Sport

2010.12.28. 03:29

Budapest-Bamako rali vasi versenyzőkkel

Németh Imre és navigátora, Lengyel Krisztián ismét ott lesz a Budapest-Bamako-rali rajtjánál. Nem túráznak, kőkemény versenyre készülnek.

Vastag Nándor

De visszatérve a szombathelyi párosra, két ok miatt indulnak újra: egyrészt jobb helyezést akarnak elérni, másrészt Afrika varázsa is vonzza őket. Mint mondják, aki egyszer megérzi, az másodszor is vissza akar menni. Az első futam mindenesetre sok tanulsággal szolgált nekik. Jobb, egyben sokkal versenyképesebb autóval neveztek. A Nissan Navarát közel 200 lóerős gyári, de tuningolt motor hatja. Bukócső természetesen van, de a hátsó hidat és a futóművet is megerősítették, az érzékeny részekre - mint például a váltó és az olajteknő - pedig haspáncélt szereltek. Tavaly rengeteg felesleges dolgot tettek a kocsiba, többek között ezért is tört el az alváz. Most azonban csak néhány dolgot visznek magukkal: két pótkereket, üzemanyagot kannában, váltóruhát, emelőt, ásót, vizet, valamint tartalék lengéscsillapítót, ékszíjat, gázolaj- és levegőszűrőt. Ha mást kell javítani, akkor azt a helyi városok szervizeiben meg lehet oldani még akkor is, ha azok inkább hasonlítanak egy kis sufnira, mint szerelőműhelyre. A Savaria Motorsport SE-t egyébként még Bíró Gábor motoros teszi teljessé, aki Yamahájával ugyan a túra kategóriába nevezett, de szinte végig a verseny útvonalon követi az autós duót.

Németh Imre hangsúlyozza, hogy a két kategória közötti különbséget helyre kell tenni. A szervezők szerint ez egy flúgos futam, bármilyen szakadt, tönkrevágott verdával végig lehet rajta menni. Ez a túra kategóriára igaz, ami ha nem is mindig aszfaltozott, de közlekedésben használt utakon zajlik. A verseny ezzel szemben kőkemény terepen vezet át. Sziklák között, kiszáradt folyómedrekben kell haladni, és a sivatagban hihetetlenül gyorsan változik minden. Előfordult, hogy a nyomvonalra a szél szinte homokdombot épített, és azt megkerülve lehetett folytatni az utat. Máskor meg az árvíz vitte el a hidat, így a patakon gázlót kellett keresni. A GPS is csak arra jó, hogy légvonalban mutassa, hova kell eljutni, a többi rajtunk múlik. Ez már nem buli, és nem is szabad összemosni a két kategóriát - mondta a pilóta.

Az előkészületekkel jól állnak, az útleveleket, a vízumokat megszerezték, az autón már csak apró változtatásokat végeznek. A szombathelyi önkormányzat pénzbeli segítséget nyújtott, vannak szponzorok is, de még keresnek támogatókat. (A felkészülés 3,5 millió, az autó alapáron 2 millió forint.) Az adománygyűjtéssel szintén jól haladnak. Az autóban is lesznek ajándékok, ha szükség lesz rá, azzal viszonozzák a helybeliek segítségét. De Budapestről is indul egy kamion, oda még gyűjtik a gyógyszert, a kötszert, az írószert, a fertőtlenítőszert és a szúnyoghálót - erre mind nagy szükség van Afrikában és Maliban.

De visszatérve a szombathelyi párosra, két ok miatt indulnak újra: egyrészt jobb helyezést akarnak elérni, másrészt Afrika varázsa is vonzza őket. Mint mondják, aki egyszer megérzi, az másodszor is vissza akar menni. Az első futam mindenesetre sok tanulsággal szolgált nekik. Jobb, egyben sokkal versenyképesebb autóval neveztek. A Nissan Navarát közel 200 lóerős gyári, de tuningolt motor hatja. Bukócső természetesen van, de a hátsó hidat és a futóművet is megerősítették, az érzékeny részekre - mint például a váltó és az olajteknő - pedig haspáncélt szereltek. Tavaly rengeteg felesleges dolgot tettek a kocsiba, többek között ezért is tört el az alváz. Most azonban csak néhány dolgot visznek magukkal: két pótkereket, üzemanyagot kannában, váltóruhát, emelőt, ásót, vizet, valamint tartalék lengéscsillapítót, ékszíjat, gázolaj- és levegőszűrőt. Ha mást kell javítani, akkor azt a helyi városok szervizeiben meg lehet oldani még akkor is, ha azok inkább hasonlítanak egy kis sufnira, mint szerelőműhelyre. A Savaria Motorsport SE-t egyébként még Bíró Gábor motoros teszi teljessé, aki Yamahájával ugyan a túra kategóriába nevezett, de szinte végig a verseny útvonalon követi az autós duót.

Németh Imre hangsúlyozza, hogy a két kategória közötti különbséget helyre kell tenni. A szervezők szerint ez egy flúgos futam, bármilyen szakadt, tönkrevágott verdával végig lehet rajta menni. Ez a túra kategóriára igaz, ami ha nem is mindig aszfaltozott, de közlekedésben használt utakon zajlik. A verseny ezzel szemben kőkemény terepen vezet át. Sziklák között, kiszáradt folyómedrekben kell haladni, és a sivatagban hihetetlenül gyorsan változik minden. Előfordult, hogy a nyomvonalra a szél szinte homokdombot épített, és azt megkerülve lehetett folytatni az utat. Máskor meg az árvíz vitte el a hidat, így a patakon gázlót kellett keresni. A GPS is csak arra jó, hogy légvonalban mutassa, hova kell eljutni, a többi rajtunk múlik. Ez már nem buli, és nem is szabad összemosni a két kategóriát - mondta a pilóta.

