Sport

2007.07.31. 02:29

Tragikus ralitúra

Szombathely (vas) - A VII. itiner.hu esztergomi raliverseny tragikus véget ért: a szombathelyi dr. Perlaky Petra autóbal-esetben életét vesztette.

Vastag Nándor

A Ralitúra Egyesület által szervezett bajnokságnak két szerepe van. Itt kezdi meg a versenyzést a profi rali utánpótlása, illetve úgynevezett hobbi futamok is egyben, hiszen az amatőrök is rajthoz állnak. Egy évben hét futam van, szombaton az adminisztráció és a gépátvétel mellett pályabejáráson vesznek részt az indulók, vasárnap pedig teljesítik a mintegy 200 km-es távot - ebből több mint 50 km a gyorsasági szakasz. A legutolsó viadal, a július 15-ei VII. Esztergom-rali sajnos tragikus véget ért, a szombathelyi Perlaky Péter-dr. Perlaky Petra kettős egy Peugeot 106 S16-tal súlyos balesetet szenvedett. Péternek agyrázkódása lett, testvérét, a 29 éves navigátornőt válságos állapotban szállították kórházba, ahol egy hét múlva életét vesztette.

- Egyszerűen felfoghatatlan, ami történt - fogalmazott Mészáros Iván, a Ralitúra Egyesület vezetője. - A Tardos-Bikol speciál szakaszon egy dobbantó után enyhe jobb íves kanyar következett, itt lesodródott a páros az útról, és fának ütközött. A vizsgálatok még tartanak, így biztosat nem tudok mondani a balesetről. Az első jelek alapján - bár ez nem szakmai ítélet - a versenyzők és a szervizcsapat sem hibázott, úgy tűnik, hogy valamilyen műszaki hiba adódott. A bajnokság tízéves történetében még nem fordult elő ilyen súlyos baleset. Amikor meghallottam az első híreket, nem akartam elhinni, hogy Péterről és Petráról van szó. Megbízható, precíz kettős volt az övék, bármilyen nehézségű pályán engedtem volna versenyezni őket, mert biztos voltam benne, hogy mindenképpen célba érnek.

A vasi kettős hat éve indult először a ralitúra bajnokságban, 2001-ben az N1-es géposztályban 19 ponttal a második helyen végzett. Ezután többször váltottak kategóriát, de mindig jól teljesítettek, sorrendben hetedik, két hatodik és egy negyedik pozíció után a tavalyi szezonban harmadikként zártak 33 ponttal az N1-ben. Idén az A3-ban a 10. helyen álltak négy futam után négy ponttal.

- Egyszerűen felfoghatatlan, ami történt - fogalmazott Mészáros Iván, a Ralitúra Egyesület vezetője. - A Tardos-Bikol speciál szakaszon egy dobbantó után enyhe jobb íves kanyar következett, itt lesodródott a páros az útról, és fának ütközött. A vizsgálatok még tartanak, így biztosat nem tudok mondani a balesetről. Az első jelek alapján - bár ez nem szakmai ítélet - a versenyzők és a szervizcsapat sem hibázott, úgy tűnik, hogy valamilyen műszaki hiba adódott. A bajnokság tízéves történetében még nem fordult elő ilyen súlyos baleset. Amikor meghallottam az első híreket, nem akartam elhinni, hogy Péterről és Petráról van szó. Megbízható, precíz kettős volt az övék, bármilyen nehézségű pályán engedtem volna versenyezni őket, mert biztos voltam benne, hogy mindenképpen célba érnek.

A vasi kettős hat éve indult először a ralitúra bajnokságban, 2001-ben az N1-es géposztályban 19 ponttal a második helyen végzett. Ezután többször váltottak kategóriát, de mindig jól teljesítettek, sorrendben hetedik, két hatodik és egy negyedik pozíció után a tavalyi szezonban harmadikként zártak 33 ponttal az N1-ben. Idén az A3-ban a 10. helyen álltak négy futam után négy ponttal.

- Egyszerűen felfoghatatlan, ami történt - fogalmazott Mészáros Iván, a Ralitúra Egyesület vezetője. - A Tardos-Bikol speciál szakaszon egy dobbantó után enyhe jobb íves kanyar következett, itt lesodródott a páros az útról, és fának ütközött. A vizsgálatok még tartanak, így biztosat nem tudok mondani a balesetről. Az első jelek alapján - bár ez nem szakmai ítélet - a versenyzők és a szervizcsapat sem hibázott, úgy tűnik, hogy valamilyen műszaki hiba adódott. A bajnokság tízéves történetében még nem fordult elő ilyen súlyos baleset. Amikor meghallottam az első híreket, nem akartam elhinni, hogy Péterről és Petráról van szó. Megbízható, precíz kettős volt az övék, bármilyen nehézségű pályán engedtem volna versenyezni őket, mert biztos voltam benne, hogy mindenképpen célba érnek.

A vasi kettős hat éve indult először a ralitúra bajnokságban, 2001-ben az N1-es géposztályban 19 ponttal a második helyen végzett. Ezután többször váltottak kategóriát, de mindig jól teljesítettek, sorrendben hetedik, két hatodik és egy negyedik pozíció után a tavalyi szezonban harmadikként zártak 33 ponttal az N1-ben. Idén az A3-ban a 10. helyen álltak négy futam után négy ponttal.

A vasi kettős hat éve indult először a ralitúra bajnokságban, 2001-ben az N1-es géposztályban 19 ponttal a második helyen végzett. Ezután többször váltottak kategóriát, de mindig jól teljesítettek, sorrendben hetedik, két hatodik és egy negyedik pozíció után a tavalyi szezonban harmadikként zártak 33 ponttal az N1-ben. Idén az A3-ban a 10. helyen álltak négy futam után négy ponttal.

A vasi kettős hat éve indult először a ralitúra bajnokságban, 2001-ben az N1-es géposztályban 19 ponttal a második helyen végzett. Ezután többször váltottak kategóriát, de mindig jól teljesítettek, sorrendben hetedik, két hatodik és egy negyedik pozíció után a tavalyi szezonban harmadikként zártak 33 ponttal az N1-ben. Idén az A3-ban a 10. helyen álltak négy futam után négy ponttal.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!