Reklám

2016.09.21. 21:36

Nyomtatott hirdetés vagy online reklám - melyik mikor éri meg? (x)

A sikeres piaci jelenlét érdekében nélkülözhetetlen egy átgondolt, minden szempontból a cégre szabott marketing stratégia. Ennek szerves részét képezik a hirdetésekre, reklámozásra fordított erőforrások, melyeknek köszönhetően sikerülhet elérni a célcsoportot. Korántsem mindegy azonban, hogy milyen módon történik az eladni kívánt tervék vagy szolgáltatás népszerűsítése, hiszen ezen az eladási mutatók és az eredményesség is múlhatnak.

Napjainkban egy cég élete elképzelhetetlen online jelenlét nélkül. A saját weboldal mellett többféle módja is van annak, hogy marketing üzeneteket juttassunk el a felhasználókhoz. A kérdés csupán az, hogy miként találjuk meg az egyensúlyt az online reklámok és a hagyományos, nyomtatott hirdetések között. Melyik bizonyul hatékonyabbnak?

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az online marketing a maga szerteágazó területeivel nélkülözhetetlen. A termékek, szolgáltatások iránt érdeklődők elsőként az internetet hívják segítségül a tájékozódáshoz. A Google találati listáján előkelő helyen megtalálható weboldalak vitathatatlan előnyt élveznek a többivel szemben. A cél tehát online marketing kapcsán egyértelműen az, hogy minél kedvezőbb pozícióba kerüljön a céges honlap. Persze a hírlevelekkel, a reklámkampányokkal és a közösségi média kínálta lehetőségekkel is érdemes élni, de mégis vannak olyan esetek, amikor a nyomtatott hirdetések bizonyulnak megfelelő választásnak.

Szabadtéri rendezvényeken, vagy bevásárlóközpontokban, tömegközlekedési csomópontok környékén gyakran találkozni szórólapokkal, de a postaládában is rendszerint megtalálhatóak a nagy áruházláncok hirdetőújságjai. Vannak tehát bizonyos helyzetek, amikor az online sajtóval szemben inkább részesítik előnyben az emberek a kézzel fogható, papír alapú hirdetéseket. Ha nem szeretnénk hónapokon keresztül a SEO tevékenységre költeni, vagy csak egyszerűbbnek látjuk az aktualitásokat nyomtatott formában eljuttatni a régi és a potenciális vevőkhöz, ügyfelekhez, akkor a nyomtatott hirdetések kifizetődőbbnek bizonyulnak. Ugyan tény, hogy az online jelenlét és annak hatékonysága számszerűsíthetően mérhető, de erre a nyomtatott hirdetések esetében is van lehetőség. Ennek tipikus példája a szóróanyagon elhelyezett beváltható kupon. Míg az online jelenlét folyamatos odafigyelést, keresőoptimalizálási teendőket és hasonló feladatokat követel meg az eredményesség érdekében, addig a nyomtatott hirdetések azonnali, gyors, és sok esetben olcsóbb megoldást kínálnak a célcsoport elérésére.

Ugyan a világháló mindennapjaink szerves részét képezi, de ez nem jelenti azt, hogy a nyomtatott hirdetések elvesztették volna létjogosultságukat. A két módszert egymással kombinálva megszólítható és lefedhető az a piaci szegmens, amely a cég szempontjából jelentőséggel bír.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!