székely petíció

2021.02.22. 16:52

Írdalá.hu: két hét pihenés után hétfő este újrakezdik a kampányt

Megpróbálunk még egy országot behúzni, hogy nagyobb legyen a döntéshozókon a nyomás – mondta Pesty László kampányfőnök.

Hétfőn 19 órakor újrakezdi a kampányt az Írdalá.hu és a Gerilla.hu csapata, a székely petíció aláírásgyűjtésének végső határideje május 7. Pesty László kampányfőnök a Magyar Nemzetnek felidézte, hogy a székelyek európai uniós aláírásgyűjtése két héttel ezelőtt, február 7-én éjfélkor eredményesen lezárult. „Egymilliónál is több online aláírás és kilenc ország, ennyi lett a végeredmény. Minthogy az ilyen kezdeményezéseket szabályozó törvény hét államot ír elő érvényességi feltételként, ezzel a kilenc országgal talán még túl is teljesítettük a törvényi előírást” – hangsúlyozta a szakember.

Hozzátette: február 7-én este a Gerilla.hu, a kampányt kezdettől fogva kézben tartó csapat munkatársai azonban csak időlegesen tették le a lantot. Felfüggesztették a kampányt, mivel egy év munka állt a hátuk mögött, és elfáradtak.

„Sokan kérdezik, miért állunk újra bele a székely petíció munkálataiba. Azért, mert az elmúlt két hétben annyi sms, e-mail és más üzenet érkezett hozzánk azzal kapcsolatban, hogy miért nem dolgozunk és miért nem használjuk ki a még rendelkezésre álló két és fél hónapot, hogy elhatároztuk: újrakezdjük a gyűjtést. Meggyőzött minket az unió számtalan pontjáról áradó kérések tömege, amely a signiteurope.com webes címeire érkezett. Annyi őshonos nemzeti kisebbség figyelt fel az ügyre, annyian kérik a folytatást, hogy felelőtlenség volna nemet mondani nekik” – hangsúlyozta Pesty László. Hozzátette: nem ígérnek semmit, de megpróbálnak még egy országot kipipálni.

A kampányfőnök abban bízik, hogy ha még egy uniós tagállam aláírásait leteszik arra a bizonyos íróasztalra, megnövelik a kezdeményezés súlyát. Szavai szerint jól jöhet még ez, amikor terítékre kerül majd az ügy Brüsszelben.

Pesty László kitért arra is, hogy ma 19 órakor, a kampánynyitás pillanatában kihelyeznek egy infografikát a közösségimédia-felületeikre. „Ebből kiderül, hogy bizony egyenes összefüggés van egy szakszerűen, célirányosan végzett marketingkommunikációs tevékenység és annak eredménye között. A grafika a február 7-ét megelőző két hét adatait mutatja, és ábrázolja azt a pillanatot is, amikor leálltunk. Az aláírásszám alakulása szerintem beszédes” – emelte ki.

Megjegyezte: akit érdekel az eredmény, nézze meg az Írdalá.hu különböző közösségi oldalaira 19 órakor kikerülő grafikát.

Ezek is érdekelhetik