Lóerő

2016.05.22. 18:36

Ismét Herczig a murvakirály

Nagy sikert aratott a mögöttünk hagyott hétvégén a Szombathelyen és a vasi megyeszékhely környékén rendezett Iseum Ralley a Marso Kupáért. Az országos ralibajnokság 3. versenyét a tavalyi győztes, egyben bajnoki címvédő Herczig Norbert, Bacigál Igor kettős nyerte.

Tóth Gábor

Még el sem kezdődött az Iseum Rallye, de a címvédő, tavalyi győztes, az előző két futamon diadalmaskodó Herczig Norbert, Bacigál Igor duó kellemetlen kalandba keveredett. A csütörtöki teszten egy szarvas szaladt át keresztben az úton, nem sokkal a száguldó Skoda Fabia R5 előtt - de a karambolt végül megúszták a versenyzők.

A péntek esti, látványos, aprólékosan megszervezett rajtceremónia remekül sikerült, szombaton pedig belekezdett a versenybe a mezőny. A második körben aratott két szakaszgyőzelme után Hadik András és Kertész Krisztián zárta az élen az az első napot. A miskolci kettős 17,4 másodperccel előzte meg az üldöző Herczig Norbertet, és további héttel a dobogó harmadik fokán álló Ollé Sándort. A Szombathelyi Rallye Katlanban (Söpte) rendezett gyorsasági ugyanis nem várt eredményeket hozott: a pálya a hátsó, füves részen alaposan megtréfálta az élversenyzőket. Azt a szakaszt Ollé Sándor nyerte meg, de a magasabb rajtszámú párosok közül többen is beférkőztek az első tízbe. Némileg meglepetés, hogy a korábbi hétszeres magyar bajnoki, és a négy abszolút elsőséggel büszkélkedő Kazár Miklós csak szenvedett Szombathelyen. Kazár a kilencedik, a korábbi hétszeres magyar bajnok ifj. Tóth János pedig „csak” a tizedik helyet foglalta el az első nap után.

- Egyelőre minden rendben van, mosolygósan alakul ez a hétvége - értékelt szombaton Hadik András. - Valamivel több, mint 17 másodperc az előnyünk, ami nem túl sok, de nem is kevés. Sportszerűen be kell látni, hogy szerencsénk is volt, hiszen a pályát Herczig Norbi és a többiek takarították előttünk, ezt igyekeztük kihasználni. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy amikor kiegyenlítődtek a feltételek, akkor is nagyon közel autóztunk egymáshoz. Vasárnap változik a helyzet, mi megyünk elől, a többiek pedig minket fognak üldözni. Azt nem tudom, hogy ezt az előnyt meg tudjuk-e tartani, de nagyon szeretnénk megnyerni a futamot.

Nem hiába kedveli a szombathelyi gyorsokat Rongits Attila: a pilóta a GY4-en Hadik és Herczig mögött bejött harmadiknak, összetettben pedig az ötödik helyen áll. Az abszolút negyedik pozíciót Spitzmüller Csaba tartotta a szombati feladatok teljesítése után, Balogh János pedig feljött a hatodik pozícióba.

Az országos rallibajnokság idei harmadik futama vasárnap nyolc gyorsasági szakasszal folytatódott, de ekkor az ORB mellett már a Rallye2 és a Historic Challenge mezőnye is rajthoz állt. Látványban nem volt hiány.

Csillaghullással indult a vasárnap. Többen is rajtavesztettek a második nap elején. Jól kezdődött, majd rosszul folytatódott a verseny Spizmüller Csabának, aki a szombaton elért negyedik helyezés után kénytelen volt feladni a küzdelmet. Egy féktávot ugyanis elnézett a pilóta, beesett egy árokba, ahonnan a nézők hosszú percek után tudták csak kitolni. Akkora időveszteséget szenvedett, hogy már nem volt értelme folytatni a száguldást. Kazár Miklós a szombati négy szakaszt a kilencedik pozícióban zárta, az R5-ös Ford Fiesta nem úgy muzsikált, ahogyan azt szerették volna. Másnap ráadásul egy árokjárás a futam végét jelentette a korábbi bajnok számára.

- Nem történt semmi különös, becsúsztunk, és ahogy visszatolattunk a pályára, megütöttük a hűtőt - emlékezett vissza Kazár Miklós. - Ezután nem sokkal elfolyt a hűtővizünk, ezért kénytelenek voltunk félreállni. Egyébként sem a mi hétvégénk volt ez a mostani, nagyon hamar meg kell találnunk annak az okát, hogy miért nem vagyunk versenyképesek ezzel az autóval.

Az élmezőny tagjai közül sokan úgy jártak, mint Spitzmüller Csaba és Kazár Miklós. Az abszolút ötödik helyről Rongits Attila esett ki, Ollé Sándor pedig eltörte az S2000-es féltengelyét. Az élen óriási csatát vívott egymással a miskolci Hadik András és a címvédő Herczig Norbert. A verseny első napján Hadik, a másodikon pedig Herczig volt ellenállhatatlan, végül utóbbi örülhetett Szombathelyen futamgyőzelemnek.

- Zsinórban ez volt a harmadik sikerünk, amiért nagyon meg kellett dolgozunk - fogalmazott a célban Herczig Norbert. - Viszonylag nagy hátrányt, több mint 17 másodpercet kellett a vasárnapi nyolc szakaszon lefaragni, de szerencsére sikerült. Óriási meccset vívtunk Hadik Andrissal, sejtettem, hogy előbb-utóbb számolni kell vele, hiszen egyre jobban érzi az R5-öst. Az első napon mi takarítottuk a murvás pályát, ez vasárnap rá hárult, ezt kihasználva pedig meg tudtuk fordítani a futamot.

A második helyezés ellenére Hadik András nem volt csalódott, hiszen komoly csatában szerzett értékes ezüstérmet.

- A szombati nap után olyan előnyünk volt, amit soknak és kevésnek sem lehet nevezni - fogalmazott az Iseum Rallye végén Hadik András. - Sejthető volt, hogy Herczigék támadni fognak, nekünk pedig az lett volna a feladatunk, hogy megvédjük a pozíciónkat. Nem sikerült, de így sem vagyunk elkeseredettek, hiszen Eger után ismét az elején autóztunk, ami egyértelműen pozitív a jövőre nézve. Remek verseny volt, élveztük minden egyes pillanatát, és nem utolsó sorban értékes pontokat szereztünk.

AZ ISEUM RALLYE VÉGEREDMÉNYE

Az Iseum Rallye a Marsó Kupáért végeredménye: 1. Herczig Norbert, Igor Bacigál (Skoda Fabia R5) 1:12:39,9, 2. Hadik András, Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5) +16,0, 3. Balogh János, Holczer Dániel (Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:22,3 4. Velenczei Ádám, Farnadi Ágnes (Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:27,1, 5. Vincze Ferenc, Kuti Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:27,3, 6. ifj. Tóth János, Szőke Tamás (Peugeot 208 T16 R5) +1:28,6.

Az országos ralibajnokság egy újabb murvás futammal folytatódik. Június 10-12-e között Veszprémben randevúznak egymással a pilóták és a navigátorok - meg persze a szurkolók.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!