Az előkészületekkel jól állnak, az útleveleket, a vízumokat megszerezték, az autón már csak apró változtatásokat végeznek. A szombathelyi önkormányzat pénzbeli segítséget nyújtott, vannak szponzorok is, de még keresnek támogatókat. (A felkészülés 3,5 millió, az autó alapáron 2 millió forint.) Az adománygyűjtéssel szintén jól haladnak. Az autóban is lesznek ajándékok, ha szükség lesz rá, azzal viszonozzák a helybeliek segítségét. De Budapestről is indul egy kamion, oda még gyűjtik a gyógyszert, a kötszert, az írószert, a fertőtlenítőszert és a szúnyoghálót - erre mind nagy szükség van Afrikában és Maliban.

Németh Imre hangsúlyozza, hogy a két kategória közötti különbséget helyre kell tenni. A szervezők szerint ez egy flúgos futam, bármilyen szakadt, tönkrevágott verdával végig lehet rajta menni. Ez a túra kategóriára igaz, ami ha nem is mindig aszfaltozott, de közlekedésben használt utakon zajlik. A verseny ezzel szemben kőkemény terepen vezet át. Sziklák között, kiszáradt folyómedrekben kell haladni, és a sivatagban hihetetlenül gyorsan változik minden. Előfordult, hogy a nyomvonalra a szél szinte homokdombot épített, és azt megkerülve lehetett folytatni az utat. Máskor meg az árvíz vitte el a hidat, így a patakon gázlót kellett keresni. A GPS is csak arra jó, hogy légvonalban mutassa, hova kell eljutni, a többi rajtunk múlik. Ez már nem buli, és nem is szabad összemosni a két kategóriát - mondta a pilóta.

Az előkészületekkel jól állnak, az útleveleket, a vízumokat megszerezték, az autón már csak apró változtatásokat végeznek. A szombathelyi önkormányzat pénzbeli segítséget nyújtott, vannak szponzorok is, de még keresnek támogatókat. (A felkészülés 3,5 millió, az autó alapáron 2 millió forint.) Az adománygyűjtéssel szintén jól haladnak. Az autóban is lesznek ajándékok, ha szükség lesz rá, azzal viszonozzák a helybeliek segítségét. De Budapestről is indul egy kamion, oda még gyűjtik a gyógyszert, a kötszert, az írószert, a fertőtlenítőszert és a szúnyoghálót - erre mind nagy szükség van Afrikában és Maliban.

Németh Imre hangsúlyozza, hogy a két kategória közötti különbséget helyre kell tenni. A szervezők szerint ez egy flúgos futam, bármilyen szakadt, tönkrevágott verdával végig lehet rajta menni. Ez a túra kategóriára igaz, ami ha nem is mindig aszfaltozott, de közlekedésben használt utakon zajlik. A verseny ezzel szemben kőkemény terepen vezet át. Sziklák között, kiszáradt folyómedrekben kell haladni, és a sivatagban hihetetlenül gyorsan változik minden. Előfordult, hogy a nyomvonalra a szél szinte homokdombot épített, és azt megkerülve lehetett folytatni az utat. Máskor meg az árvíz vitte el a hidat, így a patakon gázlót kellett keresni. A GPS is csak arra jó, hogy légvonalban mutassa, hova kell eljutni, a többi rajtunk múlik. Ez már nem buli, és nem is szabad összemosni a két kategóriát - mondta a pilóta.

Az előkészületekkel jól állnak, az útleveleket, a vízumokat megszerezték, az autón már csak apró változtatásokat végeznek. A szombathelyi önkormányzat pénzbeli segítséget nyújtott, vannak szponzorok is, de még keresnek támogatókat. (A felkészülés 3,5 millió, az autó alapáron 2 millió forint.) Az adománygyűjtéssel szintén jól haladnak. Az autóban is lesznek ajándékok, ha szükség lesz rá, azzal viszonozzák a helybeliek segítségét. De Budapestről is indul egy kamion, oda még gyűjtik a gyógyszert, a kötszert, az írószert, a fertőtlenítőszert és a szúnyoghálót - erre mind nagy szükség van Afrikában és Maliban.

Az előkészületekkel jól állnak, az útleveleket, a vízumokat megszerezték, az autón már csak apró változtatásokat végeznek. A szombathelyi önkormányzat pénzbeli segítséget nyújtott, vannak szponzorok is, de még keresnek támogatókat. (A felkészülés 3,5 millió, az autó alapáron 2 millió forint.) Az adománygyűjtéssel szintén jól haladnak. Az autóban is lesznek ajándékok, ha szükség lesz rá, azzal viszonozzák a helybeliek segítségét. De Budapestről is indul egy kamion, oda még gyűjtik a gyógyszert, a kötszert, az írószert, a fertőtlenítőszert és a szúnyoghálót - erre mind nagy szükség van Afrikában és Maliban.

Az előkészületekkel jól állnak, az útleveleket, a vízumokat megszerezték, az autón már csak apró változtatásokat végeznek. A szombathelyi önkormányzat pénzbeli segítséget nyújtott, vannak szponzorok is, de még keresnek támogatókat. (A felkészülés 3,5 millió, az autó alapáron 2 millió forint.) Az adománygyűjtéssel szintén jól haladnak. Az autóban is lesznek ajándékok, ha szükség lesz rá, azzal viszonozzák a helybeliek segítségét. De Budapestről is indul egy kamion, oda még gyűjtik a gyógyszert, a kötszert, az írószert, a fertőtlenítőszert és a szúnyoghálót - erre mind nagy szükség van Afrikában és Maliban.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!