a szombathelyi Kiss Norbert (jobbra) is köztük lehet. Fotó: Tajthi Andrea

BÚS EDINA (27 éves, SEAT Leon EuroCup 21. helyezett)

Első teljes évén van túl a túraautózás világában, a SEAT Leon EuroCupban indult a B3 Racing pilótájaként. Valamikor ő is szeretne eljutni a WTCC-be, és talán nem titkoltan a jelenlegi csapatával. Azonban ez az év még csak a tanulóéve volt. Rengeteget fejlődött, az utolsó versenyen már-már brit túraautós szintű keménységgel osztotta a srácokat a mezőnyben. Annak ellenére, hogy kiváló marketing lenne a túraautó világbajnokságnak is egy ütőképes hölgyversenyző, Edina még jelenleg nem érett rá, de hamar odaérhet.

TÓTH NORBERT (16 éves, SEAT Leon EuroCup 11. helyezett)

A teljesítménye mindenkit meglepett. Úgy, hogy nem ment teljes szezont, az év végi összetettben gyakorlatilag a korábbi SEAT Leon Európa Kupa bajnok, Wéber Gábor mögé iratkozott fel. Annak ellenére, hogy hazai körökben sem volt „jegyzett" pilóta, most letette a névjegyét a Zengő Juniorral. Azonban fiatal kora miatt jelenleg nem WTCC képes.

MAJOR BENEDEK (18 éves, kamion Európa-bajnokság, 10. helyezett)

Beninek a nagyszerű 2013-as esztendő után az idei nem sikerült már annyira jól. Ugyan ismételten a 10. helyen végzett az összesítettben, azonban idén a futamgyőzelmek elmaradtak. Ugyan a formaautózás is érdekli, de nagyobb tapasztalata a zárt karosszériás autók vezetésével van, és ő is az egyik lehetséges végcéljának a DTM-et nevezte meg korábbi nyilatkozataiban. Jelenleg a WTCC komoly váltás lenne számára.

NAGY NORBERT (20 éves, FIA ETCC Super 2000 TC2 kategória, 11. helyezett, WTCC Yokohama Trophy 6. helyezett)

Kicsit hányattatott az idei éve, épp ezért nehéz is megítélni. A Chevrolet-et szinte alig volt idejük megismerniük új csapatával az MGS Racinggel, mire a gyártó az RML gyakorlatilag „visszakérte" alkatrésznek a jelenlegi WTCC-s autóiknak utánpótlás gyanánt. Ennek apropóján végül „kárpótlásként" ő is belekóstolhatott a WTCC világába, és ha nem is az élmenőkkel csatázhatott egyből, de a Yokohama Trophy keretein belül kétszer is a dobogóra állhatott Spa-Francorchampsban. Így év vége felé ismét egy SEAT Leonnal vitézkedett. Tavaly még Zengő Junioros volt, az elválásuk miatt is távolabb került attól, hogy méltó utódja lehessen Michelisznek.

FICZA FERENC (18 éves, SEAT Leon EuroCup 6. helyezett)

Egyértelműen a szakma egy része Michelisz utódjának gondolja. Zengő Zoltán idén nem egyszer a helyszínen figyelte a Zengő Junioros srác ténykedését. Minden arra predesztinálja őt, hogy Norbi utóda legyen, nem? Egyelőre a WTCC még nagy falat lenne neki, és Michelisz Norbi kellően magasra tette a lécet ahhoz, hogy őt pótolandó azonnal egy ilyen erős várható TC1-es mezőnyben bizonyítson.

WÉBER GÁBOR (43 éves, SEAT Leon EuroCup 10. helyezett)

A sorozatos technikai problémák miatt nem volna fair értékelni az évét. Amikor minden rendben volt, Monzában jól megmutatta, hogy nem felejtett el vezetni a rangidős aspiráns. 2012-ben volt lehetősége bemutatkozni a WTCC-ben is, bár eléggé szűkös lehetőségek között, gyakorlatilag csak az európai versenyhelyszínekre futotta a keretből. Ráadásul ennyi idő alatt nem is sikerült annyira összebarátkoznia a hátsókerék meghajtású BMW-vel. Tapasztalata és felkészültsége okán mindenképp jó választás lenne Zengő Zoltán részéről.

KISS PÁL TAMÁS (23 éves, AutoGP, 2. hely)

Szinte év elejétől fogva hangoztatja, hogy ez lesz az utolsó formaautós éve, mert a realitások talaján próbál maradni. A DTM lenne álmai netovábbja, és elsődlegesen ebbe az irányba tapogatózik. De ez nagyon drága sport számára, reálisabb opció számára a WTCC, vagy az újonnan alakuló TC3. Fizikailag és mentálisan is csuklóból megfelelne akár a világ túraautó szériában is, a probléma azonban az, hogy az igazi túraautókat igencsak másképp kell vezetni, mint a nyitott együléseseket.

KISS NORBERT (29 éves, kamion Európa-bajnokság, első helyezett)

A friss kamion Európa-bajnok bármibe is ül, azonnal gyors vele, legyen szó LADA Grantáról, Maseratról, Porschéről, Ferrariról, vagy éppen SEAT Leonról. Idén teljesítette az OXXO csapat és Szobi Balázs álmát, és jelenleg ő a világ legjobb kamionversenyzője. Azonban mindenki számára árulkodó jel lehet, hogy „poénból" beült az egykoron még James Thompsont kiszolgáló nagyjából 10 éves Alfába, és szó szerint leoktatta a mezőnyt. Ráadásul Zengő Zoltán és Kiss Norbert 2010-ben csaknem egy teljes szezonnyit már dolgozhattak együtt. Ő az egyetlen olyan magyar autóversenyző, aki bizonyítottan azonos szériában legyőzte azt a pilótát, akinek a helyére tart most a „pályázat". Vajon a jelenlegi szponzorok tudnak-e hitet tenni Kiss Norbi mellé is? A szombathelyi kivételesen hátradőlhet, nem neki kell rohangálnia versenyzési lehetőségek után már-már a megalázkodás határán néha, most neki gyakorlatilag minden jó. Maradhat természetesen a kamionversenyzésben is, és megpróbálhatja megvédeni a bajnoki címét, sőt egyre inkább úgy néz ki, hogy a Hungaroringen is megmutathatja a magyar virtust Jochen Hahnnak és Antonio Albacetének. Most egyértelműen az a kérdés, hogy ad-e valaki neki jobb elfoglaltságot akár egész évre... Nem mellesleg ő is nagy szerelmese a DTM-nek, és különösen a BMW-nek.

Ám ahhoz, hogy valós képet kaphassunk, előbb Michelisz Norbertnek kell elkezdenie a dominót...

Ezek is érdekelhetik