Sárvár

2016.02.23. 18:40

Villanykút az e-kocsiknak Sárváron - A várparkolóban létesül, a töltés egyre gyorsabb lesz

Sárvár - Ismét találkozhat a jövő a múlttal, ha elkészül a város új elektromosautó-töltőállomása a Nádasdy-vár mellett.

Pajor András

A Sárvárfürdőn nemrég átadott villanykút után az önkormányzat tervezi egy új elektromos tankoló telepítését a várparkolóba.

Egy éven belül hazánkban is megteremtődhetnek a villanyautózás társadalmi feltételei, és elterjedhetnek a hétköznapi életben használható elektromos autók - vélekedett Sebestyén István, a Magyar Villanyautó Klub Egyesület főtitkára, akivel a város vezetői találkoztak az új kút létesítésének ügyében. Az elképzelést támogatandó, az elektromos autózás Rolls Royce-ának számító 30 millió forintos, négykerékhajtásos autócsodával érkező főtitkár néhány próbakörre meginvitálta a város első emberét. Az nem derült ugyan ki, hogy a Model S valóban lehagyja-e a legjobb versenyautókat, az viszont igen, hogy a város turisztikai infrastruktúrafejlesztése igényli az e-kutat. A várparkolóba tervezett új villanykút megépítése nemcsak városmarketing, hanem hamarosan valós igény is lesz - fejtette ki álláspontját Kondora István polgármester.Az utóbbi néhány év jelentős előretörést hozott az elektromos autózás terén. Számos műszaki újdonság gyakorlatba ültetése tette napjainkra valódi alternatívává a villanyautót a környezetkárosító benzines kocsikkal szemben.

fotó: Pajor András

Az elektromos autónak - számos jó tulajdonsága mellett - az áram felvétele és tárolása az egyetlen hátulütője. Azonban ezen a területen is döntő fejlesztések zajlanak - mondta az elektromos autózás lehetőségeiről Sebestyén István.

Az utazási távolság határozza meg az autók kétféle töltési módját. A lassúbb a jármű állásidejét kihasználva néhány óra alatt tölti fel az autót, amíg a tulajdonos az ügyeit elintézi. A villámtöltőállomások viszont egy kávészünet ideje alatt frissítik fel az akkukat, hogy hosszabb útjukat folytathassák az elektromos autósok. A lassabb töltőkkel a mostani elektromos hálózat is megbirkózik, de a gyors töltéshez még hálózatfejlesztésre van szükség. A rendszerek elterjedését az is akadályozza, hogy még nincs egységes szabványa az áramcsatlakozóknak.

Sokan még nem is találkoztak zöld színű e-rendszámmal. Pedig, ha minden igaz, a közeli jövő autózását ez fogja jelenteni. Az egyenáramú gyorstöltő állomás bekerülési költsége néhány millió forint.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!